Wat doet jouw partner als je zegt: ‘hou me even vast’

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 29 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Las laatst een artikel dat mannen (of vrouwen) hier zo verschillend mee om kunnen gaan. De één slaat meteen de armen om de partner heen zonder iets te zeggen, de ander vraagt: ‘hoezo?’

En daarna? Vraagt je partner wat er is? Hoef je niks te zeggen en is dat alleen al goed? Voelt je partner ‘gewoon wat je wil daarmee?

Hoe gaat jouw partner hiermee om?

2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.692
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ga het zo uitproberen :roflmao:

Iertje81 vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Getest, hij vroeg, heb je het koud dan?

Aegyo, Bloem2310, Kolibrie2 en 15 anderen vinden dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Geen idee...

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.409
    113
    Ik zeg dat bijna dagelijks :D Hij houdt me dan stevig vast een tijdje, zonder verder iets te vragen.

nizzie86 vindt dit leuk.
  6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Dan houdt hij me gewoon even vast. Met 2 armen.. uiteindelijk zal hij wel vragen wat er is

7. Havermout

Havermout Niet meer actief

Mijn man zegt dan: hoezo? Was is er dan? :roflmao:

Overigens zeg ik ook hoezo, wat is er dan? weet ik vrij zeker. We zijn beide nogal praktisch van aard en willen dan vooral weten wat er is om het rationeel op te lossen.

Lamode, Spectre, Luna86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Dan laat hij alles vallen waar hij mee bezig is en neemt ie me vast, hij weet meestal wel al waarom.

nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Ik vind het oprecht een beetje verdrietig om te lezen dat “hoezo?” de eerste reactie zou kunnen zijn. Ik kan me er zo weinig bij voorstellen, het voelt gevoelloos (bij gebrek aan een beter woord), ofzo.

Mijn man zou mij gelijk vasthouden. Andersom ook. Of er nou een reden is voor het willen van een (extra) knuffel of niet.

nizzie86 vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Dan doet hij dat.
    Hij zal snel genoeg kijken om.te achterhalen of er wat speelt of het zomaar een knuffel is.

Dat is omgekeerd exact zo.

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Als ik dit letterlijk zo zou zeggen, zegt man denk ik ook 'hoezo?'. Maar ik zou het ook niet zo verwoorden. Ik zeg weleens tegen man: ik heb een knuffel nodig en dan slaat ie zijn armen direct om me heen. En als ie niet weet waarom, dan vraagt hij er tijdens de knuffel wel naar.
    En als ie ziet dat ik het nodig heb, neemt hij zelf het initiatief voor de knuffel.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Geprobeerd net, hoezo dan moet je een scheet laten. En bedankt:roflmao:

Aegyo, Lavita, 11131618 en 16 anderen vinden dit leuk.
  13. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Hij zou me gewoon vast houden maar niks vragen omdat hij het gewoon zou doen zonder na te denken of er nou iets is of niet. Ik zou m ook direct vast houden maar wel vragen wat er is aangezien ik het niet zou weten.

Wij zijn er laatst achtergekomen (na 10 jaar huwelijk...:rolleyes:) dat we 8/9 van de 10 keer niet merken als de ander met iets zit. Blijkbaar zijn we best wel binnenvetters. Dus nu proberen het meer uit te spreken. Wat best goed gaat. Meer gekibbel en geirriteerde grapjes, minder echt ruzie. :thumup:

Asil en zegenwens vinden dit leuk.
  14. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    ‘Wat moet je nou weer allemaal dan?’ :roflmao::roflmao:
    Dat is dus zijn reactie.
    Maar eerlijk zou ik het ook nooit zo vragen. Eerder, ‘schatje ik heb echt even een knuffel nodig’ met zo’n gezicht :( en dan vraagt hij wel wat er aan de hand is.

Paardenbloem, Youtan, Luna86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik denk dat mijn man ook zou zeggen: hoezo?
    Maar dan meer bedoeld zodat hij me gericht kan helpen. Misschien heb ik het koud of ben ik verdrietig of voel ik me niet lekker. En dan kan hij een dekentje zoeken, gewoon even kroelen of een paracetamol regelen. Oplossingsgericht typetje ….

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vind hem eigenlijk wel logisch en niet perse verdrietig, ik denk dat ik dat ook zou vragen :roflmao:.
    Niet dat we niet meteen erbij, misschien zelfs wel eerder, de knuffel geven. Maar hij of ik vraagt er nooit op deze manier om dus het lijkt me het meest logisch om meteen 'huh, waarom, wat is er dan?' te denken. En dan echt puur uit medeleven/interesse omdat je bij zo'n vraag dus direct alarmbellen krijgt dat er iets is.
    Wij lopen of staan vaak met even 'de armen wijd' op elkaar af, wat in feite denk ik hetzelfde impliceert. Dan stelt geen van beide de vraag wat er is, want dat doen we vaker. De vraag hardop uitspreken doen we nooit dus vandaar dat ik denk ik een oprecht liefdevolle 'oh hoezo?' te krijgen omdat hij denkt dat er iets is :roflmao:.

tuc, Fruity90, Mop81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    ‘Wil je me even vasthouden?’

‘Bedoel je een knuffel? Of je grote teen vasthouden?’

‘Een knuffel’

*knuffelt me en warmt zich op aan me* (is normaal andersom:roflmao:)

Mijn partner is autistisch en vindt knuffelen echt niet fijn, maar weet dat ik het fijn vind en doet dat met alle liefde. Zo ook met onze dochter.

Bloem2310, Paardenbloem, Lamode en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Havermout

Havermout Niet meer actief

Nee hoor, dat is niet perse verdrietig. Wij zijn beide nogal pragmatisch en oplossingsgericht dus als ik of hij vraagt: wil je me vasthouden dan zou de eerste reactie bij beide: hoezo? Wat is er dan/waarom? zijn. Niet omdat we niet willen knuffelen maar omdat we oprecht gelijk afvragen waarom en wat er aan de hand is en hoe we de ander kunnen helpen.

Als ik zou zeggen: ik ben verdrietig/voel me niet fijn, wil je me even vasthouden? Dan zou hij dat gelijk doen (en zeggen: oh schatje hoeft toch niet komt goed :roflmao:: ik heb dit de laatste maanden best vaak zo gezegd toevallig)

JupitR en Sado vinden dit leuk.
  19. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.692
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    "Wil je me even vasthouden?"
    Hij kwam meteen naar me toe en pakte me vast en vroeg toen heel bezorgd of er iets was. ❤

Maar wij knuffelen best vaak op een dag of elkaar gewoon even aanraken. Of elkaar een beetje plagen (dat is vooral mijn liefdestaal. Als ik stop met je te plagen dan is er iets aan de hand hoor :p).

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.048
    17.015
    113
    Bedankt voor de toelichting! :D

‘Verdrietig’ is misschien een verkeerd woord en ik kan me ook zeker voorstellen dat iets als dit in elke relatie anders ligt.
    Wij zijn denk ik het andere uiterste en sowieso bovengemiddeld knuffelig, dus de vraag “hoezo?” of “waarom?” zou pas later komen - of zelfs helemaal niet. :)

spruitje80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina