Wij doen alles samen (ok ,ik iets meer,werk onregelmatig). Zowiezo altijd de "grote" boodschappen en verder pakt hij iets op als hij het ziet of ik het hem vraag. Degene die thuis is zorgt voor de kids en als we samen zijn doen we het samen. Koken is voor degene die het eerst thuis is. Verder omringt hij mij (en de kinderen) met alle zorg en liefde,kan me geen betere man wensen!
Mijn man werkt 4 dagen, ik 3. Hij doet iedere dag onze zoon 'smorgens aankleden en ontbijt maken. Iedere dag de vaatwasser in/uit ruimen. De kids douchen en 1 kind in bed stoppen. Verder meestal 2x per week stofzuigen en dweilen. Alle andere zaken doet hij als ik het hem vraag.(wasje vouwen of ophangen ofzo) We gaan zeer regelmatig met ons gezin erop uit. Doen veel leuke dingen varieerend van naar het bos tot een dag pretpark. Twee avonden per week is hij sporten, twee avonden ik. verder gaan we 1x per maand er samen tussenuit en ongeveer 1x per maand zelf met vrienden/vriendinnen
Mijn vriend werkt 40 uur in de week en ik maar 18 dus het huishouden doe ik. Overdag zorg ik natuurlijk voor onze dochter, maar in het weekend en 's avonds zorgt hij ook voor haar. Meestal zorgt hij ook voor de was en als ik hem iets vraag om te doen dan doet hij dat wel. Op zaterdag is hij voetballen en gemiddeld 2x per week fitnessen. In het weekend gaan we meestal wel samen op pad met de kleine. Naar mijn ouders, wandelen met de hond.
Wij werken allebei evenveel (gemiddeld 32 uur in de week, dankzij ouderschapsverlof). Avonden en weekenden zijn wij meestal allebei wel thuis. Af en toe gaat er iemand wat doen met vrienden of zo, maar niet met een vaste frequentie. Gewoon net hoe het uitkomt. 'S avonds doen we vaak samen de kleine in bad, en dan legt de 1 hem op bed, terwijl de ander beneden opruimt. Daarna kijken we meestal samen een leuke film om serie. In het weekend wisselt het, de ene keer zijn we gewoon lekker thuis (voorkeur man), de andere keer ondernemen we iets als gezin (mijn voorkeur). In het huishouden is het vaste klusje van mijn man de vuilniszak legen en wegbrengen, en de administratie bijhouden. Ik kook altijd en doe de was. Zaken als vaatwasser, opruimen, stofzuigen, enzv doen we beiden, net hoe het uitkomt. Voor het echte schoonmaken hebben we 1 keer in de week een hulp. Mijn man besteedt veel aandacht aan onze zoon en het gezin in het algemeen. Voor zichzelf is hij vooral bezig met studie, computer-dingen, alles rondom onze schotel en thuisnetwerk, tv kijken, of gewoon lekker slapen (zijn grote hobby). Maar hoeveel tijd het een en ander in beslag neemt...? Geen idee, iig niet zo veel dat ik denk dat wij tekort komen. Over het algemeen hebben we wel een aardige balans, vind ik.
Man werkt 60 u per week Doet bijns elke dag de afwas Stofzuigt en dweilt 2x per week Neemt dan ook alles af Zet de kliko buiten en ramen lappen is ook zijn klusje Ik geef toe ben best lui
Mijn man werkt 6 dagen en 60 uur per week, hij zet de container aan straat en op zondagmorgen maakt hij ontbijt. Verder sporadisch een keer de vaatwasser in of uitruimen.. Het is een keuze die wij gemaakt hebben..
Avonden Maandag is hij weg vanwege 'hobby'. Ongeveer 8m per jaar van 20 tot 23. Nu stop tot ws feb. Dinsdag is mijn werk avond. Ik ben dan of rond half 22 of pas tegen 23 thuis. Woensdag niets dus samen Donderdag werkt hij lang door en daarna naar kroeg Vrij-zon geen vaste dingen Dinsdagavond doet hij dus alleen de kinderen ed en donderdagavond doe ik dat. Weekends hebben we geen vaste dingen. Uitslapen wisselen we af (ik zat en hij zon). Zaterdag vaak met gezin naar markt. Zondag uitjes of lekker rommelen. Huishouden. Ik denk dat hij meer schoonmaakt (stoffen en ramen lappen), hoewel ik meestal de badkamer doe. Wassen min of meer gelijk. Koken idem of ik wat meer. Kinderen ook. De verschillen zijn zo klein dat ze minimaal zijn. Hij werkt 4 dagen. Ik 3 dagen. Dus die ene dag ben ik meer bezig met huis en kinderen. We proberen regelmatig samen uit te gaan. Uiteten. Borrel drinken. Theater/dans. Tijd echt voor onszelf hebben we weinig. Soms ga ik een zondagmiddag met de kinderen naar mn ouders. Maar 9 van de 10 keer heeft hij dan niet rustig aan gedaan maar klusjes gedaan. Gedweild. Etc. Topvent dus ♡
Ik kan me voorstellen dat je hier verdrietig van wordt! Als jullie beide evenveel werken, vind ik dat je ook beide evenveel in het huishouden kan doen.. Werkt het niet om hem vaste dingen te laten doen? Bijvoorbeeld dat hij iedere ochtend jullie kindje uit bed haalt zodat jij nog even kan blijven liggen en 's avonds iets en dan bijvoorbeeld een of meerdere vaste avonden dat hij jullie kindje naar bed brengt? Als je dat vast afspreekt, kun je hem hier ook op aanspreken als hij het niet doet.. En zo niet, flikker je zijn pc bij het grof vuil? (bij wijze van... ) Heel vervelend, ik snap je verdriet!
Met de kinderen doet hij trouwens hetzelfde als ik. Spelen, voorlezen, kinderboerdeij en ga zo maar door... hij zou dat voor geen goud willen missen. Ik ben meer van het knutselen en hij bouwt prachtige dingen van lego, duplo, blokken etc.
Man werkt 4 dagen, ik 3. Qua huishouden verdelen we het gewoon, er is niet echt een afspraak of zo, we doen wat nodig is. Met de kids is het niet zo verdeeld... 90/10 of zo. Verzorging doe ik bijna alles en hetzelfde geldt voor vermaak (spelen met kids, boekje lezen, speeltuin...). Als we als gezin wat doen in het weekend gaat hij wel mee hoor Eerlijk gezegd zou ik het fijner vinden als hij wat minder in huis deed en wat meer met de kinderen....
Zie nu in bovenstaande reactie je latere post. Misschien moet je heel concrete taken aan je man toebedelen inclusief schema met wanneer wat moet gebeuren. Sommige mannen zijn niet onwelwillend maar wel nogal euhm... vergeetachtig. En minimaal 2 avonden geen pc of tv aan. En wisseldiensten voor de nachten. Ook dat heel duidelijk afspreken. Hij heeft ma, wo en vr. Jij de rest. Ook niet helemaal eerlijk... maar goed...
Hier doet mijn man de vaatwasser inruimen na het eten (hij vind dat ik het niet goed kan), strijkt wanneer z'n overhemden op zijn zijn overhemden (hij vind dat ik ze niet helemaal kreuk vrij strijk,klopt ook kan niet strijken haha). Verder de containers en papier aan straat zetten,grasmaaien en verder geen hh klusjes als ik het hem niet vraag. Kwa verzorging van onze zoon helpt hij gewoon mee. Dus verschonen / in bad doen en spelen. Dagjes weg of iets leuks doen we als we samen vrij zijn. Door ons werk is dat maar eens in de 2 weken ongeveer. Dus samen vrij als gezin is hier altijd een feestje omdat het zo weinig voorkomt. De avonden door de weeks zijn aardig vol maandag werk ik altijd late, di sport ik en vaak gaat mijn man daarna nog even naar een vriend oid,woe samen thuis met een beetje geluk, donderdag heeft m'n man koopavond. Het weekend is wisselend maar vaak wel 1a2 avonden samen kan zijn buiten de deur of thuis. Soms mopper ik ook weleens op het huishouden maar ik weet dat mijn man op zijn manier z'n best doet en hij doet iig iets.. Hij werkt ook hard..
Mijn man werkt 40 uur, daarnaast doet hij de achtertuin bijhouden en hij legt iedere avond de oudste in bed. De tuin is een afspraak, ik binnen hij buiten, al doe ik wel de voortuin omdat het alleen onkruidplukken is en dat kan hij niet ivm reuma. Hij wil zelf de oudste elke avond in bed leggen zodat hij iedere dag een momentje met hem samen heeft. 's ochtends als de jongste wakker is, pakt hij haar uit bed terwijl ik een flesje maak. Dan geeft hij haar de fles, ook om even met haar een momentje te hebben. Ik ben thuisblijfmama dus ik heb de tijd om binnen alles te doen. In het weekend zijn we echt als gezin, op zaterdag boodschapjes en wat klusjes in en om het huis, op zondag gaan we vaak wandelen, naar het strand, speeltuin, kinderboerderij oid. Als hij 's avond weg wil vind ik dat prima, maar we willen beide minimaal 2 avonden in de week echt samen thuis zijn.
Mijn vriend werkt 40 uur, en hij kookt altijd! Verder helpt hij me soms met de afwas, en soms met de was. Verder doe ik alles Maar dat mag ook wel verwacht worden want ik werk (nog) niet.
Niets. Hij zet de containers aan de weg. En de klussen doet hij maar huishouding doe ik alleen. Hij werkt ook veel.
Op dit moment werkt mijn man 40+ uur (maar zit daarbij vaak in het buitenland). Ik heb huismoeder. Ik doe dus in principe alles in huis. Hij strijkt alleen zijn eigen overhemden en zet af en toe het vuil buiten. Verder was hij zijn eigen sportkleren en doet hij de verzorging van ons zoontje in de avond (wat hij absoluut niet als een 'taak' ziet, maar als een voorrecht. Hij vind het dan ook echt een ultiem papa/zoon-moment). En verder af en toe de boodschappen in het weekend, maar ook dat doet hij dan met onze zoon samen, zodat ik nog even kan stofzuigen of ander huishoudelijk werk kan doen, waar ik doordeweeks niet aan toe kom. Ik vraag me alleen af hoe we dat straks gaan doen, als ik per 1 november 24 uur ga werken. Ik heb dan echt geen zin om om mijn 'vrije' dagen, waar ik dus ook voor ons zoontje zorg, de huishoudelijke taken te gaan doen...
Ik voel me ook erg rijk hoor. Wel kan ik me heel goed voorstellen dat je verdrietig van de situatie wordt. Is het misschien een idee om met schema's te werken? Waarschijnlijk zit het gewoon niet in je man/vriend, maar zo te lezen wil hij het wel dus zou je 'm met schema's een handje kunnen helpen. Het is misschien wel iets dat je blijvend moet bewaken, maar daar zullen jullie je weg in moeten vinden. Huishoudschema's zijn zo te maken, het is een kwestie van wennen. Waarom gaat hij er 's nachts niet uit? Voor de weekenden zouden jullie eens een avond in de week er voor kunne gaan zitten en bv vakantieveilingen.nl bekijken voor dagjes uit. Goedkoop en leuk Wij hebben van die periodes dat we teveel met onze neuzen in de telefoon/iPad/laptop zitten en na een tijdje merkt een van ons dat dan op. Dan spreken we weer af dat we bv. 's avonds na een bepaalde tijd de telefoon wegleggen en tijd voor elkaar maken. Geen geforceerd gesprek ofzo, maar gewoon naast elkaar zitten en samen een programma kijken. Zou dat ook iets voor jullie zijn?
Ik heb hier een nieuwe man ... maar ik moet wel geduld hebben. Het kan best zijn dat ie op maandag zegt van "ik ga vandaag of morgen de living kuisen", maar dat ik daar wel tot zaterdag op mag wachten. En zo met heel het huis. Ik haat kuisen en eten doen we hier van borden en niet van de vloer, dus ik laat het meestal maar zo. Bovendien wordt ie lichtelijk kwaad als ik het doe ("ik ging dat wel doen") en is het nooit goed genoeg ... Af en toe krijg ik wel de kriebels overigens hoor en doe het gewoon zelf. Koken doe ik meestal, de afwas is voor hem (afwasmachine inladen). Gemiddeld 1 keer per week kookt hij. De was steek ik in en zet hem aan - sinds de nieuwe machine weet hij niet hoe die werkt, al ligt de handleiding ernaast - uithalen en ophangen is voor hem (2 verdiepen naar beneden en naar boven met de volle wasmand is niet mijn ding). De wasmachine staat in de badkamer op 't eerste verdiep en drogen gebeurt in de (droge) kelder. Ik zeur al 1.5 jaar voor een droogkast, maar "hij hangt toch de was op en kan dat toch blijven doen". Geen droogkast dus. Ik moet soms wel stevig zeuren opdat de was opgehangen raakt. Want dat kan toch "morgen". Opruimen doen we allebei. De vuilzakken is zijn ding, dat doe ik toch nooit goed. En hij maakt die dingen zo loeizwaar dat ik die toch niet kan dragen. Ik maak er hem wel attent op welke omhaling het deze week is en ik zit hem achter de veren dat ie volle zakken wel degelijk buiten zet ("dat kan morgenochtend toch nog vlak voor ik vertrek" - en dan vergeet ie het). De tuin is voor allebei, maar hij rijdt wel het gras af. Kan ie goed en doet ie bij zijn ouders ook. De katten eten geven is afwisselend. Wie er het eerste merkt dat die bengels geen eten meer hebben en honger hebben. Boodschappen doen we een beetje afwisselend en af en toe ook samen. Grote en zware zaken mag hij dragen (we gaan al lopend - 2 supermarkten op 5 minuten lopen). Af en toe stopt ie ook wel voor zware zaken (katteneten, zak aardappelen, ...) vlak na zijn werk bij de supermarkt. Kan ie het gelijk met de auto vervoeren . Het is hier ook gewoon zo gegroeid. Echt afspraken zijn hier nooit gemaakt, buiten "wie kookt, wast niet af".
Mijn man werkt doordeweeks dus dan doe ik alles in huis en verzorging van onze dochter na zijn werk brengt ie dochtertje naar bed en gaat dan gamen. In het weekend is alles 50/50 en meestal doen we dan ook leuke dingen samen of met zn 3tjes.
Mijn man doet eigenlijk best veel in het huishouden. Eigenlijk meer dan ik doe. ( maar dat komt door gezondheids reden ) Ik hoef hem nooit te vragen om iets te doen, want hij doet het uit zichzelf. Savonds doen we samen ons dochtertje in bad, en naar bed brengen.