wat doet jullie man met de kleine?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijntje1985, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ehm ten eerste vind ik niet dat het lijkt alsof het een luiwammes zou zijn uit voorgaande reacties.

Ten tweede wat de onzekerheid betreft dat kan zijn hoor, maar je wordt , in mijn ogen, natuurlijk niet zekerder door dan maar te zeggen: hier heb jij hem/haar en red je dr maar mee.

Je wordt zekerder door te doen, das de enige manier om te leren en het je eigen te maken, zelf doen bijvoorbeeld nadat iemand voor heeft gedaan.

Ik bedoel ik wist ook niet alles, maar dat leer je toch van de kraamhulp/ziekenhuis? en dan is t wel de bedoeling denk ik dat je t samen op gaat pakken.

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) hahah hoezo? De TS vraagt toch wat wiens man doet? Nou dan mag je toch vertellen wat die van jou wel/niet doet? Enneh als je dr trots op bent of blij mee bent mag je dat toch ook zeggen :)

3. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Hier wordt ook alles gedaan, we doen alles samen. Gelukkig, ik lees hier wel vaker dat het ook anders kan zijn.

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    mijn man heeft 1 vaste zorgdag in de week, andere dagen doet hij onze dochter naar bed

5. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Mijn vriend doet elke dag pyjama aan, luier verschonen, de laatste fles en dr naar bed. Bad doen we altijd samen. Verder doen we zondag zoveel mogelijk samen. 's nachts ga ik er uit als ik niet moet werken. moeten we beide werken dan gaan we er om de beurt uit!

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    het klinkt misschien een beetje hard, maar waarom de mannen de hand boven het hoofd houden met hij is wat onzeker, ik vond het in het begin ook allemaal doodeng, maar als er van mij verwacht word dat ik het allemaal maar doe, waarom mag ik dat dan niet van hem verwachten ? gelukkig heb ik een man die er ook zo over denkt, en die vanaf dag een ook alles deed, maar ik het was voor mij net zo goed wennen als voor hem.

7. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Hier gelukkig ook een zeer betrokken vader :) Hij helpt waar hij maar kan met plezier, en kijkt vooral naar wat ik zelf aangeef. Want soms wil ik ook mijn momentjes met mijn mooie meid ;)

Wat heel grappig was.. in de kraamweek nam de 2e kraamhulp meteen aan dat mijn man niet betrokken was en zei letterlijk dat hij het ook moest leren en drukte een luier in z'n hand. Hij zei "Ik heb het tot nu toe steeds gedaan, hoor!" Ik schaamde me dood, want ik had de eerste dagen geen enkele luier verschoond.. wist niet eens goed hoe het moest, ik was degene die het nog moest leren.. :oops:

8. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Op zich mee eens, maar misschien wordt het mannen ook wel wat lastiger gemaakt? Dat kan door de vrouw zelf komen (tsja, vrouwen hebben toch in het algemeen de neiging om het beter te weten, "kom maar, ik doe het wel" met een ondertoon "want jij doet het toch niet goed". Ik zeg niet dat diegene die het topic geopend heeft dit doet, maar je ziet het wel vrij veel) of door de omgeving. Zo was ik heel verbaasd dat mijn schoonouders samen met mijn zwager en schoonzus mijn man onzeker kreeg. Ik was 2 dagen weg, hij ging even met Gijs bij hen langs. Ze wonen op 5 minuten afstand van ons. Hij had geen schone luier mee. Was ook niet echt nodig, want in principe poept hij alleen als hij heeft gedronken, tussendoor misschien heeft licht. Beginnen ze erover dat hij niets mee heeft en dat dat toch erg is etc. Tsja, ik neem dan ook niets mee, mocht hij echt verschoond moeten worden, dan gaan we wel naar huis. Maar hij liet zich toen toch onzeker praten.

Dus mijn idee is dat de man er zelf schuldig aan kán zijn, maar de onzekerheid kan hij ook krijgen door zijn omgeving.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier een zeer betrokken papa. Overdag doet hij hartstikke veel, van luiers tot voeding tot weet ik wat. Hij vind het erg leuk en zo kan ik soms een beetje bijtanken van de weinige uurtjes slaap. 's nachts of 's ochtends vroeg (wordt steeds vaker ochtend ipv nacht) zou ik niet willen dat hij het overnam. We hebben maar één kleintje (in het weekend twee) en ik heb verder nog niets te doen. Hij werkt hard en moet dan met slaaptekort vele uurtjes op de weg zitten. Ik vind het hier eerlijk verdeelt. Die van mij kookt ook regelmatig als ik met de kleine bezig ben, of neemt andere taken op zich. Nee geen klachten hier.

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    het heeft hiet ook nix met lui heid te maken of wat dan ook het is gewoon zo gegroeid mijn man werkt en werkt ook veel over dus ik vind van mijn kant, ik werk niet en ben de hele dag thuis, dat ik niet veel van hem wil vragen en wat ik vraag doet hij ook wel maar in bad doen en verschonen datr is gewoon niet zijn "ding"ik vin het wel fij om te lezen dat er meer gezinnen zijn aarbij de vrouw het alemaal alleen doet
    gelukkig in mijn omgeveing doen alle vrouwen het "alleen"onze mannen zijn gewoon veel weg

11. Mijn man was in het begin ook super onzeker en vond het allemaal maar eng.. Hij was stapelgek op Mali maar als die haar zag liggen dacht hij wat moet ik er nu mee doen?
    Ik heb destijds heel veel alleen gedaan omdat ik niets uit handen wilde geven.. Ik ben dus typisch zo iemand die de kans om eventuele zekerheid op te bouwen als vader weg te nemen..Onbewust..
    Met kerst kreeg ik een acute blindedarmontsteking en moest met spoed geopereerd worden.. Toen moest mijn man natuurlijk alles doen in 1 x..
    En hij deed het perfect! Mali was superblij, ze gingen heel veel weg samen! Shoppen..Eendjes..Familiebezoekjes..Van alles!
    En toen zag ik dat als er ooit iets met mij zou gebeuren dat ik er alle vertrouwen in kon hebben..
    Nu Mali ouder wordt vind mijn man het steeds leuker! Hij gaat telkens met haar voetballen en naar de eendjes als hij uit zn werk komt!
    Verder heeft hij thuis geen taken..Hij werkt superveel en ik ben thuis..Daarom hebben we ook afgesproken dat ik thuis de boel draaiende hou en hij zorgt dat we financieel rond komen.. ;)
    En gelukkig pakt hij de dingen wel op, als ik het zat ben en hij komt van een lange dag werken kookt hij gewoon.
    Een wasmachine raakt meneer niet aan haha!
    Hij doucht in het weekend altijd samen met Mali.
    Ik vind ook dat als hij fulltime werkt en thuiskomt hij van mij niet opeens alles moet doen wat ik normaal ook doe.. :( Hij is dan thuis om de leuke dingen met Mali op te pakken vind ik want hij ziet haar al zo weinig..

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi diane

hier eigenlijk ook een beetje hetzelfde hoor...
    moet eiegnlijk ook altijd alles vragen aan mn vriend of hij iets wil doenm et de valentijn

ben 2 weken geleden naar de kapper geweest en ben wel 3uur weggeweest, toen is mn vriend voor het eerst weggeweest met valentijn ( erg hè)

ik heb vaak geprobeerd om te zeggen , goh wil jij de was ophangen of kleine fles geven, wist toch wel dat hij niet was op wou hangen haha...

jammer genoeg moet ik het nos steeds veel vragen...ik heb me er maar bij neergelegd, en als iets anders niet af is, dan zeg ik vaak dat hij maar iets meer tijd moet doorbrengen met valentijn zodat ik tijd heb voor andere klusjes...

13. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Mijn man werkt overdag, maar zodra hij thuis is, neemt hij de zorg over.
    Jan doet ook alles...luiers, badje, flesjes en hij vindt het heerlijk om met Tamara te knuffelen en te 'stoeien'

In het weekend slaapt mijn man op de zaterdag uit en ik op de zondag...eerlijk verdeeld!

Ik vind ook dat het zo hoort.
    Je zet met z'n tweeen een kindje op de wereld, dus hoor je er ook met z'n tweeen voor te zorgen.
    Het idee dat alleen vrouwen voor de kinderen moeten zorgen, is nogal ouderwets...

Liefs Elly.

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Nou hier moet ik alles vragen of mijn vriend iets wilt doen met Joris. Enige wat hij sinds een paar weekjes uit zichzelf doet is eventjes spelen, hooguit 5 min...! Verder doet hij helemaal niks uit zichzelf!

Morgen is de 1e dag dat mijn vriend de hele dag alleen is met Joris! En moet je voorstellen, Joris is 14 maanden en morgen is de 1e papadag! Ben dus ook heel benieuwd hoe dit gaat verlopen...

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ja daar heb je gelijk in, en dat bewijst maar weer eens dat wij toch het sterke geslacht zijn ;)
    ik moet trouwens zeggen dat mijn schoonzus ook eens een rare opmerking naar mijn man toe gemaakt heeft over de verzorging, in de trant dat zij het misschien even moest doen.... nou zei hij, je heb lars een keer eten gegeven en toen zat er meer aan de slab als dat hij opgegeten heeft (de spagetti zat letterlijk in zijn oren, de dochter van de oppas kan het netter) dus nee bedankt, ik weet heel goed wat ik doe ! vond ik geweldige humor, na dat spagetti incident wisten wij gelijk waarom onze neefjes zulke slechte eters zijn..... ze zijn niet gewend dat het in de mond moet...... na das ook een beetje vals..... :oops: maar eerlijk is eerlijk, lars eet meer als zijn neefjes....

16. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Mijn man doet alles met zijn zoon. In bad, eten geven, troosten, luiers verschonen, in bedje doen, wandelen, etc. Hij is zelfs 1 dag in de week alleen met Tijn terwijl ik werk. Hij geniet echt van zijn "papadag"!

17. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Mijn man doet ook alles met zijn dochter. In het begin was het even wennen, maar toen ie eenmaal alles een keer had gedaan was het geen probleem meer.
    Haar mee naar buiten nemen in de kinderwagen in zijn eentje, daar heeft ie nog het langst over gedaan , dat vond ie maar niks hihi...
    Soms hebben mannen gewoon een schop onder hun hol nodig :evil:

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn man verschoond dus echt geen poepluiers he. Als ie al in de kamer is als ik de kleine dan verschoon dan gaat ie al bijna overgeven.
    In bad doen doet ie ook niet. Hij komt er wel eens bijzitten maar echt dat wassen enzo, nee geloof niet dat ie weet wat ie moet doen hihi.

Eten geven doet ie wel maar dan wel als ik het klaarmaak.
    Als we weggaan ofzo dan moet IK overal aan denken. Want hij zou zo weggaan met de kleine zonder luiers of drinken.

Hij speelt wel veel met Erik hoor. En wandelen en fietsen doet ie ook met hem.
    Maar de verzorging is echt alleen voor mijn rekening.

Deel Deze Pagina