Wat doet jullie partner op papa-dag.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Torrr, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Kijk, dat is tenminste fijn thuiskomen!

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man doet de tuin meestal 's ochtends. 's Middags als kleinste slaapt en de oudste twee op school zijn, doet hij meestal nog wat voor zijn werk. Na schooltijd moet de middelste naar zwemles, oudste en jongste moeten mee. De oudste moet dan wachten en hij doet de jongste in het zwembad in de kleedkamer in bad, dan is dat ook maar weer gebeurd, haha.
    Verder kookt hij en soms haalt hij nog wat boodschappen die ik op woensdag vergeten ben.

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    nou dit:p

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hetzelfde als wat ik doe op mijn thuis-dag.
    Kindjes naar school/psz. Tussen de middag lunchen thuis, 's middags weer halen. Boodschappen doen, schoonmaken, opruimen, bibliotheek, uurtje speeltuin etc. En er staat altijd een (gezonde) maaltijd klaar als ik thuis kom. Ik moet wel alle huishoudelijke klusjes (buiten de standaard zaken als opruimen en stofzuigen, vaat) opschrijven en een boodschappenlijstje maken anders vergeet hij alles.

5. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier geen papa dag, ik ben 7 dagen per week thuis voor de kinderen.
    Man werkt 5 lange dagen per week.

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hahaha, precies dit! Ik kan precies zien wat ze die dag gedaan hebben, het ligt oooooveraalllll ;)

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mijn man is om de week een ochtend alleen met de kinderen....
    Op een goede dag; kids aankleden, eten geven, rondje wandelen langs de diertjes, bloem op bed, duplo spelen met beer, middageten met de kids, en de vaatwasser uit en inruimen.
    Op een slechte dag; uit bed stappen, kinderen eten geven, bloem verschonen, en heel de ochtend in pyama hangen.
    En dat geeft ook helemaal niks, want hij werkt soms weken van 60 uur excl. reistijd.
    Dus dat ie dan ff helemaal niks wil behalve lekker lummelen met de kids snap ik ook wel weer.
    Want als mama thuis is, dan draait alles weer op volle toeren, haha. :D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hoppa kijk das meedraaien in het huishouden en de zorg van de kinderen.

9. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

12 sep 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Net zoveel of meer dan ik doe.
    Hij is van het huishouden(was, stofzuigen, dweilen), ik ben van het grondig poetsen en het opruimen. Hij doet niet echt iets speciaals met Lieke maar dat hoeft ook niet. Thuis heeft ze het ook naar haar zin en ze gaat sowieso 2-3x met de honden mee naar buiten, fietsen of wandelen. Vroeger ging ze zwemmen maar daar zijn we mee gestopt vanwege haar slaapjes (nog 2x per dag). Dat trok ze niet.
    Eten staat klaar en boodschappen zijn gedaan. En tussendoor gamed hij, verdiend, want hij werkt gemiddeld 45-50 uur per week, soms wel 13 uur per dag. Maar ik hoef niet te zeggen dat hij mag lanterfanten, dat staat hij zichzelf pas toe als het schoon is. :)

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    😨 ik heb zo'n hekel aan t woord papadag! We voeden beiden onze dochter op en zijn 50/50 thuis. Dus allebei ongeveer dezelfde dingen, huishouden, dochter vermaken en opvoeden/verzorgen enzo

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit dus. Ik snap ook niet zo goed waarom zo'n dag met papa anders moet zijn als met mama?

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het heeft zelfs een naam :D

13. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Op zijn vrije dag, verzorgd mijn man Naomi. En wat hij doet, mag hij zelf weten. Meestal kookt hij als ik thuis kom. Soms is er niets gedaan in het huishouden, maar heeft hij lekker tijd voor zich zelf gehad. En dat vind ik niet erg. We zijn pas mama en papa geworden, we moeten onze draai nog vinden.

14. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Leuk om te lezen;).

Hier geen papa-dagen maar gewoon elke dag familie-dag:D

Papa neemt elke dag zeer actief deel aan 't leven van peuter. En waarom zou hij ook niet? Het is ONS kind... dat betekent luiers, wassen, tanden poetsen, brood eten, knuffelen, spelen, gek doen, etc.... Kortom alles wat er bij 't ouderschap hoort... daar hebben we geen weegschaal in. Degene die 't op dat moment kan doen (ofwel ter plaatse is ;)) doet 't even.

Op dit moment doet hij zelf veel meer, omdat ik zo goed als "uit de roulatie" ben ivm zwangerschap.

15. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Uhm, onze dochter verzorgen, bij opa op bezoek en samen in onze enorme tuin prutsen. Als hij echt dingen moet doen, moet ik het zeggen anders ziet hij het vaak niet. Behalve stofzuigen; dat is zijn favoriete klusje :D.
    Echt dingen doen zoals zwemmen, kinderboerderij enz. vindt ie lastig om te bedenken.

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Precies. Ik snap nooit zo waarom papa dagen speciaal zijn of waarom het überhaupt een aparte naam moet hebben. Je hebt toch samen een kind? Hij is net zo verantwoordelijk als ik hoor en doet dus ook geen andere dingen ;)

Edit: momenteel verschoond hij elke poepluier als hij in de buurt is, ik verdraag het niet goed vanwege zwangerschap en moet ervan overgeven :)

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Eigenlijk zelfde als ik ook doe. De kleine verzorgen, spelen, gek doen met elkaar, knuffelen, dingen leren, en als kleine slaapt gaat papa huishouden doen (stofzuigen en vaatwasser verzorgen) naar de kinderboerderij en klust. Hij kookt ook op papadag. Savonds doet papa kleine man in bad en ik kleed hem dan weer aan.

Ik ga nog wel eens boodschappen doen of de stad in en eens per maand naar een bijeenkomst waar meer moeders van een baby komen.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    De gewone dingen, wat huishoudelijke klusjes, kinderen verzorgen en met hen spelen, de oudste van en naar de psz brengen, boodschappen, dat soort dingen. Hij is niet zo van de uitjes als hij alleen is met de kinderen, hij vindt het een hoop gedoe om met alles op pad te gaan, dus die dingen gebeuren meestal op mijn initiatief als we allemaal thuis zijn, of op 'mijn' vrije dagen (al heb ik vaak wel de luxe van oma of tante die mee gaan). Maar in en rond het huis is hij actief met ze bezig en ze vermaken zich prima met elkaar, dus dat moet hij lekker voor zichzelf beslissen. :D Koken, ja, hij doet z'n best, maar dat is echt gewoon niet zijn ding, dus meestal iets wat snel klaar is. Vind ik ook geen ramp, hij heeft weer andere kwaliteiten ;)

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hier doet mijn man ook dezelfde dingen die ik ook doe op mijn vrije dagen.
    Als extra's gaat hij soms fietsen met de racefiets met daarachter de fietskar met onze dochter of met de auto eropuit (ik rijd geen auto en doe ook niet aan wielrennen).

20. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toch gek dat een mama dag wordt gezien als een vrije dag voor mama waarop ze lekker alleen voor zichzelf bezig mag zijn.. en een papa dag een dag waarop papa juist voor de kinderen moet zorgen....

Hier doen we dus niet aan papa dagen en mama dagen

Deel Deze Pagina