wat doet jullie man met de kleine?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijntje1985, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hij doet gewoon alles
    hij heeft ook zijn papa dag in de week dus hij zal wel moeten :) maar hij vindt het allemaal leuk om te doen hoor
    gezellig met je kindjes bezig zijn

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn vriend rukt hem bijna uit mijn handen als hij thuis komt. En als hij laat thuis is belt hij op en het eerst wat hij vraagt is of onze kabouter nog wel wakker is. Laatst was hij een weekendje weg geweest en toen hij thuis kwam lag hij al in bed. Hij was echt helemaal teleurgesteld.
    Verder verschoont hij vaak de luier als hij thuis is, doet hij hem regelmatig in bed, ik iets vaker dan hij maar hij toch nog regelmatig. Het is alleen wel zo dat ik dan alles klaar moet leggen.. 's nachts eruit gaan heeft hij meer moeite mee, maar ik geef hem gewoon een por en zeg dat het zijn beurt is. Het is wel zo dat ik vaak moet vragen of hij het wil doen, maar dat doe ik dan maar. Zo is het een beetje met alles, de afwasmachine, de was, stofzuigen e.d. Maar als ik het vraag doe ik het wel. En ik ga het ook niet overnieuw doen ofzo. Als hij hem de meest lelijke kleren aan wil doen of als hij dingen op een rare manier vouwt dan is dat zo volgende keer doe ik het wel weer.
    En hij krijgt borstvoeding, dus de fles geven hoeft eigenlijk nooit. En daar is hij dan ook niet zo handig in. Maar ja dat is ook logisch als je dat nooit hoeft te doen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Calimero, inderdaad, mijn nichtje met 3 kinderen kreeg een blinde darm onsteking, ze gingen naar het ziekenhuis voor onderzoek en ze werd meteen geopereerd. Haar man heeft toen voor de kinderen gezorgd en dat ging heel goed. Ook de weken erna, want mijn nichtje mocht niet zoveel doen en kon de eerste dagen helemaal niets. Maar hij doet sowieso wel veel met de kinderen, ik denk dat dat dus ook om deze reden wel belangrijk is.

Diane, wij wassen Eva nooit met zeep, ook niet in bad. Ik vind dat helemaal niet nodig. Dus probleem opgelost :D. En als je wel liever met zeep wast, voor een keertje zonder is toch niet erg?

Mijn vriend koopt trouwens de meeste kleertjes (vaak afgeprijsd bij de Hema ;)) en alle luiers. Doet hij in zijn lunchpauze, ik heb daar op het moment geen tijd voor omdat ik aan het kolven ben en na werktijd naar huis sjees om Eva te voeden ;).
    Ik breng trouwens ook altijd Eva naar bed 's avonds, omdat ze aan de borst in slaap valt. Woensdagavond ben ik weg en gaat mijn vriend haar naar bed doen met een flesje, ben erg benieuwd hoe dat gaat!

4. aletta

aletta Lid

2 mei 2007
    42
    0
    0
    Hier doet manlief ook alles met onze klein meid.
    Hij wil echt niks missen. :D Ook al werkt hij 40 uren in de week.

Ik vindt dat wel respect dat de mannen 40 uur in de week werken en ook nog alles willen doen voor hun kleine.

5. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hi,

Mijn man doet alles met de kleine meid. Ik breng haar wel vaker naar bed. Mijn man is vrij op vrijdag, en dan werk ik. Hij vindt het helemaal geweldig zo'n dag alleen met z'n dochter :)

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mijn man doet alles! Alleen in het badje doen niet, vanwege rugproblemen en de standaard hoogte van een badstandaard is voor hem net verkeerd. Maar badderen vind ik juist leuk, dus da's niet erg ;)

Nee, ik kan met een gerust hart de hele dag en zelfs langer weg. Ik was laatst 5 dagen op kamp met de klas en ze hebben het prima gedaan saampjes!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Nou dat vind ik ook :D

Ik zei gisteren nog tegen Ymke dat ze maar boft met zo'n lieve vader!
    Ik vind zelf ook dat ik het erg getroffen heb met hem. Hij neemt net zoveel verantwoordelijkheden in het huishouden. We doen het echt samen, heerlijk!

8. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    vriendlief doet ook echt alles... vanaf het eerste uur al eigenlijk. Ik heb tot 3 dgn na mijn bevalling niet uit bed gekund, dus hij werd direkt in het diepe gegooid. Maar alles zonder ook maar 1 zuchtje.

Toen we uit het ziekenhuis mochten, vroeg de verpleegkundige of zij Liam aan moest kleden.... Maar mijn vriend zei heel trots.. Nee hoor, dat doe ik zelf. ALs ik hulp nodig heb, roep ik wel....

Ik was zo trots op hem!

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    diane, heel herkenbaar zoals je man met alles omgaat! dat was hier zo ongeveer hetzelfde. alle leuke dingen zoals eerste hapjes enzo vond ie leuker om van een afstandje toe te kijken dan om het zelf te doen.
    gelukkig is het wel zo dat nu ons zoontje wat ouder word hij opeens vanalles zelf oppakt. nu verzint hij op zaterdag tegen lunchtijd zowaar zelf opeens dat ie 'm wel een broodje kan geven, hij ruikt soms al eerder dan ik dat ie 'n poepluier heeft en gaat die dan zelf verschonen, etc.
    ik denk dat bij veel mannen het wel zo is dat ze het pas echt leuk gaan vinden als het kindje wat groter is, duidelijker kan communiceren en minder 'breekbaar' is.
    moet er wel bij vermelden dat hij in de kraamtijd geweldig was, ik was totaal de weg kwijt en heel depressief, en hij ging de eerste weken bij iedere borstvoeding er mee uit, hij verschoonde bijv. onze zoontje en gaf hem dan aan mij, bij het vreselijke krijsen door de krampjes heeft hij heel veel uren snachts op debank gezeten met hem als ik het gekrijs niet meer aan kon horen, etc.
    maar vanaf het moment dat ik het zelf weer kon issie wel aardig passiever geworden daarin. en nu hij groter word neemt hij opeens spontaan een veel actievere rol in. mijn man is wel geweldig als onze zoon iets mankeert, dan is hij echt de rust zelve en staat hij er echt 100%, hij kan ook vol overgave ons zoontje troosten of met hem stoeien op bed.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik mag al blij zijn, als ik haar mag voeden als m'n man er is. Hihi. Dan heb ik haar ook even voor mezelf.

Heb sinds dat ze geboren is, haar 1 keer in het badje gedaan. Voor de rest doet hij het. (hij werkt ook veel, dit is ook een momentje vader-dochter)
    Als ze een schone luier heeft, staat ie vooraan in de rij om d'r te verschonen.

Alleen s'nachts slaapt hij gewoon door. Maar dat is logisch. Hij slaapt van 11 tot 4, dan gaat zn wekker. Hij heeft zn slaap hard nodig. En voeden kan hij toch niet, aangezien ze borstvoeding krijgt.

11. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij doen ongeveer even veel. Maar we werken ook allebei evenveel (beide 4 dagen) Op de een of andere manier voel ik me wel "eindverantwoordelijk", maar dat ligt echt aan mijzelf. 's nachts gaat hij er ook regelmatig uit. Eigenlijk komt het er op neer dat ik borstvoeding kolf, dat kan mijn man natuurlijk niet overnemen, maar buiten dat is het redelijk 50/50.

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Diane,
    Laten we hopen dat alleen de moeders reageren die trots zijn dat hun man zo veel doet :( .

Die van mij doet ook niks in de verzorging. Ik denk dat het onzekerheid is. In het ziekenhuis leerde ik alles van de verpleging, bij thuiskomt werkte hij toen de kraamhulp er was. Zij heeft hem alleen uitgelegd hoe je een kruik moet vullen, dat bleef dan ook zijn taak. In het begin is onze dochter een keer gaan huilen toen ik haar aan hem gaf :( . Ik heb hem toen gezegd hoe hij haar wel vast moest houden en toen stopte ze met huilen. Dat heeft een enorme deuk in zijn vertrouwen en ego geslagen, en sindsdien heeft hij een "hier"-houding ("doe jij maar"). Zo kan hij de stoere man zijn en hoeft hij zich niet kwetsbaar op te stellen in mijn bijzijn.
    Hij speelt wel graag met haar en is gek op haar. En als ik ga werken neemt hij ook een papa-dag, kwam hij uit zichzelf mee. Dan kan hij het zichzelf leren zonder dat er iemand over zijn schouder mee kijkt.

Dus, Diane, vraag je af wat maakt dat je man zo weinig doet. Het hoeft niet te zijn omdat hij een luiwammes is, al lijkt dat zo als je al die bovenstaande reacties leest. Het kan, zoals hier, ook trots en onzekerheid zijn. Waarschijnlijk is je man de laatste die zal toegeven wat zijn reden is. Het hoeft in ieder geval zeker niet te betekenen dat hij niet van jullie baby houdt of er niet bij betrokken is ;) .

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Agatha ik heb het niet eens zo bekeken. Helemaal niet bij nagedacht dat mijn jubel reaktie misschien niet zo handig was...

Ik heb in het begin wel veel gepraat met mijn man over hoe het ging, want we anders zouden moeten doen enz. enz. In het begin voelde ik me heel bezitterig. Normaal voor een pasgeboren moeder denk ik, maar dat was niet hoe we het aan wilden pakken. Ik heb steeds geprobeerd wat afstand te nemen en nu gaat het heel gemoedelijk.

Dat onzeker wat Agatha noemt heeft mijn man ook wel, maar hij vraagt dan ook hoe het kan dat ik nou net even wel weet hoe ik moet reageren. Dan vertel ik dat gewoon. Hij zoekt nu ook regelmatig iets op internet op ;)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn man doet hetzelfde als wat ik doe, alleen doe ik wat meer, omdat ik gewoon vaker thuis en dus bij haar ben. Hij werkt ook 1 dag thuis, dan werkt hij 's ochtends en 's middags heeft hij gewoon vrij met haar.
    We hebben wel een flauw regeltje met poepluiers, die verschonen we om en om, want dat is van ons beiden geen hobby.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn man doet ook bijna alles. alleen het badje niet omdat mijn man erg klein (1.46) is is dat erg lastig. als het moet kan hij het wel gelukkig. we hebben wel ff moeten zoeken naar een goede verdeling. de eerste paar weken had ik het idee dat ik het allemaal alleen moest doen. we hebben toen gepraat en nu gaat het erg goed. alyssa gaat de ene dag in bad (dat doe ik) en de andere dag wordt ze alleen gewassen (dat doet mn man). mn man geeft de eerste fles als ze tussen 5.45 en 6.15 wakker wordt (gebeurt steeds vaker). ik geef dan overdag de fles en mn man geeft de laatste fles. verder zit ze ook mega vaak bij papa. ik vind het alleen een beetje jammer dat hij savonds wel eens weg wil en dan mij ff vergeet. maar ja, dat is volgens mij een beetje mannen eigen.

liefs doris

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    @ snoopy,

inderdaad alleen is mijn blinddarm er al uit:)
    dat scheelt weer haha maar je weet nooit ieder mens kan wat passeren naja dan zal hij zich vast wel redden hoop ik

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mijn vriend doet ook alles met de kleine en is zelfs gepikeerd als ik iets van hem wil overnemen! ;) Hij wil echt even een mannen-momentje met Thomas hebben!
    In het begin deed ik wel alle nachten omdat hij gewoon werkte en ik niet. Al Thomas nu 's nachts een keer huilt dan wisselen we het af. Het huishouden ligt toch voor het grootste gedeelte bij mij, maar ik werk ook veel minder (eigenlijk 4 dagen, maar met ouderschapsverlof nu 3 dagen) en hij full-time of meer.
    Dus ben erg tevreden over hoe het is verdeeld en vind hem een super lieve en schattige vader voor ons binkie! ;)

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mijn man doet ook alles met de kleine.
    Ik werk 4 ochtenden en dan zorgt hij voor haar.
    Snachts doe ik het wel alleen omdat hij avond/nachtdiensten werkt, dus of hij is nog niet thuis, of hij slaapt net.
    Het is zelfs zo dat hij haar in zn eentje in bad durft te doen en ik dat nog wat onhandig vindt. Ik doe het liever als we met zn 2-en zijn.

19. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hey agatha
    ik denk idd dat dat het is. ik ben nogal van oh het moet zo en zo.
    heel stom van me ik weet het, en doe het de laatste dagen ook helemaal niet en het gaat veel beter.
    want als hij hem in bad deed, deed hij de deur dicht en als ik dan binnen kwam voor handoeken ofzo dan zei hij ja dank je wel.
    en moest ik weer weg dan kon hij lekker samen met zijn zoon zijn.
    dus denk ook heel erg dat dat het is.
    omdat ik te veel zeur. want als ik een middagje weg ben gaat het ook super goed.
    ik denk idd dat dat hem onzeker maakt idd. hij wil zich apsoluut niet kwetsbaar opstellen.

liefs

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: ehm deze snap ik ff niet....

Deel Deze Pagina