Wat doet jouw pre-puber in de lockdown?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 19 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.390
    30.702
    113
    Vrouw
    We gaan overigens vanavond een wandeling in het donker doen. "Naar de kerstster kijken"

Nu meer hopen dat de bewolking een beetje weg wil trekken :roflmao:

cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde gewoon binnen op de bank. Hangend en zuchtend heb ik ze hier ook, daar heb ik geen last van, ik negeer ze gewoon.

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Anders kan je er ook gluren bij de buren van maken hahahaha

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    #44 NiekeKris, 20 dec 2020
    Laatst bewerkt: 20 dec 2020
    Mijn dochter speelt veel Minecraft, Roblox en Among us, ook veel met haar vriendinnen. Ze is door de toch redelijk onverwachte lockdown behoorlijk ontregeld, ik heb besloten haar even tijd te gunnen om aan de situatie te wennen. Gevalletje ‘pick your battles’ ook. Haar telefoon is ‘s nachts vergrendeld, zodat ze dan in ieder geval slaapt (grotendeels dan...lezen kan ‘s nachts immers ook), en overdag proberen we haar naar buiten te krijgen. Dat is makkelijker gezegd dat gedaan, maar we blijven het proberen (en soms moet ze gewoon mee).

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Heeft hij contact met zijn team? Ze kunnen met elkaar afspreken om hun sport even samen te doen. Hoeft geen hele team te zijn. Met een paar kinderen kan het al. Doen ze hier ook. Zo vaak hier ineens een bericht wie wil vanmiddag meevoetballen. Nou mijn zoon gaat graag. Hij zit ook in verschillende app groepen, vaak zijn er ergens kinderen die iets willen doen. Overigens bemoei ik me totaal niet met zijn afspreken, hij regelt alles zelf. Vandaag kwam er ineens een uitnodiging vanuit de hutgroep :roflmao: voor een nieuwjaarsreceptie op 2 januari :roflmao:

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hij heeft niet zelf app-contact met zijn team. Ze hadden wel plannen om af te spreken in de vakantie maar de ouders van degene bij wie dat thuis was hebben afgezegd omdat ze dat niet meer willen nu in de lockdown. Maar misschien ga ik toch wel een andere ouder uit zijn team appen die er misschien wel voor open staat. Ze wonen niet echt in de buurt allemaal, niemand woont in onze wijk, dat maakt het wat lastig om er op de bonnefooi langs te gaan.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zolang de balans van het gamen in orde is is het prima.
    Weet alleen wel dat het een groeiend probleem is bij jongeren.
    Ze worden er doorgaans niet gezelliger van.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja is gewoon heel lastig.
    Hoe oud is je zoon?

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hij is 10 , zit in groep 7

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heeft die wel vriendjes waar die iets mee af zou kunnen spreken of wil die dat helemaal niet?
    Kijk als een kind er geen behoefte aan heeft hoeft het geen probleem te zijn maar als die er last van krijgt is het wel moeilijk.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hij heeft in de klas wel vriendjes, maar daar spreekt hij uit school ook bijna niet meer mee af. Hij speelt alleen op school met ze en doet online gamen met ze.
    Hij zegt dat hij er nu geen behoefte aan heeft om af te spreken. Maar ik denk dat het beter voor hem zou zijn als hij dat wel afentoe deed, in de vorige lockdown sprak hij ook niet af en ik heb echt het gevoel dat hij op sociaal vlak een stap achteruit heeft gedaan toen. Ik denk ergens ook dat hij bang is om afgewezen te worden door kinderen, bang is om te horen dat ze niet willen of mogen afspreken. Maar het is lastig om te bespreken met hem, als ik dat soort dingen vraag dan blijft het stil en haalt hij zn schouders op.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is inderdaad lastig. Ieder kind is ook anders. Mijn jongste van 8 jaar is ook veel meer op zichzelf dan mijn oudste 2 kinderen maar die kan ik nog makkelijk meenemen met bijv de hond uitlaten en een stukje fietsen en afspreken vindt ze wel heel leuk. Volgende week heeft ze een afspraakje staan bij een vriendinnetje thuis. Misschien toch kijken of je iets voor hem kan regelen?

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja ik ga toch maar een paar moeders appen om bij hen te vragen wat de plannen zijn en hoe ze tegenover speelafspraakjes staan. Als ik al weet dat ze het geen probleem vinden dan kan ik m ook makkelijker op pad sturen, dan voelt hij zich misschien ook zekerder.

Anouk2005 en NiekeKris vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.390
    30.702
    113
    Vrouw
    Ok. Dan had ik dat verkeerd geïnterpreteerd :thumup:

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.390
    30.702
    113
    Vrouw
    T werd lichtjes kijken in de buurt.
    Niet dat prepubers daar warm voor lopen :roflmao:

Shay25 en Athina vinden dit leuk.
  16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niet gevonden zeker? Want die kerstster is morgen pas te zien:roflmao:

17. tuc

tuc Niet meer actief

Pokemon vangen, vindt hij dat niet leuk? Ze zijn dan wel met een telefoon bezig, maar ze lopen vaak een hoop km's. Vind ik voor pubers een goede combi.
    Samen een natuurgebied opzoeken en dan een nerfbattle houden?

Athina en cowgirl80 vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja die nerf battle houden vind ik echt een goed idee! En de pokemons gaan we ook maar weer eens afstoffen☺️

tuc vindt dit leuk.
  19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier zijn m'n kinderen ook niet naar buiten te krijgen
    Scheelt een hoop dat er hier nauwelijks kinderen in de buurt wonen. Diegene die er wonen vinden ze niet leuk...
    Oudste hangt de hele dag op de bank. Komt naar beneden en pakt meteen de switch. Als ze de kans krijgt zit ze de hele dag te gamen.
    Ik zet hem af en toe uit en dan is het het even vervelen. Op een gegeven moment gaat ze dan wel dingen opzoeken. Lezen, Diamond painting, lego, tekenen...
    Maar ik moet wel opletten want gebeurd vaak genoeg dat ze van beeldschermen gaan wisselen. Oh, mag niet meer op de switch? Dan gaan we tv kijken, op de tablet, of op de DS:rolleyes:
    Spelen met klasgenoten doet ze nauwelijks. 1x in de 2-3 weken een keer?
    1 klasgenootje woont in de buurt en als ze die uitnodigd dan hebben ze het ook echt leuk met z'n tweeen. Probeer haar vaak wel te stimuleren met dat meisje af te gaan spreken maar daar heeft ze dan vaak geen zin in:rolleyes:
    Nu de switch uit gezet en zie nu dat ze de laptop gepakt heeft. Filmpjes kijken hoe je mine-craft en animal crossing kunt spelen:confused:

Misschien dat dat pokemon zoeken wel wat voor ze is . Ze zijn gek op pokemon.
    Wat heb je daar precies voor nodig? Denk ook internet?

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.390
    30.702
    113
    Vrouw
    Dat hebben we dit voorjaar gedaan. Jongste vind dat geweldig (op mijn werk telefoon, want ik moet natuurlijk op mijn eigen mee kunnen battelen)
    Telefoon van oudste had slechte gps. Dus die stond de hele tijd compleet ergens anders. Of helemaal nergens. Dus dat vond hij niet zo leuk (en op de mijne wil die dan niet)

Maar... hij heeft met sinterklaas een nieuwe gekregen. Dus we kunnen nog eens proberen :thumup:

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina