Mijn man doet door de week alleen de vaatwasser in ruimen, onze dochter in de ochtend aankleden, en s'avonds de hond uit laten. Maar in het weekend klust hij veel, en doet zaterdag ochtend onze dochter, en stofzuigen. Vind het prima zo
Mijn man doet momenteel heeeeeel veel. Sowieso de afwas, dat erft hij zelf als taak gekozen in de tijd dat we net gingen samenwonen, met het idee dat hij dan dat deed en verder niks, haha... Nu doet hij dat nog steeds, maar stofzuigt hij ook dagelijks, hij kookt veel, doet af en toe boodschapjes en helpt met de was. En hij ruimt regelmatig alle rotzooi even op (die ik maak). Ik doe over het algemeen de was, de badkamer en wc, afstoffen en kook ook. We werken allebei weinig oo het moment dus daarom is deze taakverdeling ook mogelijk, wel zonder overleg trouwens, verbaas me er altijd over hoeveel hij uit zichzelf doet, hij komt ook uit een gezin waar hij nooit iets hoefde te doen. Voor we gingen samenwonen had hij zelfs nog nooit afgewassen, zelfs zijn eigen was gooide hij niet in de wasmand bij moeder thuis, als mama de kans kreeg pakte ze nu nog zijn voetbaltas in. Je kuntne voorstellen hoeveel commentaar ik krijg omdat ik al die dingen lekker niet doe...
Wij zijn nog wel geen papa en mama maar dit is wat hij nu doet, werken beide fulltime. Elke avond koken (hij is altijd één tot twee uur eerder thuis dan mij) Nieuw beddengoed erop na het wassen. Frituurpan en BBQ schoonmaken (heb ik echt een hekel aan) Hij zou de garage opgeruimd moeten houden. Rest doe ik eigenlijk allemaal. Boodschappen, wassen/strijken, opruimen/poetsen etc.
Mijn vriend doet ook echt heel veel in huis. Echt een topvent - regelmatig koken - altijd stofzuigen - WC/badkamer schoonmaken - afstoffen/schoonmaken huis - ramen lappen - dweilen - gras maaien/tuinieren Het enige wat ik bijna altijd doe dat is de was en de afwas En hij altijd stofzuigen. Verder doen we alles allebei wel, maar hij doet het toch net iets vaker dan ik.. Ik ben zeker wel dik tevreden.
Mijn vriend doet meestal de afwas, de kattenbak, en het afval wegbrengen. 9 van de 10 keer moet ik hem het herinneren. Hij werkt 40 uur, ik werk ongeveer 20 uur dus de rest komt op mij aan. Als we beiden werken doet hij onze dochter. Ik moet namelijk om 6 uur al in de auto. In de avonden: wie het eerst thuis is die kookt. Dan hij afwassen, ik dochter vast omkleden etc. En brengen we samen na nog wat spelen naar bed. Weekenden: samen boodschappen doen, samen eten en de middag doorbrengen. Ik kook het avond eten, verzorging dochter doen we samen. De rest van het huishouden doe ik op mijn vrije dagen. Als ik handen te kort kom helpt hij mij, maar moet het wel eerst vragen. Hij ziet de troep niet.
Ik heb eerst alleen gewoond met mijn zoontje dus toen deed ik alles. Woon nu weer bij mijn moeder. Ik doe koken, afwas, was, opruimen, keuken opruimen en schoonmaken, plantjes water geven, zoontje verzorgen, vuilnis, verzorging van de kat en de muis, kooi schoonmaken enz. We verdelen het in bad doen van mijn zoontje elke avond. Mijn moeder doet schoonmaken, stofzuigen, balkon schoonmaken, past een dag in de week op en gaat vaak leuke dingen met ons doen. Ik betaal zorgverzekering, crèche, 100 euro huishoudgeld, telefoonabonnement, reiskosten, spullen voor zoontje enz. Zij draagt dus bijna helemaal de financiën. Zij werkt 32 uur per week, ik studeer in mijn master jaar.
Gezien ik nog in een burnout zit, doet mijn man nu véél meer dan ik. Dat doet hij uit zichzelf, zonder morren en met liefde. Denk aan boodschappen doen, koken, de vaat(wasser), de was, de kinderen verzorgen, etc. Poetsen doen we hier weinig. Alleen als iets vuil is geworden. We hebben 1x per week een schoonmaakster en geen huisdieren en geen schoenen aan in huis, dus dat scheelt. Af en toe zuigen, het sanitair en het aanrecht. Vóór de kids werkten we beide 40 uur en we deden ongeveer evenveel thuis. Vóór mijn burnout, deden we ook ongeveer evenveel, hij denk ik iets meer dan ik. Tot hij elders ging werken en 4 dagen (en nachten) van huis was. Toen deed ik in die 4 dagen alles (incl. 32 uur werken én 2 kids) en was na die 4 dagen was ik helemaal op en deed ik NIKS meer (behalve de baby voeden). Ik hoop weer naar een 50-50 te gaan. Hoewel het eerder 60-40 wordt, omdat hij nu weer een ander rooster heeft en hierdoor meer dagen thuis is met de kids. Gezien wij allebei werken, vind ik dat ook helemaal niet vreemd, dat de taken thuis ook gelijk verdeeld worden. Je maakt het ook allebei vuil...
Na lang zeuren de kattenbak (zijn kat ) Soms tafel afruimen en vaatwasser inruimen na avondeten Als ik het vraag de vuilnisbak aan de weg zetten. Dat is t wel Oja en je andere vragen; hij werkt best veel maar ik ook 3 dagen, maar ik breng/haal dochter naar kdv, kook, eet met haar (hij is 2 vd 5 dagen ongeveer etenstijd wel thuis) douche haar, leg haar op bed en sta altijd met haar op, ook in het weekend. Hij begint wel 2 dagen pas later met werken maar dan slaapt ie uit. Hij werkt dus en zit achter pc/kijkt tv en dat is t wel..heeft ook geen hobbys verder of vrienden. Loopt soms hard maar momenteel ook niet. Op mijn initiatief doen we int weekend wel gezinsuitstapjes wat hij ook leuk vind. Maar hij zal eigenlijk nooit eens iets uit zichzelf voor mij doen of samen met dochter. Ik worstel daar ook erg mee..
Houd de kids zoet als ik de afwas doe Soms alvast oudste pyama aan of in bed stoppen. Ehm.. verder als ik weg ben wel de afwas, verder niet veel. Ik heb ook geen baan en hij wel Oh ja de tuin doe ik ook grotendeels.
En mijn man maar denken dat hij de enige man op de wereldbol is die de was doet Nja, bij de taakverdeling was dat ook zijn keuze, want hij wilde dat ik 2 overhemden per was zou draaien, no way dat ik daar ooit aan zou beginnen... dus hij wast! Ook mijn kleding en die van onze zoon. Daarnaast ruimt hij meestal altijd de vaat op, ik kook... maar als hij kookt dan ruim ik de vaat op. Om de dag leggen wij onze zoon in bed en om en om doen we hem in bad. Hij zet ook altijd de kliko buiten en houd de tuin zo goed als bij en 2 x per week zoiets ruimt ie beneden wat op. Maar dingetjes die niet in zijn 'takenpakket' zitten, daar moet ik dan ook altijd 10 keer om vragen voordat ie het doet, bijv een keertje stofzuigen of dweilen, iets poetsen whatever aangezien het nu steeds vermoeiender wordt voor mij. Hij werkt 35 tot 45 uur per week, ook in het weekend. Als hij op zondag vrij is gaan we altijd iets leuks doen met het gezin en op woensdag middag als hij ook vrij is. In de avond varieert het meestal, de ene avond samen een keer een filmpje of wat dan ook en de andere avond doen we ieder ons eigen ding. En tijd met zoon, dat heeft ie op maandag ochtend en woensdag ochtend... dan moet ik werken en heeft hij quality time met zoonlief. En vrienden, daar gaat hij eigenlijk nog maar amper heen.. heeft ie geen energie voor zegt ie. Dus meestal 1 x per 2 weken ofzo komt er een vriend van hem naar ons toe.
Bijna precies dezelfde situatie als die van mij. Hoe ga jij hier mee om? Kun je het accepteren of moet er toch iets veranderen?
Hier doet manlief erg veel. Het enige wat ik altijd voor mijn rekening neem strijken en toilet/badkamer.
De afwas als hij er is Uhm..vuil buitenzetten En verder als ik iets vraag heb ik een kans van 20% dat hij later op de dag dat hij dat doet stofzuigen of de was ophangen ofzo..maar 80% dat hij ja hoor zegt en ik mooi zelf kan doen
Heb vanalles geprobeerd maar niks werkt echt..accepteren ook niet We hebben overigens nooit echt ruzie hoor hooguit wat gevit op elkaar.. Enige wat werkt was toen ii ff zonder baan zat en de taakverdeling duidelijk was: hij verdiende t geld, ik deed de rest Mja nu dus 3 weken aant werk en alle irritaties zijn terug. En als hij t dan goedmaakte door super attent en lief te zijn, oke. Maar dat is ie ook niet. Ik hou echt van hem het is een doodgoede jongen, zijn al bijna 9 jaar samen, geweldige dochter maar ik zie hem inmiddels qua gevoel door alke frustraties en teleurstellingen meer als een huisgenoot die er af en toe is dan als lover.. Maar ik steek mn kop int zand en ga gewoon verder omdat ik de consequenties niet wil in zien geloof ik Oja overigens heb ik hierin uiteraard ook schuld he... Het niet praten en dingen naar me toe trekken ipv hem t op zijn tijd en zijn manier te laten doen, verkeerde en onuitgesproken verwachtingen etc. Maar op mijn voorstel voor relatietherapie wil hij niet in gaan want alles gaat toch goed
mijn man werkt erg veel maar helpt ook nog mee. hij kookt soms zet de containers bij de weg jaja soms stofzuigen moet ik het wel vragen boodschappen maar meestal doen we dat samen qua verzorging kids doet hij genoeg ik werk ook vaak savonds of weekends en dan doet hij alles thuis.
Mijn man is echt geweldig Hij stofzuigt iedere week, hij kookt 1 keer per week (is 1 dag per week thuis), als ik op die dag 's ochtends een was erin doe hangt hij het op, op maandag is onze echte schoonmaakdag (doen tussendoor ook wel dingen natuurlijk) en dan is hij ook een paar uur in de weer. Verder ruimt hij tussendoor op doet al het onderhoud aan het huis (momenteel best veel). Hij werkt 4 dagen en 2 avonden en traint ook nog 1 avond zelf en heeft altijd een wedstrijd op zondag. Dus voor de tijd dat hij thuis is doet hij best veel!
Alles. Behalve koken en strijken. En dat combineert hij met sport, studie en een full time baan. En hij maakt tijd om een geweldige papa te zijn.
Mijn man werkt 5 (meestal 6) dagen per week. Het enige wat hij niet/nauwelijks doet is koken en voor de rest doet hij alles qua huishouden! Echt alles. Hij houdt ook van een schoon huis dus is veel bezig in huis met opruimen/poetsen etc. (Ik doe minder als hem maar vindt ook dat hij in sommige dingen overdrijft met poetsen dus ga niet mee in zijn poetsmanie). Kan nu ook minder door lichamelijke klachten maar ben verder ook nooit zo van het poetsen Hij werkt in 2-ploegendiensten dus is om de week 's avonds niet thuis. Als hij late dienst heeft en hij merkt dat ik wat achter loop qua tijd 's morgens dan staat hij uit zichzelf op en maakt de kinderen klaar terwijl ik mezelf klaar maak (als ik moet werken). Hij zal ALTIJD zonder gemopper voor me opstaan, of het nou om te helpen is of om me te laten uitslapen, zelfs al is hij zelf pas om 3.00u gaan slapen. Als hij thuis is, is hij 90% van de tijd met de kinderen bezig. Ook nu ik minder kan door bekkenproblemen neemt hij de kinderen soms mee zodat ik even kan rusten. Hij betrekt de kinderen overal bij. Hij staat ook graag voor anderen klaar maar niet ten koste van ons. Weekenden zijn we eigenlijk altijd samen. Soms de hele dag thuis en soms eruit (nu dus wat minder door mij). Als de kinderen op bed liggen doen we wel wat meer ieder ons eigen ding. Hij vaak op zolder bezig met de pc (pc's van familie maken) en ik kijk tv en lig al vroeg in bed. Al met al een toppertje waar ik heel erg mee bof!! <3 ( Dus mensen die vooroordelen hebben over buitenlandse mannen wat betreft huishouden/kinderen kan ik hiermee om de oren slaan)
man werkt 5 dagen van 8 tot 6. wat hij doet; euhhhhh dochter naar bed en verhaaltje voorlezen, de kliko buiten zetten. en als ik het vraag zoon de fles geven e/o luier wisselen. de rest doe ik. ben ik t daar mee eens? nee, maar na eindeloze discussies/ruzies heb ik t maar zo gelaten.
Mijn man werkt 46 u pw. Ruimt de vaatwasser in s'avonds en brengt de jongste naar bed (icl verschonen pj aan en dat soort dingen), zorgt ervoor dat de bakken aan de weg worden gezet en verder doet hij door de weeks s'avonds niets, drukke baan, is bekaf s'avonds. Nu dat ik zwanger ben kookt hij door de weeks. In het weekend kookt hij, doet de wekelijkse (grote) boodschappen en doet net zoveel voor de kids als ik. Verder klust hij heel veel in ons huis (net een nieuwe toiletruimte gemaakt en nu de badkamer aan het verbouwen). Huishouden ziet hij niet maar als ik vraag of hij wil stofzuigen of dweilen in het weekend doet hij dat wel (hij moet wel gezien ik flinke rugklachten heb en 100%afgekeurd ben) Verder bedenkt hij vaak de uitstapjes in het weekend, naar het bos of strand ofzo en dan eten we vaak ergens wat. Echt met zijn tweeen doen we helaas niet zoveel.