zindelijkheidstraining...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beauty2012, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoii dames:)

Nu mijn dochtertje 2,5 is en de 2e op komst is zou ik het toch wel fijn vinden als ze zindelijk is binnen niet al te lange tijd.;)
    Hebben jullie nog goede tips voor me hoe ik het het best kan aanpakken.
    Ze vind het potje niks en gaat er steeds vanaf. Wc met brilverkleiner vind ze wel oké, maar al zit ze er een uur op, dan doet ze nog niks.;)
    Eerst liet ik haar een filmpje kijken op de w.c. maar had het idee dat ze dan alleen op de w.c. wilde omdat ze dan een filmpje mocht kijken.
    Nu geef ik haar leuke boekjes om te kunnen bekijken, maar dat houd ze al snel voor gezien en begint ze te mopperen of te huilen dat ze er af wil...

Wat heeft bij jullie zoon/dochter geholpen? en hoe snel waren zij zindelijk?

2. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook ong 2,5 en ook bij mij een tweede op komst. Dus wil graag dat hij tegen die tijd zindelijk is.

Ik ben al vanaf 1 jaar begonnen met op het potje zitten. Soms deed hij iets soms niet. Toen heb ik het ff laten rusten, toen ik het weer wilde proberen, vond hij er niks aan en weigerde hij erop te zitten. Na twee keer heb ik het gelaten voor wat het is.

Nu gaat het gelukkig goed, alleen nog maar met slapen een luier nodig.

Ik denk dat je haar even moet laten en over 2 weken weer eens proberen. En dan meteen zonder luier laten.

Als mijn zoon een luier om heeft doet hij het niet op het potje. Loopt hij echter zonder luier, dan geeft hij het wel goed aan.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Zonder luier laten lopen was hier ook DE oplossing.
    Aiden heeft het hooguit 3x in de onderbroek gedaan (plas) en 2x in zijn onderbroek gedaan. Hij vond dat toch wel zo vreselijk vies aanvoelen dat hij niet wist hoe snel hij alles op het potje moest doen. Poepen op het potje duurde bij ons overigens langer (hij was bang om te poepen) dan plassen op het potje.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dan is je zoontje toch gewoon zindelijk ? Wat is er erg aan een luier in de nacht ? Je kan dat niet trainen, dat knopje moeten zij zelf vinden.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik ben er ondertussen achter dat het echt van zelf komt. Vorig jaar hebben we ook een poging gedaan, maar dit was het net niet. Laten rusten en sinds twee weken is hij zindelijk 3 jaar en 3 maanden. Ongelukjes hebben we de eerste twee dagen gehad en toevallig gisteren nog een ongelukje.

Alleen poepen vindt hij nog wel eng en vraagt dan om een luier. Prima, dat komt vanzelf wel. Hij geeft het aan en daar ben ik al trots op.

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

klinkt niet alsof ze eraan toe is. Je kunt het niet afdwingen, en doe je dat wel zal ze er waarschijnlijk later problemen (als in terugval) mee krijgen.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Hier exact hetzelfde verhaal!
    Iets later,zoon is nu 3 jaar en 9 maanden.
    Opeens ging het vanzelf (na enig aandringen).
    3 plas-ongelukjes gehad, dat was het.
    Alleen de poep,die gaat nog in de luier. Komt wel.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    zoals ik het lees voelt ze dus nog niks aankomen en kan ze het dus ook niet niet aangeven als ze moet plassen of poepen.
    naar mijn idee heeft het dan weinig zin om haar zindelijk te krijgen, zolang ze de prikkel niet voelt kun je haar zolang als je wilt op de wc zetten maar heeft het geen effect. ze moet het zelf aanvoelen en aan kunnen geven wil ze zindelijk worden.
    tijdje laten rusten dus en over een paar maanden ofzo weer proberen.

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    sorry voor mijn late reactie, ik ben niet weer op zp geweest tot nu toe;)
    Toevallig heeft ze gister geplast op de pot! Ze was helemaal trots:)
    Ik zie dat als een klein beginnetje.
    Net zei ze: 'ikke op potje?' en ze ging al kijken waar ze de pot kon vinden. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk, dus snel haar pamper af gedaan en op de pot gezet. Ze zit er nu nog op dus wie weet plast ze zo wel weer. En zo niet, dan ben ik allang blij dat ze het niet meer erg vind:)

Ik wil haar ook niet pushen hoor maar als ik kijk naar kindje van een vriendin, die is 3,5 en nog niet zindelijk. Dat vind ik echt geen gezicht.. kijk als het kind er echt niet aan toe is dan zeg ik oké dan kan ze er niks aan doen. Maar die vriendin probeert het ook niet echt serieus bij haar kind.

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Beetje bot, "dat vind ik geen gezicht". Je dochter is 2,5, dan weet je toch inmiddels wel dat je gewoon niet kunt afdwingen?

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wat is er 'geen gezicht' aan dan? Dat het kindje nog een luier aan heeft?
    Sorry vind het beetje raar zeggen.

Ik heb er ook niets aan gedaan bij mn oudste. Ben niet van de zindelijkheidstraining. Heb gewoon gewacht tot ze op een dag zei dat ze geen luier meer aan wilde, dit was een ruime maand voordat ze 3 werd.
    En dit was prima, geen ongelukjes, geen eindeloos geleur met het potje, vieze broeken enz.

12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Als je goed leest zeg ik ook: als je kindje er nog niet aan toe is terwijl je het wel probeert, oké, dan is t niet anders, maar als je als ouders er ook weinig aan doet, niet probeert maar gewoon lekker laat zoals het is, dan vind ik dat wel laks. Mijn mening is dan idd dat ik het geen gezicht vind bij een kind van 3,5 of ouder dat al bijna naar school gaat. Daar mag iedereen anders over denken. ;)

Daarom wil ik nu wel een beetje gaan kijken of ik al iets kan bereiken bij mijn dochtertje.
    Het hoeft echt niet in 2 weken te lukken natuurlijk, we zien wel hoe het loopt. Maar zo kan ik haar wel vast een beetje laten wennen.
    Druk zet ik er ook totaal niet achter. Ze moet het ook niet gaan zien als iets dat haar opgelegd word omdat mama haar snel zindelijk wil hebben.
    Daarom was ik wel benieuwd naar hoe andere moeders het aanpakken.
    Als ze plast op de pot laat ik merken dat ik blij ben en zeg dat ze dat super gedaan heeft. Dan zie je haar gezichtje helemaal trots kijken haha:)

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Je geeft er je eigen draai aan?
    Bij een kind van 2,5 vind ik het helemaal niet gek dat ze nog een luier heeft. Ik vind mijn meisje ook nog een ukkie haha;) dus als het niet gelijk lukt is dat prima. Ik zei dat ik het bij een kind van 3,5 of ouder geen gezicht meer vind.
    Daarom wil ik er ook niet té lang mee wachten om haar in ieder geval alvast een beetje te laten wennen.

Deel Deze Pagina