Is het genoeg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Aanstaande zaterdag vieren wij 2 verjaardagen in 1. Nu hebben vriendlief en ik de discussie of ik wel genoeg eten heb voorzien voor de gasten. Hij is bang dat ik ze laat verhongeren ofzo denk ik ;)
    Een groot gedeelte is familie en vrienden uit België en die blijven bijna de hele dag hangen aangezien we die niet zo vaak zien.
    Ik hoor dus graag van jullie of dit genoeg is, en mochten er nog goede en vooral goedkope tips bijzitten wat betreft eten dan graag!~

De verjaardag is vanaf een uur of 12:00 tot ergens in de avond.
    Er zullen vooralsnog 22 volwassenen en 9 kinderen zijn. (inclusief ons 3)

Voor nu staat er op mijn lijstje qua eten:
    Taart: (Slagroom, appel, monchou, kwark en een lemoncake)
    - Veel stokbrood met verschillende smeersels en kaasjes.
    - blokjes kaas, worst, nootjes, chips etc etc.
    - grote schaal met groente en dipsaus.
    - Schaal met ongeveer 25 gevulde eieren.
    - grote schaal met tonijn/pasta salade
    - grote schaal aardappelsalade
    - mini worstenbroodjes en mini pizza's.

Voor de avond heb ik tot nu toe:
    -een gigapan met goed gevulde groentensoep
    - stokbroden met smeersels (vult altijd en varatie genoeg)
    - pan met gehaktballetjes in tomatensaus
    - de wereld aan friet en andere minisnackjes. (frikandel, kroket etc)
    - grote schaal salade met verschillende groenten erin (dressing zelf toevoegen)

Dus ja... tot nu toe staat dit op het lijstje. Denken jullie dat het genoeg zal zijn? Het zijn wel allemaal grote hoeveelheden.
    Volgend jaar maar een zaaltje huren denk ik :)

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Lijkt mij meer dan genoeg ;)

3. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Denk wel dat het genoeg is hoor!!🙂
    En anders maak je voor je zekerheid wat extra,
    Mocht je dan nog overhouden kan je het zelf opeten😉
    Veel plezier en gefeliciteerd alvast!

4. veense

veense Niet meer actief

Jammie, waar mogen we aanschuiven?

Lastig te zeggen als je de precieze hoeveelheden niet ziet, maar volgens mij moet dat toch wel lukken?.
    25 gevulde eieren lijkt me wel wat weinig met 31 personen, die zijn meestal zo op.

Misschien nog wat huzarensalade of gewone sla, wat schalen komkommer en een paar potten appelmoes voor het avondeten?

5. misa

misa Niet meer actief

Zow wat een berg mensen en een berg eten...! Denk dat het wel genoeg is.

Ik heb ook vaak te veel. Koop met gemak wat zakken chips extra. En misschien voor de kids uitdeelzakjes chips?

Klinkt goed iig!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Pfffff of je genoeg hebt denk het zeker van wel haha. Zit al vol als ik het allemaal lees hihi.

Fijne verjaardag zaterdag.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als ik van mijn eigen familie uitga heb je te weinig gevulde eieren.. ;P
    maar lijkt me verder wel voldoende.
    meestal denk je van tevoren te weinig te hebben en achteraf hou je meestal een boel over.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    meer dan zat lijkt me.

persoonlijk zou ik doen:

3 verschillende soorten taart.
    paar zakken chips, nootjes, kaasstengels etc
    idd schaal met rauwkost
    grote schaal met kaas worst, andere kleine hapjes.
    schaal spekkies of snoepjes voor de kids

avondeten, 2 soepen met idd veel stokbrood en smeersels en wat kroketten en frikandellen erbij

meer dan genoeg heb je zo

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Meer dan genoeg

10. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Voor 31 mensen zou ik idd minstens 31 eieren koken; dus 62 gevulde eieren dan. Die zijn zoooo vreselijk populair altijd merk ik! Klinkt veel, maar toch zijn ze zo op.

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Klinkt allemaal heerlijk!

Heb je ook al aan de limonade gedacht? Verder kun je voor de kids kleine danootjes kopen. Bij de lidl heb je een hele pak voor heel goedkoop..

Veel plezier! Toevallig ben ik aanstaande zaterdag ook jarig haha!

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Haha als je vriend dit niet genoeg vindt, dan gaat hij toch lekker zelf aan de slag?! :D Allemachtig zeg, wat een werk, tijd en geld gaat er zo in een simpele verjaardag zitten!

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    oh pfieuw. Ik maakte me echt druk. En het zijn ook nog eens vlamingen. Ervaring leert dat die nogal wat eten weg kunnen werken.
    Ik had ook nog het idee om een hele stapel hamburgers te bakken en dan een grote schaal met broodjes, sla, tomaat, uien etc. erbij te doen voor de avond. Dat zou toch ook wel genoeg zijn.

lol, ik ben gewoon enorm onzeker gemaakt door mijn vriend. 7 jaar catering gedaan voor 100 man en nu ga ik twijfelen of ik voor 22 man en 9 kids wel genoeg heb ;):)

14. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    We vieren de verjaardag van zoonlief (2), vriendlief (36) en we hebben een soort van housewarming voor dit huis.

Oh en vriendlief en ik zijn ook nog 3 jaar samen.
    Van alles op 1 dag dus.

15. Veera

Veera Niet meer actief

Meer dan genoeg. En als ik t zo lees heb ik hierbij mezelf ook uitgenodigd :p

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nooit naar mannen luisteren op dit vlak. Die denken altijd dat het te weinig is.

17. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Inderdaad! Als ik mijn man mee neem verjaardagswinkelen, kom ik ook met veeeeel meer thuis. :D
    Uiteindelijk kunnen we er zelf dan nog drie dagen van genieten... :p

OT; je hebt echt genoeg. Evt zou je er broodjes bij kunnen doen voor broodje kroket/ frikadel. Vult weer een beetje meer en evt ook makkelijk in te vriezen wanneer je ze niet gebruikt.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zat.

Hier een keer een bbq gehouden voor 10 man. 8 collegas van mm vriend en wij 2.

Vriend zat elke keer maar te zeuren dat we onvoldoende eten hadden, we hadden 5 kilo vlees, 8 stokbroden, salades, tzatziki, pastasalades weet ik veel wat, echt de hele tafel was afgeladen.

Ik zei steeds dat we echt te veel hadden en mensen tijdens een BBQ veel drinken en tussendoor eten tot het vlees klaar is en mensen sneller vol zitten, zeker met 28 graden.

Maar nee hoor, bleef volhouden.

Kon serieus bijna de helft weggooien. Halve bak pastasalade niet gegeten, tzatziki half op, vlees nog ruim een kilo over ( wel ingevroren daarna) stokbroden over.

Vond het echt niet geinig, iedereen had 10 euro betaald, is dus 80 euro totaal en we hadden voor 160 euro aan spullen incl drinken, zelf dus 60 euro ingelegd zeg maar, en ik heb echt veel weg kunnen gooien. Plus dat we de hele dag in de keuken hebben gestaan. Niet tof.

En dit is elke keer zo....je hoeft je niet helemaal vol te stouwen, je moet gewoon genoeg hebben gegeten en zonder honger weggaan, en dan is het niet erg als er iets overblijft, maar zoveel...

19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Je gaat vast verhouden. Handig voor de dagen erna :D.

20. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Meeeeeer dan genoeg! Wat een werk heb je hieraan zeg!

Deel Deze Pagina