wat doet jullie man met de kleine?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijntje1985, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Mijn man doet alles:

- flesje (maken en) met gekolfde melk geven
    - luiers verschonen ook de poepluiers :)
    - in bad doen
    - onder de douche gaan met ukkie
    - kleertjes uitzoeken en aandoen
    - lekker knuffelen en tutten
    - wandelen en showen in de winkelstraat etc hahah ;)

2. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    dat doet hij ook altijd wel stofzuigen en de was en koken enzo.
    en soms als ik vrij ben geeft hij hem de fles maar vaak heeft hij geen tijd meer dan en legt hem bij mij neer met zijn flessje.
    dus hij doet wel veel maar wil graag dat hij hem in badje doet enzo en zijn eten afentoe d

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn man doet ook alles. In het weekend zelfs nog wel zoveel aandacht, dat ze naar mij niet meer omkijkt dan. Maar ach, ik heb nog dagen zat!
    Binnenkort ga ik weer meer werken en heeft hij ook een dag met zijn dochter!

4. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    bij de oudste doet mijn man alles maar bij dekleinste duft hij niet goed hij is bang dat hij hem pijn doet wel knuffelen enzo maar luier kleertjes en bad durft hij echt niet.

5. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Ondertussen doet mijn man ook alles met onze kleine meid.
    Hij is echt eenntzettend leuke en goede vader en met sommige dingen zelfs handiger dan ik zelf ben.

Maar... dat heeft wel even geduurd.
    Hij vond het in het begin allemaal vreselijk eng, hij had het idee dat Dianthe veel liever bij mij wilde zijn (ik gaf borstvoeding en dat speelde natuurlijk ook mee). Hij was gewoon erg onzeker toen ze nog zo klein was.

Misschien is dat bij jouw man ook wel zo. Heb je er al met hem over gepraat? (en dan bedoel ik echt een goed gesprek, niet tijdens een ruzie of zo)
    Mannen hebben soms gewoon wat meer met wat oudere kindjes. Maar het mag geen desinteresse zijn natuurlijk, het blijft wel zijn kind.
    Suc6!

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    alle "eerste keertjes " vond hij doodeng, maar hij deed t allemaal wel, en hij is nogsteeds verbaasd hoe snel het allemaal vanzelfsprekend werd. hier zijn de taken dus prima verdeeld, als papa vrij is, doet hij alles met lars, eten, drinken, verschonen, spelen, kan ik mooi het huishouden even doen, en daarna gaan we lekker met ons 3en op pad.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Min vriend doet echt alles, qua werk net zoveel als ik. ik ben degene met meer overzicht, bijvoorbeeld nieuw soort eten, nieuwe luiers halen en dat soort dingen. Owja ik ben ook degene die het ritme het beste begrijpt. hij vraagt het altijd aan mij.

het is zelfs zo dat hij er savonds en snachts vaker uitgaat.

maar verder is het echt 50/50

wij werken ook allebei ik 3 en hij 4,5 dag.

Ik moet wel zeggen dat hij steeds meer is gaan doen, naarmate Dano ouder werd

8. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Mijn vriend doet weinig, ik geef hem altijd de fles en doe hem in bad, en verschoon hem.
    M'n vriend heeft hem maar 1x met de kraamhulp toen in bad gedaan, paar keer verschoond, en eens de fles gegeven, maar nu doe ik dat allemaal alleen...
    Hoop dat dat wel eens veranderd, heb het er al zo vaak over gehad.

9. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    het is niet zo dat hij niks doet hij speelt wel altijd met hem als hij thuis komt en sávonds dan loopt de kleine echt hardop te lachen wat hij bij mij nog niet doet en hij heeft hem gister ochent en vanocht enzo ook de fles gegeven.
    dus als hij tijd sóchtends heeft doet hij het wel en het huishouden en de hond doet hij ook.
    als ik vrij ben doe ik dat smiddags.
    maar zoals in badje doen enzo vind hij niet leuk wel samen onder douche gaan dat doet hij wel veel.
    en nou zijn fruitpapje dat vind hij ook niet leuk.
    nou dat zal michien nog wel komen, michien is het nog ff nieuw voor hem.

liefs

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn vriend doet gewoon alles en ook nog uit zich zelf. het enige wat hij nie doet is snachts eruit als dit nodig is want hij hoort haar niet en dan zou ik hem moeten roepe en dat is natuurlijk ook onzin want ik ben ondertusen dan klaar wakker. verder asl hij ruikt dat ze gepoept heeft verschoont hij haar (zelf toen ze zich helemaal onder had gepoept en omgekleed en gewassen moest worden deed papa dit) . verder in bad doen doet hij nie tvaak maar gaat liever douchen met haar :) ook goed toch. verder klets, lacht en speelt hij veel det haar en zegt ook altijd tegen haar "papa's prinsesje"en papas dikopje en dat is zo lief als ik die 2 samen zie. soms moet ik wle is vragen of hij een flesje klaarmaakt maar geeven doet hij dan wle uitzich zelf :). hij weet nog steeds het eetschem niet uit zijn hoofd en dat komt vast omdat ze eet op aanvraag haha maar dat snapt hij nog niet helemaal al moet ik zeggen dat de tijden de laatste tijd we over een komen dus dat zit binnen kort ook wel goed.

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hier ook!
    Het is niet meer zo breekbaar hahaha!
    Voor de wilde spelletjes gaat ze naar papa ;)

12. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hey lovewinny
    hier dus ook zo hij wil wel graag met hem onder de douche maar niet in badje.
    maar onder de douche durf ik hem niet met zeep te wassen en in badje gaat hij lekker met sop.
    dus hij gaat wel douche maar niet altijd.
    dan gaat hij gewoon lekker in badje en dan lekker met zeep wassen.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Mijn vriend doet ook alles met hem. De 1e week lag ik plat door de keizersnede en deed mijn vriend alle luiers en badjes ed.

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier doet hij ook jammer genoeg heel weinig hij speelt wel met haar maar als het op de verzorging aan koomt sta ik er voor,
    toen e 3 dagen was heeft hij 1 keer geprobeer haar in bade te doen met de kraamverzorgers dit vond hij eng en heeft het daarna niet meer geprobeerrs flesje geven deed hij wel en tot ze vast voedsel kreeg ook wel verschonen maar dat doe ihj ook niet meer,
    vraag me weleens af wat nou als er wat met mij gebeurd?
    ik kom in een ziekenhuis ofzo wat dan?
    misschien wel ver gedacht maar af en toe schiet het weleens door me heen

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Mijn man doet ook alles, vooral nadat we van de borstvoeding af waren gegaan, werd het voor hem ook leuk. Al had ik het idee dat toen ze wat kleiner was nog, dat hij het ook nog wel een beetje eng vond. Maar nadat ik 2 dagen voor mijn werk op reis ben geweest, en hij wel moest, heeft hij er echt handigheid in gekregen. Hij is zo leuk met de kleine meid..
    Bij ons is de taakverdeling:
    - hij geeft s ochtends de fles, verschonen, aankleden (okee, hij trekt ze soms wel rare dingen aan en vergeet sokjes, maar ik zou niet durven klagen) ; en ondertussen douche ik, en kleed me aan, doe nog even snel een wasje of strijkje,
    - hij brengt haar naar het dagverblijf (4 dagen pw).
    - ik haal haar 's avonds weer op en doe dan een badje, de voeding en stop haar in bedje.
    - laatste voeding geef ik 's avonds laat meestal.

kleertjes kopen, en voeding en luiers etc doe ik wel meestal.
    In het weekend gaat ze vaak samen met papa in het grote bad!

16. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    als mijn vriend thuis is speelt hij eerst met haar, en vervolgens doet hij haar onder de douche of in bad, en leg ik allen spullen klaar en pak ik haar aan van me vriend, en doe de rest.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Papa doet net zoveel als mama. Je hebt toch met zn tweetjes een kind? Nou ben ik nog thuis omdat ik deeltijd studeer en nog geen stage loop/werk en papa werkt, maar als hj thuis is neemt hij de zorg over. Dat wil hij en vinden we beiden niet meer dan normaal.
    Hij vond poep ook vies maar zei juist als Lune een poepluier had 'laat mij maar doen, dan wen ik er tenminste aan'.
    Vind het echt een rotsmoes om te zeggen dat je niet tegen poep kan of ergens geen zin in hebt. Dat had ie van te voren moeten bedenken lijkt me.

18. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hier doen we het ook 50/50 alleen 's nachts niet, want dan ga ik eruit als Koen zijn speentje aan het zoeken is.

Maar flesje geven, in badje doen, spelen, luiers verschonen enz. doen we samen. We werken ook allebei 4 dagen in de week dus het kan niet anders.

Soms is het zelfs zo erg dat we bijna aan het kibbelen zijn wie Koen rond mag rijden in de kinderwagen of wie een flesje/hapje geeft. We doen het allebei zo graag!

Groetjes,

Kim

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn man heeft hem de eerste dagen wel verzorgt omdat ik een keizersnee had gehad.

Daarna deed hij hem ook wel eens in bad maar dat was pijnlijk voor zijn rug omdat hij daar krom bij moest staan (ondanks verhoogde badstandaard).
    Luiers verschoont hij wel maar dan moet ik echt bezig zijn met het eten en er om vragen.
    In bed doe ik hem altijd want volgens mijn man ben ik daar veel beter in :rolleyes: ;) .

Flessen geven deed ik altijd, mijn man schoot daar letterlijk bij in de stress (omdat hij het te perfect wilde doen), eten geven deed ik ook altijd.

Nu Kylian groter wordt begint het te veranderen.

De heren gaan samen fietsen, spelen buiten, vissen voeren en spelen natuurlijk veel met elkaar.
    s'morgens is het eerste wat Kylian doet naar papa toe wakker maken. Papa maakt altijd de yoghurt voor hem. En sinds kort neemt hij Kylian mee als hij naar een bouwmarkt gaat.

Groetjes Anita

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Als wij Nora onder de douche doen dan doen we t zo:

1 van ons gaat alvast onder de douche staan en de ander wast ukkie met zeep, lekker inzepen dus op bijv. de commode.

Dan brengt die haar naar de persoon onder de douche, en is ze lekker aan het afspoelen en genieten van de warme stralen en het huidcontact.

Als Nora er zat van is dan haalt de ene haar weer op en droogt af etc. De ander doucht dan lekker verder :)

Zo draag je beide een steentje bij en wordt het ukkie lekker schoon en lekker warm.

Misschien een ideetje voor jullie :D ?

Groetjesss,
    Mili

Deel Deze Pagina