Wat doet jullie veel werkende man

Discussie in 'De lounge' gestart door Semmy1888, 26 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muck

Muck Niet meer actief

Wauw.. zo een wil ik ook :roflmao:

2. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt dus heel veel (zeker 60 uur). Ik werk 3 dagen. Het grootste deel van het huishouden en de kinderen doe ik. Ik heb ook meer tijd daarvoor en er komt een huishoudelijke hulp.
    Ik vind dat wanneer hij thuis is we beide huishouden/ kinderen doen. Dus hij de kinderen in bad en bed en ik afruimen bijvoorbeeld. Als hij er niet is doe ik alles. Hij hoeft er van mij geen tijd voor vrij te maken. Ik weet dat op het moment dat ik het even niet trek hij er wel tijd voor neemt en dat is voldoende.

Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik werk(te) in een mannenwereld. Voor de meeste mannen is het huishouden/gillende kinderen lastiger te handelen dan werk of een eigen bedrijf. Dus werken ze liever. Moeten we maar accepteren denk ik. Meeste vrouwen zijn gelukkig gezegend met wat meer vermogen om alle ballen in de lucht te houden. Ook al zijn we bekaf..

4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Man werkt 40 uur per week en ik 36. Hij 4x10 en ik 4x9. Beiden 1 dag vrij in de week naast het weekend. Mijn man doet meer in het huishouden dan ik :oops::D
    Ik noem hem vaak Henny :roflmao:
    (Van Huisman;))

baby90, DastyQueen, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier precies hetzelfde! Ik zou ook geen man willen die zoveel werkt en ik dus overal alleen voor opdraai.

baby90, puzzelstukje, Bumpie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik werk soms ook liever, maar we hebben beide voor een gezin gekozen, dus hij mag ook zn handjes laten wapperen. Wat een ouderwetse opvatting zeg.

baby90, Fennec, dds en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Oke, misschien moet ik dan toch niet zo klagen :)
    Hij staat om 5.00 uur op, zet personeel aan de gang of stuurt ze van huis. (Zitten soms ver van huis op karwei) en is zelf rond 6.30/7.00 uur weg maar soms ook meteen om 5.30 uur. Dan rond 15.30/16.00 uur thuis even eten en tijd met de kinderen en gaat na het eten weer werken. Op zaterdag werkt hij meestal halve dag maar als er opleveringen oid aan komen kan het zijn dat hij de hele dag werkt.
    Hij zou zelf misschien ook wel minder willen maar er is in de bouw geen fatsoenlijk personeel aan te komen en wel enorm veel werk..

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Onacceptabel? Dan maar geen baan? Dan maar nooit promotie maken zodat je daarna wel meer ruimte hebt? Zijn genoeg redenen dat zulke dingen gebeuren hoor. Behalve dat een man niet thuis wil zijn. Mijn man vond het vreselijk maar had niet echt een keuze..

9. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Wij werken beide full-time, 5 dagen in de week. Voorheen deden wij beide ongeveer evenveel. Nu VL regelmatig thuis werkt doet hij iets meer. Even snel de vaatwasser leegruimen bv, of koken op de dag dat hij thuis werkt.

Dit is overigens zonder te bespreken zo verdeeld. Het gaat als vanzelf... gelukkig!

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij werken beide evenveel, dus niet te vergelijken. Huishouden is ongeveer 60/40 verdeeld. Zorg voor onze zoon is 50/50.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat kan toch voor haar onacceptabel zijn? Dat is het voor mij ook. Ik heb nooit een man gewild die een eigen bedrijf heeft of wilde, of zoveel uur werkt. Ik ben meer voor een eerlijkere verdeling qua huishouden en zorg kinderen en werk.

baby90, Bumpie en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Dat idee heb ik ook.
    Mijn man doet zoveel als hij kan met de kinderen en besteed veel aandacht aan ze als hij thuis is. Maar een ochtend met de kinderen betekent voor hem niet per definitie ook de was, stofzuigen of opruimen. Of ik moet het expliciet vragen. Dat verschilt toch echt met mijn ochtend met de kinderen.

Eefje00 en DastyQueen vinden dit leuk.
  13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Mijn man werkt ook veel. Echte vaste taken heeft hij niet, maar hij pakt dingen op waar dat nodig is. Waar hij kan helpen, doet hij. Erg fijn.

14. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wij werken allebei fulltime, ik doe wel meer in het huishouden/kinderen dan hij maar ach, dat nemen we maar voor lief

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Mijn man deed juist in het begin te veel. Ik werd er helemaal gek van, er zijn toch discussies geweest. Blijkbaar ben ik ouderwetser dat ik dacht. :oops: Ik vind gewoon omdat hij fulltime werkt hij niks moet in huis. Behalve de ramen lappen daar heb ik mij toch een hekel aan. :D Hij zet de vuilniszak buiten en ruimt de vaat op, de rest doe ik.

De zorg over ons zoontje heb ik voor 90% op mij genomen en ook dat is prima, want mijn man stelt om de zoveel tijd voor om de eerste fles te doen zodat ik wat uurtjes bij kan slapen. Super lief! Dat waardeer ik altijd echt en dat is voor mij zoveel zeggend. :thumup:

Ohja, wat ik altijd super lief van mijn man vind, is dat hij bijna elke dag zegt hoe netjes het in huis is en dat hij het fijn vind dat ik dat allemaal maar gewoon doe. En ik vind het super fijn dat hij werkt voor ons gezin. Win win dus!

70 uur per week werken en dan ook nog verwachten dat je man iets doet ( in het huishouden) vind ik echt te gek voor woorden.(persoonlijke mening) wel zou ik het dan ontzettend belangrijk vinden dat hij wat onderneemt met de kinderen omdat hij dan al zo vaak van huis is.

Lisanne1811, Essie3, DastyQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit ook eigenlijk.
    Oh en hij maakt het bed op omdat ik dit met mn rot rug niet (amper) kan. De tuin is verder qua sproeien en grasmaaien ook zijn "taak"

Buiten dat spendeert hij alle vrije tijd wat hij kan met onze zoon, op zaterdag ochtend na omdat hij dan zn hobby uitvoert.

En hij doet gewoon de klussen in huis.

Denk dat hij zeker rond de 60/65 uur werkt. Excl administratie.

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Vind het op zich niet onacceptabel hoor. Kom zelf uit een gezin waar mijn vader nog meer uren maakte. Was niet altijd leuk maar we konden wel andere dingen doen dan de meeste vriendinnen. En dat is nu ook, met deze tijden in de bouw kunnen we echt goed ons best doen. Zodat we over een paar jaar de vruchten ervan plukken.
    Ik klaag dan ook niet altijd hoor maar was gewoon benieuwd of jullie mannen wel uit zichzelf dan nog het vuilnis buiten zetten oid

18. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mijn man ook, hij doet alleen de financiele administratie niet zelf, daarvoor hebben we iemand op kantoor. Ik doe daar de controle over. Mijn man bereid wel alle offertes en facturen zelf voor en controleert alles voor het de deur uit gaat.

Bubblez vindt dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, mijn vriend kan ook rond zn 58e minder gaan werken en miss wel met pensioen. Daar hoeft ie maar 40 uur voor te werken, haha.
    Fijn als het voor jullie acceptabel is, maar mijn ding zou het niet zijn.

20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Als wij dat hier zouden doen gaan we er financieel niet een stapje maar 10 hele sprongen op achteruit. Ik schat dat ik per uur zo een 15 tot 20x minder als man verdien.
    Voor ons is het trouwens prima. Mijn man houd van werken en word thuis gillend gek en ik geniet van thuis zijn en de zorgende rol op me te nemen en zou weer heel chaggerijnig worden als ik voor een miezerig salaris (want dat is het in vergelijkijg tot man zijn salaris) mijn kinderen achter moet laten en opvang moet gaan regelen na schooltijd en in vakanties.

Caithy, Ysabella, Angel1980 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina