Ruim 11 maand en nog niet kruipen en tijgeren... Wie herkent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    #1 Elleke, 29 aug 2012
    Laatst bewerkt: 29 aug 2012
    Hoi hoi! De titel zegt het al: ons meisje is nu ruim 11 maand, maar kruipt niet. Ze 'schuift' zich als 't ware achteruit, en zo gauw ik haar op de knietjes legt valt ze op haar buikje. Ze heeft niet door hoe het kruipen op handjes en voetjes moet heb ik het idee. Ook tijgert ze nog niet. Sommigen vragen aan mij: 'nog steeds niets?' en anderen zeggen weer dat het herkenbaar is. Volgens het CB moet ik haar veel op haar buik enzo leggen, maar naar mijn idee stimuleren wij het goed genoeg. En als ze er nog niet aan toe is, is ze er nog niet aan toe, toch?! Maar wie herkent haar kindje hierin? (een beetje ter geruststelling! ;))

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier is hij wat jonger, maar doet hij hetzelfde! En wat je zegt, ik gelokf er ook niet in dat je alleen met stimuleren het kruipen voor elkaar krijgt, dat moet vanuit het kind komen!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ooit een oppaskindje gehad die op die leeftijd hooguit wat rond schoof en draaide. En ineens zag het het licht en trok zich op en ging staan. Daarna ging dat kindje pas kruipen, maar nooit heel erg favoriet geweest. Meestal komt het vanzelf wel goed en inderdaad lekker op haar buik laten liggen en niet alles aangeven wat ze wilt hebben.

4. Silma

Silma Lid

12 aug 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het. Ons meisje bleef totdat ze 11 maanden was, zitten waar ze zat. Ze kon niet kruipen of tijgeren en maakte ook geen enkele aanstalte om een poging te wagen.
    Het CB gaf bij ons ook aan dat we haar veel op haar buik moesten leggen en veel stimuleren.

Toen ze iets meer dan 11 maanden was, begon ze zich in 1x op te trekken en ging ze staan. Binnen een paar dagen zette ze kleine stapjes en twee weken later begon ze te kruipen.

Natuurlijk moet je je kindje de gelegenheid geven om zich te ontwikkelen. Ik ben het met je eens: als ze er nog niet aan toe zijn, zijn ze er gewoon nog niet aan toe.

5. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    9 maanden omrollen en zitten.
    11 maanden tijgeren.
    12 maanden kruipen.
    13 maanden optrekken tot staan.
    15 maanden lopen.

Nu 3 jaar en fietst, danst, klimt en loopt als de beste!!! :)

6. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Mijn zoontje begon met ruim 10 maanden pas te tijgeren.
    Hij kon toen al wel een poos zelfstandig zitten, maar echt zelf gaan zitten deed hij pas met 11 maanden.
    Met 13 maanden stond hij ineens op, snapte hij op diezelfde dag ook hoe hij echt moest kruipen en liep hij langs.

Uiteindelijk liep hij met 17 maanden los.

Jullie meisje doet het gewoon op haar tempo. Je zult zien dat ze straks ineens alles achter elkaar doet! :)
    Stimuleren kan geen kwaad, maar forceren helpt niet...

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Snap dat je, je er druk om maakt, maar het is heel normaal dat een baby pas begint te tijgeren rond 11 maand!

Onze zoon begon rond die tijd ook met tijgeren en met 12 maand had hij ineens zn knieen ondekt. Nu begint hij dapper te stappen! :D
    Komt allemaal goed, elke kind ontwikkelt zich anders!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik maakte me wel een klein beetje zorgen dat mijn jongste dat ook nog allemaal niet doet, mijn andere kinderen waren nl allemaal veel sneller. Maar goed, zij ontwikkelt zich weer op hele andere vlakken. Ze rolt nu net een maand van rug naar buik. maar ze kan wel heel goed zitten en om zich heen spelen. ze kan het hele klap eens in je handjes meedoen. Ze kan al sinds 7 maanden ja knikken. ach... als ze 4 zijn kunnen ze allemaal hetzelfde!

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ons meisje is 10,5 mnd en kan ook niet kruipen en ook nog niet zelf gaan zitten. Ze kan wel van haar buik naar haar knietjes komen (en zich zelfs optrekken), maar snapt niet hoe ze op haar knieen vooruit komt. Ik heb al eens haar beentjes gepakt om het haar voor te doen. Dit vond ze erg grappig, maar daarna leek ze het niet beter te snappen :). Ach, voor ze 16 is zal ze het vast wel onder de knie krijgen (letterlijk). We kunnen niet allemaal atleten zijn ;).

10. Samm

Samm Lid

15 jan 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier hetzelfde, mijn dochter is 10 1/2 maand en kan prima blijven zitten als ik dr neer zet maar daar blijft het bij.. op schoot trekt ze zich wel op om te gaan staan maar ik de box niet dan speelt ze gewoon zittend. tijgeren of billenschuiven doet ze ook niet. maar ze kan wel al een aantal woordjes zeggen ;) mama, ja, nee nee nee en kijk. hihi

Deel Deze Pagina