Wat doet jullie veel werkende man

Discussie in 'De lounge' gestart door Semmy1888, 26 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Veel vuilnis is voor de mannen als ik hier zo lees. Waarom? Je kan zelf toch ook die zak im de container gooien en de container aan de straat zetten? Of

Biny, amdaa en Harperhazel vinden dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Wij hebben van die zwarte zakken, die zijn best zwaar als ze vol zijn, en de containerruimte is best ver weg (flat). Dus een mooi klusje voor de spierballen in huis. Plus dat manlief de vuilniszak eerder "vol" verklaart dan ik. Al doe ik het ook wel als het zo uitkomt hoor.
    Patronen ontwikkelen zich ook gewoon op niet logische gronden he. Dat ontstaat gewoon.

Vitamientjuh en Nescio vinden dit leuk.
  3. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Dit valt mij ook op! Ik zet altijd de klikos aan de weg en als de zak vol is doe ik hem erin. Maargoed, ik maai ook het gras.

Laatst riep mijn man dat het eten klaar was terwijl ik aan het grasmaaien was :roflmao:

Blijdorp, Biny en Anna009 vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Nee ik krijg niet eens de vuilniszak uit de prullenbak zonder dat ding te scheuren. :roflmao: En hallo, ik doe voor de rest eigenlijk alles. Ik geef hem hiermee het gevoel dat hij in het huishouden ook productief is. :rolleyes:

Veran, Blijdorp en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Omdat ik het vergeet en hij niet..

toch3 vindt dit leuk.
  6. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Hier hebben we geen klikos voor vuilniszakken meer. Gaat in een grote container aan het eind van de straat. Die zak neemt man mee op weg naar zn werk. Net zo makkelijk voor hem.

toch3 vindt dit leuk.
  7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dus omdat hij 70 uur werkt moet hij op zijn wenken bediend worden? Dat vind ik echt bizar. TS werkt dan meer uren, zij werkt 16 uur op werk en de rest van de tijd is ze bezig met de kinderen en het huishouden.... Wanneer heeft zij dan vrij?
    Sowieso vind ik: voor kinderen heb je samen gekozen, dus dan moet je daar ook tijd voor vrij maken. Voor de rest van het huishouden, tja doe dat in overleg. Ik zou nooit akkoord gaan met helemaal niets, maar ik kan me een verdeling waarbij hij minder doet dan TS wel voorstellen.

Verder vind ik 70 uur bizar, hoe lang gaat hij dat volhouden? Dan brand je toch op?

Vitamientjuh, Zara75, Biny en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Mijn man vindt dat we evenveel werken. Hij 40 uur per week als zzp ik 3 dagen als thuiszijnde mama en 2 dagen betaald.

Dus de rest delen we. Meestal hij iets meer met huishouden en ik iets meer met kinderen naar bed brengen enzo, mede door de borstvoeding.

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik werk 5 dagen en man 4,maar ik doe het meest in huis.
    Hij doet de badkamer en dat is het dan wel zo'n beetje qua huishouden. Verder opruimen, schoonmaken, de was en boodschappen dat doe ik. Ik doe ook al het geregel, van administratie, tot cadeautjes kopen, kinderfeestjes regelen etc. Hij doet wel de tuin, auto en klussen.

Hij ziet het werk in huis niet echt. Als het aan hem lag zouden de bedden hooguit eens per maand of misschien wel nooit verschoond worden. Dweilen vindt hij ook totaal overbodig. Dus dan doe ik het zelf maar. En hij heeft ook veel meer hobbies en vrienden, dus is vaker van huis dan ik. Toen ik nog 4 dagen werkte deed ik op mijn vrije dag het huishouden zodat het zaterdag niet hoefde. Hij gaat rustig zijn hele vrije dag koffie drinken bij kennissen, winkelen of hardlopen.

Ik vind de verdeling niet helemaal eerlijk, maar het lukt ons niet goed om dit te veranderen. We willen bv wel een schoonmaakster maar kunnen er geen een vinden. Dat zou ik wel fijn vinden, als ik niet meer na een volle werkweek nog de hele zaterdag aan het poetsen en boodschappen ben.

De kinderen doen we wel redelijk gelijk trouwens.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Ik vind het gewicht wel meevallen maar misschien gooien jullie er ook etensresten enzo in? Dat tikt qua gewicht wel door. En luiers ;)

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Ik doe ook het vuilnis, anders zou het maximaal 1x per maand zijn :|
    En grasmaaien (en ander klein onderhoud buiten) is ook voor mij. Alleen koken helaas ook :roflmao:

12. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zou kunnen ja....

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Mijn man strijkt 9 van de 10 keer zijn eigen kleding en dat is het eigenlijk wel:D
    Oh en soms geeft hij de plantjes water, trekt wat onkruid eruit of ruimt wat op.

De zorg voor de kinderen is 50/50 op het moment dat we beiden thuis zijn. Misschien zelfs wel iets meer voor mijn man.
    Ik werk 10/12 uur en mijn man werkt 40+

Blijdorp vindt dit leuk.
  14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.166
    3.807
    113
    Ik denk dat we hetzelfde bedoelen. 70 uur is gewoon te veel, dan heb je geen puf meer om wat anders te doen lijkt me, terwijl je idealiter de taken wel een beetje verdeelt.

15. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Mijn partner werkt 40 uur per week. Ik werk niet en ben dus altijd thuis. Ik zorg overdag voor onze dochter(s), doe de boodschappen en kook het eten. Hij laat 's ochtends voor zijn werk de hond uit en 's avonds de laatste ronde doet hij ook.

Zodra hij thuiskomt eten we met z'n allen. Vervolgens doen we samen de afwas, doucht een van ons met onze dochter terwijl de ander de schone was opvouwt en opruimt. Daarna lezen we dochter beide een verhaaltje voor en leggen we haar samen op bed.

Het huishouden zoals dweilen en alles met een sopje afnemen dat doe ik. Hij stofzuigt vaak de bovenverdieping en trap voor mij omdat dat nu wat zwaarder is. De vuilnis doen we allebei, ligt er maar net aan wanneer de vuilniszak vol is.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  16. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Mijn onpopulaire mening:
    Ik geloof er niets van...
    60-70-80 uur werken in een week.
    Het lijkt wel opbieden.
    Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die echt zoveel uren maakt. Dat wil vast niet zeggen dat ze er niet zijn, maar hier op het forum zoveel mannen die zoveel werken lijkt mij schromelijk overdreven.
    Einde van mijn onpopulaire mening...

Vitamientjuh, Juul75, tuc en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. p1982

p1982 Niet meer actief

man werkt ong 60 uur per week daarnaast nog een studie waar best wat tijd in gaat zitten
    werk 24 uur (2 hele en 2 halve dagen) regel alle afspraken voor de meiden en ga met ze overal naar toe

Meiden hebben diverse klusjes in huis (8 en 6 jaar) en manlief vraagt iedere avond waar kan ik je mee helpen en doet het dan ook
    verder klust hij veel in huis dat doet hij in de weekenden als we geen andere verplichtingen hebben

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Oh maar 60 uur per week kwam ik ook vaak wel aan hoor, toen ik nog fulltime werkte en net begonnen was. Zeker als je het hebt over maar deels gecompenseerde weekenddiensten. (een fulltime werkweek is bij ons ook 46 uur).
    Nu werk ik 4 dagen in de week, maar kom nog steeds in periodes wel richting 45-50 uur.
    Man werkt 32 uur per week. We doen het huishouden en de kinderen samen, ik denk dat ik wel iets meer doe.

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #199 Meijtje, 1 jul 2018
    Laatst bewerkt: 1 jul 2018
    Mijn man wint het... Hij is bijna 7 maanden op missie. En doet dus helemaal niets in het huishouden. Echt mega flauw .

Nee zonder dollen. Afgelopen jaar heeft mijn man geholpen waar hij kon. En dat is niet veel geweest omdat hij weken van huis was. Hoe druk het ook is, hij probeert me altijd te helpen als hij thuis is.
    Nu kan het alleen even niet. Dus sta ik alles in m'n eentje te doen met 3 jonge kinderen en een bonusdochter. De kinderen doe ik trouwens wel grotendeels ,maar dat is meer om de bedrituelen niet in de war te gooien. Alles gaat op een bepaalde manier en dat kan hij met zoveel van huis niet bijbenen.

Ik werk 24 uur in de week, doe een bachelor en het huishouden en de kinderen.
    Ja en soms is het huis niet zoals ik normaal heb, maar het is niet anders. Boven doe ik een stuk minder vaak. Maar toch met regelmaat.

Het wordt straks weer wennen als hij terug komt en in ene weer mee gaat helpen in het huishouden ...

Blijdorp en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  20. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Haha.. wat grappig!

Ik werk zelf tussen de 60 en 80 uur per week. Ik begin tussen 04 en 06 en ga rond 17:30 naar huis. Dat zijn dus dagen van 11-13 uur per dag. Dan met zeer grote regelmaat een avondje hier en daar en dan minstens 1 ochtend in het weekend van 05:30-13:00. Dan kom je daar dus zo aan.

Het valt mij overigens niet zwaar, ik doe thuis veel (tuin, strijk, schoonmaken). Mijn man werkt 24 uur en doet meer de dagelijkse dingen (vaatwasser in en uit, wasjes draaien, enz)

Deel Deze Pagina