Mijn meisje is 9 maanden en net over de 9 kilo met 71 cm. Ze vind het echt niet leuk meer in de maxi-cosi. (zowieso vastgegrendeld zitten is niet leuk, ook niet in de wandelwagen, maar ok) In de auto gaat het nog wel maar als ze hem ziet gaat ze als een plankje tegensputteren. Is dit een teken dat we een autostoeltje moeten aan schaffen? Zit dit wat comfortabeler misschien? En hoe doe je dat met halen, wegbrengen ed. Op de arm meeneme? Oh ja, en welk model/merk is aan te raden? Ben benieuwd
Ik ben geen expert op dit gebied hoor, maar mij is verteld dat je je kind het beste zolang mogelijk achterwaarts kunt vervoeren in de auto. Dus zolang je kindje nog in de autostoel groep 0 past, gewoon daarin laten. Dit had te maken met het feit dat wanneer je een botsing krijgt je kindje met de rug in het stoeltje gedrukt wordt en niet (zoals wij) naar voren klappen en dus het hoofdje naar voren klapt. Maar goed, niet elk kind past tot 1 jaar in de autostoel groep 0. Ik neem mijn zoon meestal op de arm mee uit de auto. Gezien het feit dat ik hem niet meer met stoel en al kan dragen. Wat het beste stoeltje is, ligt helemaal aan jezelf en aan je auto.