Ik heb een huisman Mijn vriend is door gezondheidsproblemen niet echt makkelijk inzetbaar (daarom ook WAO) Toen de oudste ongeveer een jaar was hebben we dan ook besloten dat ik bleef werken (32 uur) en dat hij de zorg voor de kind(eren) op zich zou gaan nemen. Dit bevalt prima, wel doe ik ook best nog dingen in huis hoor. Hij doet eigenlijk alles, behalve strijken en planten water geven maar dat heeft hij in al die jaren dat we samen zijn nog nooit gedaan. Verder is de zorg voor de kinderen redelijk verdeeld, op de momenten dat we samen thuis zijn. We proberen inderdaad elkaar inderdaad ook rust te gunnen, dus we slapen eigenlijk om en om uit. Al is uitslapen voor ons wakker worden rond half 9 Ik doe meestal de boodschappen aansluitend aan mn werk, maar het gebeurt ook regelmatig dat hij dan zegt, nee joh kom lekker naar huis je bent moe. Ik doe ze morgen wel ..... (Is hij er ook even uit ) Met zn allen dingen doen, weg gaan? Zou misschien vaker kunnen, maar we gaan bijv ook regelmatig eens wandelen of vliegeren etc
Mijn man doet qua huishouden bijna niks. Ja alleen vuilnis naar buiten brengen of als ik hem iets vraag. Maar hij werkt ook heel veel. Vaak ook in de avond zit hij nog achter zijn laptop. Met de kinderen doet hij wel veel. Hij helpt mij met flesgeven van mijn kleine. In de ochtend en laat in de avond. In het weekend ook meer. In het weeked doet hij dus veel met de kids.
mijn man werkt soms wel 80 uur in de week... wisseld een beetje af tussen de 60 tot 80 uur... hij begint nooit voor 10 uur smorgens dus is er elke ochtend voor de meiden... brengt ze ook vaak naar school... en zet de container aan de weg... doet de tuin zo af en toe met grote klussen... verder hoeft hij niets te doen van mij... maar als ik hem vraag om bv ff te helpen met de berg was die er ligt om opgevouwen te worden dan doet hij dat voor me... en hij gaat elke zondag met de meiden zwemmen... en afgewisseld gaan elke zaterdag met de kids naar zwemles... de ene week doet hij de andere ik... verder zorgen we ervoor dat we ook met zn tweetjes nog eens wat leuks doen savonds dan zit de oppas hier thuis... en als gezin samen gaan we naar het bos, kinderboerderij, bioscoopje... dat soort dingen...
Hij heeft een paar vaste klusjes . De vuilnis en de was! Soms, als het huis niet helemaal zo is als hij wil, gaat hij met gemak een paar uur bezig om alles op te ruimen! Dat is van de hobbykamer tot de keukenkastjes
Man werkt 36 uur over 4 dagen en ik 26 uur over 3 dagen. Hoe zien jullie avonden en weekenden er uit? De avonden en weekenden zijn we samen. Door de week doen we behalve lezen, internetten, en tv/samen series kijken niet veel. In de weekenden doen we als gezin veel. Bij vrienden/familie op bezoek, dagjes uit, kermis, de stad in, soms nog een boodschap halen... Ongeveer 1-2 keer per jaar gaan we met z'n tweeën een weekendje weg. Daarnaast gaan we een paar keer per jaar naar het theater of uit eten. Dat laatste doen we trouwens ook graag als gezin of met vrienden die ook kinderen hebben. Wat doet je man in het huishouden? Veel en uit zich zelf dus ik knijp bij het lezen van sommige verhalen hier altijd extra in m'n handjes Geen klus is hem teveel hoor. Het enige dat hij het liefste aan mij overlaat is het bedenken van ons weekmenu, het uitzoeken van de kleren van dochter, haar haren doen. Dat vind ik helemaal niet erg want ik vind het allemaal leuk om te doen. Koken doe ik ook het meeste, maar ook dat is helemaal prima. Op zijn vrije dag doet hij vaak samen met dochter alle boodschappen. Wat doet hij voor jou? En met de kinderen? Hij is gewoon lief voor me Het is geen romantische cadeautjesman, maar ik krijg vaak genoeg spontaan een massage of hij neemt iets lekkers voor me mee. Met dochter speelt hij vaak met de treinbaan, gaan ze naar de kinderboerderij, winkel, opa en oma. Als we naar een pretpark of kermis gaan, loopt hij eigenlijk altijd met haar mee om te helpen. Hoeveel tijd besteed hij aan het gezin en hoeveel aan zichzelf? Hij heeft niet zoveel behoefte aan tijd voor zich zelf zegt hij. Hij gaat binnenkort wel weer elke week squashen met een vriend en zo nu en dan gaat ie op bezoek bij vrienden of gaan ze een avond uit. Ik vind het prima, 90% van de vrije tijd is hij bij ons dus ruimte om zelf iets te doen krijgt ie gewoon hoor. Hoe vaak ondernemen jullie wat als gezin? Elke week. In de weekenden dus heel normaal, kan van alles zijn. Zwemmen, naar het bos, dierentuin, kermis, de stad. Soms gaan we een weekendje weg. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat TS en hoe je er nu, na alle reacties, over denkt
Wat heb ik toch een heerlijke man, hij is helaas werkloos, en sochtends zeggen we wat er gebeuren moet en dan doen we dat samen, nu omdat ik erg veel pijn heb door de ligging van onze dochter doet hij veel meer dan mij, hoef dat nooit te vragen of te bespreken. Hij heeft zoiets het moet toch gebeuren en als het lukt samen en anders niet, hij zegt soms zelfs dat ik MOET gaan zitten want de verlos heeft gezegd dat ik rust moet houden en dat krijg ik dan ook van hem te horen.
Hoe zien jullie avonden en weekenden er uit? s Avonds kinderen douchen (om de dag), aankleden, in bed doen en voorlezen en dan saampjes op de bank tv kijken. Weekenden: doen we altijd iets leuks met het gezin Wat doet je man in het huishouden? - In het weekend kookt hij 1 dag - strijken - de was in de wasmachine/droger doen - de was vouwen - stofzuigen als de kids tijdens het eten een kliederboel maken - vaatwasser inruimen Wat doet hij voor jou? Hij is ontzettend lief voor me, als ie merkt dat ik sommige dingen niet aankan (ivm rugklachten) dan neemt hij het over en masseert me elke avond En met de kinderen? Spelen, voorlezen, naar het park Hoeveel tijd besteed hij aan het gezin en hoeveel aan zichzelf? De laatste tijd meer aan het gezin dan aan zichzelf. Binnenkort gaat ie het zwemmen weer oppakken met een vriend gaan ze 1x per week een filmavond plannen bij ons. Hoe vaak ondernemen jullie wat als gezin? Elk weekend, de ene keer als het zaterdag en zondag en de andere keer alleen zondag bijv.
Mijn vriend is minimaal 12 uur per dag weg en in de weekenden vrij. Ik ga naar school dus vaak rond 5 uur thuis en 1 dag vrij. Het enige wat hij echt elke dag doet en ook moet van mij is zijn eigen brood maken en verder, bar weinig. Soms in het weekend vraag ik hem om even te stofzuigen ofzo maar 9 van de 10 x doe ik dat allemaal zelf. Hij doet ook het zware trekwerk in de tuin, puur omdat ik dat niet kan
Hij is wel echt een gezinsmens, meer dan ik zelfs maar inderdaad wel erg egoïstisch en iemand die alles op zijn manier wil hebben. Nu gaat hier alles niet op zijn manier want dat punt ben ik allang voorbij maar wel in zijn werk (eigen zaak) en richting zijn eigen familie (ouders, broertje, zussen ooms etc). Nu speelt het ook mee dat hij last heeft van een post traumatisch stress stoornis, toen ik hem leerde kennen was hij nog niet zo. Het is erg vervelend en ik kan weinig op hem rekenen maar verder werkt hij hard voor het gezin, zijn we nog steeds verliefd en zijn we wel echt gelukkig samen.
nee dat lukt me echt niet, we hebben ook vaak eters etc. Ik moet zeker wel keer per week naar de supermarkt.
Mijn man werk tussen de 60-80 uur in de week. Hij werkt ook op zaterdag. Ik doe het huishouden en de verzorging van onze dochter volledig. In de avond speelt hij even met haar, en gaat met haar in bad, ik leg onze dochter op bed. in het weekend ruimt hij wel eens even de tafel leeg, of het aanrecht maar meer niet. Wel doet hij de tuin. en zet de kliko en t vuilnis buiten. Oh en hij doet de boodschappen merendeel. en laat de hond s'avonds uit voor de laatste ronde. Verder probeer ik hem aan t verstand te krijgen dat was IN de wasmand moet, en de vaat IN de afwasmachine.... was wat niet in de wasmand ligt, was ik gewoon niet meer...
Mijn man heeft een eigen zaak en is dus veel aan het werk hiervoor ( altijd avonden) Sowieso altijd de weekenden en hij is 1dag per week vrij. Dan is hij er ook echt voor zijn gezin. Dan kookt hij vaak en neemt de zorg voor de kinderen over. Doet ze in bad legt ze op bed etc. Hij dekt de tafel of ruimt deze af. Qua huishouden doet hij niks behalve het vuil buiten zetten. Ik kan ook niet verwachten dat mijn man nog dingen in huis gaat doen aangezien hij al zoveel werkt. IK mag echt niet klagen over mijn man. Hij zorgt voor zijn gezin en hij verwent ons ook geregeld. We proberen in de vakanties altijd leuke dingen te doen met de kinderen en soms neemt hij een extra dag vrij en doen we samen iets leuks. Overigens toen ik nog werkte en hij zijn eigen bedrijf nog niet had deed hij wel helpen in het huishouden. Keuken opruimen even stofzuigen.
Man werkt 36-40u en ik 24u. Hij doet alle mannenklusdingen in en om huis en garage, Kliko, auto's wassen. De boodschappen doen we om en om. Verder brengt hij veel tijd door met de kids als hij thuis is. Hij sport 2 avonden per week. Op dinsdag brengt en haalt hij de kids bij het kdv. Als het uitkomt wil hij de vaatwasser wel eens uitruimen. Het schoonmaakwerk, ramen lappen, was doen, strijken en opruimen etc doe ik. En op woe en do breng en haal ik de kids bij opa en oma. Oh en koken doe ik ook altijd.... Als gezin ondernemen we altijd veel in de weekenden. Boswandeling, speeltuin, bezoekjes brengen bij vrienden of vrienden bij ons. Ik mag dus zeker niet klagen, denk dat we het prima voor elkaar hebben. Ook gaan we circa 2 keer per jaar echt uitgebreid op vakantie. En 2 keer per jaar gaan we met zn 2 een weekend weg.
Owh ik word zó jaloers van je post. Dit is wat ik ook zo graag wil! Ik weet dat vergelijken niet altijd op gaat en dat ieder huisje zijn kruisje heeft. Maar toch... Ik wil het graag anders dan hoe het nu is. Mijn zoontje wordt al 2,5 jaar iedere nacht zo'n 4x per nacht wakker. Wat echt slopend is. En dat doe ik dus helemaal alleen. Ook het huishouden doe ik voor het grootste deel. Man doet alleen de container. En heel soms wat meer maar alleen als ik het vraag. We werken beide 32 uur. En qua tijd met het gezin doorbrengen dat is ook minimaal. Als hij thuis is zit hij meestal achter de pc. Ik ben zo verdrietig. Hij belooft steeds beterschap, vind zelf ook dat hij niet goed bezig is. Maar als hij een paar weken zijn best heeft gedaan dan valt hij gelijk weer terug in zijn oude gedrag.
Alles wat ik vraag. Alleen nu hij het inkomen verdient en ik thuis zit vraag ik niets. Het is een schat van een man ik doe nu het huis de tuin onze zoon enz. Normaal toch? Alleen heel zware dingen zoals snoeien of spullen naar zolder dat doet hij. Ook knapt hij nu de kamer voor onze dreumes op. Koken in het weekend want dat is zn hobby. Hij doet zijn best om zelf dingen te zien maar helaas geeft ook niet hij weet het van zichzelf dat hij wat sturing nodig heeft. Veder is hij graag thuis en dol op onze zoon een echt super papa samen spelen boodschap doen kinderboerderij hij vind het fantastisch en kan ook niet wachten op nr2. Lief jazeker is hij dat neemt wat lekker voor me mee wil altijd helpen is eerlijk en vriendelijk.
Wij hebben allebei eigen bedrijven, hij is dus meestal van huis en daarnaast tafeltennist hij 3 a 4x in de week, ligt er aan of er competities zijn. Verder doe ik alles thuis, hij zet met de geluk de vuilnis buiten Als ik echt druk ben, kookt hij wel. We hebben nog geen kinderen, maar ik vind het op zich niet erg om het zelf te doen, dan gebeurt het tenminste hoe ik het wil haha. In de weekenden gaan we wel samen naar vrienden, markten of iets doen. Door de weeks 's avonds als we thuis zijn voor de buis hangen.. Ik denk dat net als hierboven gezegd je niet moet vergelijken, met anderen. Ik doe alles thuis, maar heb vriendinnen die dat bijv. belachelijk vinden. 'T is maar net wat je zelf fijn vind!
Ik werk 28u/3 dagen onregelmatig. Man werkt 40u/4,5 dagen regelmatig. Doordeweeks ben ik zelf vaak 1 a 2 avonden werken dan zorgt hij dus zelf voor ons zoontje. De overige dagen komt hij na zijn werk thuis en kookt (ik doe alleen de voorbereiding). Ondertussen geef ik ons zoontje te eten. Na het eten ruimt hij/ik de tafel af en maakt hij de keuken schoon (brandschoon!). Savonds laten we de honden uit en kijken op de bank een filmpje oid. Als ik savonds thuis ben leg ik mijn zoontje op bed. In het weekend werk ik 1 avond en is mijn man vooral bezig met opruimen in huis en gaan we lekker lang met de honden lopen en op familie/vrienden bezoek. Mijn man doet erg veel in het huishouden alleen de boodschappen en de was doet hij echt niet.
Mijn man is chronisch ziek en kan niet heel veel. Hij zet de kliko's buiten, geeft de honden te eten en doet een nieuwe vuilniszak in de bak. Strijken, stofzuigen, de grote dingen doet hij niet. Hij probeert me echt waar hij kan van alles voor onze kleine man te doen. Wat dat betreft is het een super papa..ik weet dat ik niet veel kan/moet verwachten van hem, dus alles wat hij doet is meegenomen (heb ik ook wel moeten leren hoor na een burn out)
Avonden en weekenden: In de avond samen film kijken of een spelletje doen of lekker vrijen. In de weekenden soms uit eten, of samen een lange wandeling maken met de honden, of gewoon ergens de natuur in samen. Maar ook een lekkere lunch of samen naar de markt. Wat hij doet in het huishouden: Een hoop, meer dan ik De was vouwen, wc en badkamer schoonmaken, vaatwasser in en uitruimen, alle zware klussen, honden uitlaten, kattenbak verschonen, stofzuigen, stoffen...tja wat niet. We doen veel dingen om en om eigenlijk, maar de zware dingen doet hij, en de was is verdeeld in, ik wassen en drogen, hij vouwen, ik inruimen. Wat doet hij voor mij en voor de kinderen: Kinderen doet hij een hoop meer (en zijn niet zijn eigen kinderen), naar de speeltuin, met mijn dochter in de regen in de plassen spelen, kinderboerderij, samen blokken bouwen, tekenen, knutselen, voetballen, leren fietsen. Voor mij, koken, massages geven, lieve kadootjes meenemen, me verassen met leuke dingen, spontaan met kleren aan onder de douche komen staan als ik verdrietig ben, ja te veel om op te noemen eigenlijk. Tijd voor gezin en zichzelf: Hij doet hardlopen elke morgen en is zijn boek aan het uittikken en gaat 1 keer per week naar yoga, de rest spenderen we samen of met de kinderen samen. En zo nu en dan gaat hij lekker een midweek of lang weekend naar vrienden in Spanje of Portugal en ga ik op mijn beurt naar Engeland. Hoe vaak doen we iets als gezin: Elke dag, van simpel naar de speeltuin of de hond uitlaten, tot samen naar het strand of iets dergelijks. Ook maken we 1 keer in de week samen met de kids muziek en doen we samen knutselen. Daarbij hebben we een pot waarin we elke dag samen allemaal een briefje doen met wat we leuk vonden die dag. En met volle maan, lezen we alle briefjes voor aan elkaar en hebben we wat lekkers erbij en maken we een gezellige avond. Toevallig vanavond weer, want het is volle maan