wat doet jouw partner om de zwangerschap te verlichten bij jouw???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukje1, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hey meiden,

Even ter interesse, bij het laatste termijn krijgen wij vrouwen het 9 van de 10x zwaarder in de zwangerschap en voelen wij ons een olifant met spierpijn...

Wat doet jouw partner eraan dat je toch in ieder geval even pijnvrij bent en even kan relaxen...

Hier word ik om de dag gemasseerd rug, benen, billen, kuiten, voeten, armen en handen nouja de hele ratteplan... Ook neemt hij alle zware huishoudelijke klusjes op zich en mag ik van hem geen stofzuiger meer aanraken :D (soms best lekker dat zwanger zijn)

Wat doet jouw man/ vriend om het te vergemakkelijken voor jouw?

Liefs Ukje

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Soooo, kunnen we even ruilen? Die van mij doet niet aan massages enzo hoor, ben nu zwanger van de tweede maar ook bij de eerste deed ie gewoon wat ie altijd doet. Oké misschien wat zware dingen sjouwen :)

3. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Zooooo,dat heb je goed voor elkaar;).Ik moet hier echt vragen om een massage hoor. Tot nu toe doet hij niet veel anders. Bij mijn eerste zwangerschap hielp hij wat meer met boodschappen, maar ik stond met 39 weken nog te schilderen op een trap, omdat meneer te laat is begonnen.....en zie het nu weer gebeuren:D. Doe graag ook dingen zelf,alleen nu is er een kleintje bij van bijna 2 jaar, dus hij zal toch wat meer moeten gaan doen, zeker tegen het einde. Ben benieuwd:D.

4. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ja wat dat betreft heb ik het wel erg getroffen merk ik al wel... Normaal massseert hij al wel hoor maar nu merkt hij het ook echt als ik pijn heb aan mijn spieren...

5. Niks... ik laat alle zware dingen wel aan hem over en dwing ze hem te doen. Ik ga tenslotte geen boodschappentassen van 5 kg per stuk meer tillen. Maar anders had hij het me gewoon laten doen.. hij snapt niet zoveel van zwangerschappen geloof ik :)
    O ja hij laat me wel uitslapen in het weekend :p

6. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    hier geen massages hoor..! maar gelukkig denkt ie wel aan hoe hi me kan helpen, en hij vindt het helemaal niet erg om wat voor me te doen als ik het vraag..
    hij sjouwt de wasmanden naar boven/beneden, hij neemt huishoudelijke klusjes over als hij ziet dat ik moe ben, hij maakt thee voor me, ik mag uitslapen, hij gaat na het eten (ik kook) met zoontje naar buiten zodat ik even kan uitrusten, hij doet regelmatig zoontje naar bed incl bad/douche, hij brengt hem vaak naar schooltje/psz. en vast nog wel meer :)

7. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Die van mij is zo fantastisch. Hij is lief en attent en dat zonder dat hij zich daar apart voor inspant. Zo is hij gewoon altijd al. Hij koopt ook bloemen voor me.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Hier hetzelfde!!:)
    Ben soms wel jaloers op al die meegaande mannen!!:p

9. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hier gelukkig nog geen pijntjes maar wel lig ik bijna 24/7 op de bank ivm extreme zwangerschapsmisselijkheid. Mijn man doet dus bijna alles in huis.

- Begint s'ochtends met de kleine naar de oppas te brengen
    - Gaat dan werken
    - Haalt de kleine op bij de oppas
    - Komt thuis en gaat koken.
    - Na het koken / eten mag ik gaan liggen en gaat hij de vaatwasser inruimen en de kleine in bad doen en naar bed brengen.

In het weekend doet hij daarbij ook nog het huishouden incl. wassen en strijken en boodschappen.

Doordeweek heb ik gelukkig een robot stofzuiger die voor mij het werk doet, ideaal!

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Oeh best heel veel en ik ben daar super blij mee! :) Na mijn werkdag regelt hij het eten en kan ik samen met dochterlief eerst lekker op de bank hangen. Hij helpt dochter met het douchen, brengt haar 's avonds op bed, ruimt daarna het speelgoed op, eigenlijk zo'n beetje alles waar je voor moet bukken en tillen. Als ze 's nachts wakker wordt, gaat hij er zoveel mogelijk uit behalve wanneer ik zelf meteen aangeef dat ik wel ga. Weekends kan ik lekker uitslapen en na een tijdje word ik dan door beide opgehaald of krijg ik lieve berichtjes! Laatst had 'ie bijv een filmpje gewhatsappt waarin ze zei 'wakke wodduh mama, koffie is klaa!' Echt te schattig :) Verder zorgt 'ie weekends voor het stofzuigen, zo nu en dan ramen lappen, de 'grote' dingen die mij net wat teveel moeite kosten zeg maar. Verder ook de boodschappen en het til- en sjouwwerk... wat mij soms nog wel eens te ver gaat :D maar ben dan ook wel wat eigenwijs :cool:

Daartegenover staat wel dat ik zelf zoveel mogelijk nog probeer te doen en hem op mijn vrije dagen (2x per week) ontzie door zelf op een lager tempo alles te doen en te zorgen dat bijv het eten klaar staat wanneer hij thuis komt!

11. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ja dat merk ik bij die van mij ook maar nu is het echt wel heel erg hahahaha, als ik al ga zitten met een zucht in de stoel kijkt ie me al aan van hmmmm vanavond maar masseren???
    maar moet zeggen hij zadelt me ook voor mijn zwangerschap niet alleen op met dingen, tilt de boodschappen, helpt mee in het huishouden...

Maar nu gewoon net een tandje meer nog....

12. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik heb het zo te lezen ook getroffen met mijn man!

Die lieverd van mij is altijd wel erg zorgzaam, hij voelt zich het best wanneer iedereen het naar z'n zin heeft. Hij stofzuigt en dweilt vaker nu ik zwanger ben, sjouwt de boodschappen, brengt het vuil weg, zorg dat ik mijn vitaminen niet vergeet in te nemen, zet 's avonds een warm bad voor me klaar en masseert daarna mijn rug (heb er erg veel last van) hij schept mijn bekken (dat geeft mij verlichting en ons meisje meer ruimte) en nu de tijd van perineum massage is aangebroken, doet 'ie ook dat erg trouw! Het is een schat!

13. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Aan het einde van mijn tweede zwangerschap werkte hij zo'n 100 uur in de week in Brussel. Dus ik had weinig last van hem;)

14. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Whahahaha en soms kan dat ook een hele verlichting zijn!!!!

15. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38

WOOOT, helemaal niets op tegen hoor maar jeetje dan zou ik echt wel liever zelf doen :D

16. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ben misschien een rare hoor maar ik werd er juist altijd een beetje kriegel van als mijn man mij wilde ontzien tijdens mijn zwangerschap,
    Ik doe gewoon liever alles zelf. (veel sneller en veel beter;)

17. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

onze zoon van 2 na bed brengen. zware dingen tillen dweilen, en alles wat ik eigelijk niet meer wil doen doet hij...
    En ik krijg als ik er om vraag ook een heerlijke massage maar heb nu ff liever niet dat er aan me lijf gezeten word...

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Noujaa dit dus...
    Mijn vriend is liever lui dan moe

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik kan nu ook weinig bedenken eigenlijk.
    Als ik wat wil moet ik het toch echt zelf een paar keer aan hem vragen.
    Dat is erg vermoeiend in ieder geval:)

20. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Mijn man doet:

Opruimen
    Poetsen
    De was
    Mij masseren
    Lekkere dingen meenemen als verassing (dagelijks haha)
    Bosjes bloemen
    Drinken pakken
    Eten maken bij een offday
    Zorgen dat ik extra vitamientjes binnen krijg door fruit met slagroom te geven:D
    Hij doet altijd de boodschappen

Verder in mijn zwangerschap helpt hij mij met opstaan, aankleden e.d. (BI)

Verder helpt hij altijd met de kinderen en doet hij alles voor ze!

Maar vooral: Hij neemt mijn hormoonbuien niet zo nauw als ik dus weer eens voor niets uit mijn slof schiet of begin te janken als een kind terwijl er weinig aan de hand is.

Deel Deze Pagina