MMM, Hoef jij niks te doen in het bedrijf en je werkt 16 uur? Dan vind ik dat je man eigenlijk niets hoeft te doen in het huishouden. Het zou erg fijn zijn als hij er voor zorgt dat hij de kinderen wel ziet met zoveel uren werken per week. Ik zelf vind dat erg belangrijk. Maar hij is 's middags op tijd thuis en ziet ze dan begreep ik. Tja, als hij een bedrijf heeft met goede vooruitzichten is het toch prima zo. Je kan ook 70+16=86:2= allebei 43 uur per week gaan werken? Maar ik denk niet dat dat je bedoeling is. Als je iets op wilt bouwen staat daar wat tegen over (vrije tijd / tijd met je gezin). Je moet toch op een manier wat opbouwen voor de toekomst. Mag ik wel vragen hoe oud je kinderen zijn? Want daar heb je samen voor gekozen lijkt me, of is hij pas net voor zichzelf begonnen? Als je erover van gedachte wilt wisselen mag je mij altijd pben hoor. Ik bekritiseer je niet, maar ik weet inmiddels wel wat een impact een eigen bedrijf kan hebben.
Denk ook dat we daar het meeste aan hebben. En heb hem ook meegegeven dat hij mocht hij een keer iets voor me willen doen buiten de vuilnisbak aan straat zetten, ik een verrassingsafspraak om mijn Botox bij te laten werken ook wel op prijs stel
Heb het in de haast wat kort neergezet maar ik werk dus in mijn man zijn bedrijf. Dus bijvoorbeeld met vakanties ben ikzelf overdag gewoon thuis en werk ik in de avond maar soms ook veel meer dan die 16 uur ligt maar net aan hoe druk het is voor mij. Hij heeft zijn bedrijf al meer als 20 jaar maar vind werk ook gewoon echt leuk. Kindjes zijn 6 en daar onder. Hele bewuste keuze de kinderen. Maar hij wil ze graag kunnen geven wat ze willen en ja daar staat natuurlijk wel iets tegenover. Heeft jou man ook een bedrijf?
Hier dus ook een man die veel werkt, 14u per dag is normaal. Ook vaak nachten. Is nu bijv ook nog aan het varen, vanmorgen om 7u begonnen met lossen. Dan hoeft hij niet veel te doen maar is wel eindverantwoordelijk, moet stukjes vooruit/achteruit. Matrozen aansturen qua werk (2 nieuwe jongens dus veel sturing nodig nog) en ondertussen doet hij vaak administratie, stuurhut schoonmaken etc. Is hij het weekend thuis doet hij ook niet veel maar dekt en ruimt wel af, kookt af en toe, doet een boodschap, rommelt in de tuin. Kleine dingen vooral dus. 95% of meer is voor mij. Aan boord daarentegen houdt hij wel de woning schoon als ik er niet ben. Behalve de badkamer echt poetsen maar dan lopen de kinderen er ook niet dus veel sneller klaar
Idem qua verdeling huishouden, verzorging kinderen en zorgen voor het eten. Zelfs nu ik tijdelijk thuis zit, doen we veel samen. Natuurlijk doe ik meer dan wanneer ik werk. Ts, Wat zou je willen dat je man doet? Hoe realistisch/haalbaar is het voor hem om wat meer tijd vrij te maken?
Mijn man is alleen de weekenden thuis en doet wel van alles. Zorgt voor de tuin, maakt de auto's schoon, Stofzuigt Dweilen Hangt de was op Vaatwasser uitpakken Kattenbak schoonmaken Ramen lappen buiten Dit doet hij natuurlijk niet allemaal elk weekend, maar gewoon zo nodig. Enige wat hij eigenlijk nooit doet is de badkamer en het toilet schoonmaken.
Dit zie (en hoor) ik gelukkig ook steeds meer in mijn werk. Op mijn man zijn werk werken al zijn mannelijke collega’s op de afdeling zelfs 32 uur. Mijn man past het traditionele juist niet (en mij ook niet haha) Ik vind het wel leuk dat wij beide veel met de kids zijn. Ik vind de dynamiek van mijn man met de kinderen echt anders dan ikzelf bijv vroeger met mijn vader die 70 plus uur werkte. Ot: als ik echt 2 dagen zou werken en mijn man 70 vind ik her logisch dat ik meer doe! Maar ik vind niet dat als hij thuis is hij op de bank kan gaan chillen zolang de kinderen wakker zijn. Dus dan draai je gewoon mee met koken, opruimen en q-time met de kids. Meestal doet 1 bij ons dan opruimen en de andere “de kinderen” (spelen douchen etc) Maar weet je wat werkt dat werkt. Jullie moeten vooral samen tot een compromis komen wat voor beide goed is!
Mijn man is ondernemer en wisselend zo'n 40-60 uur aan het werk. Heel flexibel, opstarten in de ochtend en bijna alle avonden doen we samen. Verder doet hij: Vaatwasser uitruimen, ontbijt maken, vuilnis buiten zetten, gras maaien en de tuin, hij belt de glazenwasser, kinderen badderen en op bed leggen en af en toe drukt hij eens op de knop van een wasmachine of droger. De administratie, tandartsafspraken, dingen voor de auto.En de keuken opruimen na het koken en eten. Oh en als de drie oudsten wakker zijn 's nachts gaat hij uit bed, ik doe zelf de baby. Eigenlijk doet hij de nachtverzorging voor de kinderen zodra de borstvoedingsperiode erop zit, Als ik eens iets vraag omdat het blijf liggen doet hij het altijd. Ik ben heel tevreden dus voor ons werkt dit prettig, wat een ander er van vindt boeit me niet echt.
Hij zet het vuilnis bij de weg Op zaterdag kookt hij vaak Helpt met afruimen en speelt nog vaak even met de kinderen Hij werkt 40 uur per week
Mijn man werkt ook veel, wel vanuit huis maar echt van sochtends vroeg tot savonds laat vaak. Hij doet ook echt helemaal niks behalve onze zoon naar psz brengen. Wel doet hij altijd de boodschappen maar verder echt niks
Mijn man werkt ook meer dan gemiddeld. Zon 54 uur per week. Ik 24. Het huishouden doe ik voor 85% denk ik. Op de dagen dat ik werkt springt hij wat bij. De zorg voor M doen we zoveel mogelijk samen. En ja er zijn hier ook weken van 70 uur. Dan verwacht ik alleen van hem dat hij tijd met zn kind doorbrengt. Ik denk dat als je zoveel uur werkt je inkomen daarnaar is en je of dingen uitbesteed zoals een poetshulp en tuinman bijvoorbeeld of dat je man iemand aanneemt in zijn bedrijf of minder werk aanneemt.
Structureel misschien niet maar er zijn hier weken in de zomer dat mijn man 3 weken achter elkaar werkt zonder vrije dag. En dan werk wat dag en nacht doorgaat.. overdag weg in de nacht oproepdienst want ook dan gebeuren er ongevallen. Alleen structureel is dit niet vol te houden dus meestal na die 3 weken is er een lang weekend rust
Mijn man werkt 40+ uren per week, ik normaal gesproken 34 uur. Doen het huishouden samen simpelweg omdat ik niet alle taken kan vanwege handicap. Is wel een strijd geweest gedurende het acceptatieproces maar meer omdat ik moeite had om het uit handen te geven terwijl hij juist graag wilde helpen (woonde toen ook nog niet samen en werkte toen nog 40 uur). Zorg voor mijn zoon deden en doen we ook samen en verwacht niet dat dat zal veranderen na de komst van nummer 2. Wel wordt er huishoudelijke hulp aangevraagd zodat het met wat meer regelmaat gedaan wordt, nu is het regelmatig dat de badkamer bijvoorbeeld 1x in de 3 weken uitgebreid gedaan wordt en tussendoor bijgehouden, wil dat toch wel graag wekelijks maar daar is nu de tijd niet voor omdat ik dat fysiek niet kan.
Mijn man werkt 40u en ik 24. Hij doet de tuin en het vuilnis aan de weg zetten. Soms stofzuigt ie eens. Ik doe de rest, is ook prima want ik werk minder. Als mijn man 70u zou werken en ik 16 hoefde hij helemaal niks te doen. Het verschil is 54u...pas als ik 54u in het huishouden bezig was naast het werk zou ik hulp van hem vragen.
Mijn man werkt 4x9 uur zodat hij op vrijdag thuis is en ik kan werken. Die 9 uur zijn er meestal meer. Hij vertrekt om 6.15 en is op maandag rond 23 uur thuis. Op dinsdag zou hij, in theorie, pas rond 13 uur hoeven beginnen maar gaat hij altijd om 9 uur al weg. In de middag werkt hij ook altijd langer door om zijn werk af te ronden en geen achterstand te creëeren. Het is altijd druk en hij heeft een volle, complexe caseload. Dat vindt hij leuk maar daar staat dus ook wel wat tegenover. In het weekend en als hij op vrijdag thuis is werkt hij, in de verloren uurtjes, ook altijd nog een poosje thuis. Hij is behandelaar in de verslavingszorg en heeft daar nog wat neventaken bij. De dag dat hij thuis is doet hij de boodschappen met de jongens. Hij vindt het leuk om te koken, dus dat doet hij op zijn vrije dagen ook altijd. Verder wast hij de manden leeg (eigen initiatief) en stofzuigt en dweilt hij vaak in het weekend. De tuin doen we zo'n beetje samen en voor de auto's zorgt hij. Ik eet altijd samen met de jongens maar als hij thuiskomt leggen we ze samen op bed en eet hij daarna.
Ook ik mag zeker niet klagen. Mijn werkt 40 uur pw, begint vroeg en is daardoor ook altijd vroeg klaar en haalt de kinderen van school. Hij doet elke dag wel iets, van koken tot een wasje draaien. In het weekend helpt hij ook zeker, stofzuigen, dweilen, was vouwen, ramen lappen of helpen in de tuin. Sommige dingen doet hij nooit of zelden, maar dat pak ik op (vooral het echte schoonmaakwerk, grondig opruimen etc..). Hij is meer van de ' franse slag' zullen we maar zeggen Hij ziet het dan ook niet. Hij heeft een tijdlang niet mogen wassen van mij omdat hij wit en gekleurd samen voegde En ondanks dat hij helpt blijft het een hele organisatie om de boel altijd netjes en schoon te houden. Gelukkig is er een ander topic die mij daar weer bij helpt
Geven wat ze willen klinkt wel erg materialistisch hoor. Een kind heeft vooral aandacht nodig. Van papa net zo goed. Wij kunnen onze dochter ook geven wat ze willen, daar hoeven we niet zo bizar veel voor van huis te zijn. Mijn vriend werkt 's nachts, waardoor dochter hem een paar dagen per week niet ziet. Aan alles merk ik dat ze liever dr papa ziet dan weer nieuw speelgoed ofzo. Als hij op zn vrije dag moet werken, ziet ze m nog een dag niet. Dat vindt ze echt erg. Dan zorg ik altijd dat ik thuis ben.
Mijn man is ruim 10 jaar geleden begonnen met zijn eigen zaak en ik ben halverwege ingestapt, ik werk nu nog steeds voor hem en hierdoor werk ik onder schooltijd, dan ben ik thuis als de kinderen uit school komen, dat vonden/ vinden wij belangrijk. Verder doe ik alles in het huishouden en tuin, behalve de vaatwasser en afval wegbrengen. Soms is hij zo druk dan heb ik geen zin in zo'n volle bak en schakel ik de kids in Het vervelende is dat het werk van mijn man eigenlijk zijn hobby is, dus wanneer voelt het als werk... hij heeft er zoveel plezier in! Ik vind het huishouden een crime en eigenlijk moet ik nu volgens de methode van @DastyQueen aan de bak! Nog even...