Dat inderdaad. Ik ken ze ook, maar al doe vrouwen pikken dat gedrag ook, je wordt behandeld zoals je je laat behandelen.
Of rond de 12u per dag als je er 6 doet Mijn man heeft de zondag altijd vrij, zaterdag wisselt. Maar op die 5 dagen zit hij vaak al over de 70 uur heen. 90 uur per week gebeurd ook vaak zat. Wat mij betreft kun je niet op basis van alleen uren zeggen dat het slecht is voor het gezin etc
Met 70 uur kun je best een dag thuis zijn. Als je werkt van 8:00-18:00 en van 21:00-23:00 maak je 12 uur per dag. Als je dit 5 dagen doet heb je 60 uur en dan nog een dag 10 uur werken. En ben je met het avondeten en met de kinderen naar bed brengen dus niet aan het werk.
Mijn man werkt in ploegendiensten en ik heb een 0 uren contract, ik werk wanneer mijn baas een opdracht heeft. Dat verschilt de ene week dus in 1 uurtje werk en de andere week weer 12 uurtjes, erg verschillend. Mijn man helpt daar waar ik op dat moment hulp bij nodig heb, hij springt dus overal gewoon bij. Oke, soms moet ik het wel eens drie keer vragen maar uiteindelijk doet hij het wel. Hij doet wel standaard zelf de was, heb ooit eens 14 jaar geleden zijn was gedaan en dat kwam er als baby kleding, sindsdien mag ik niet meer de was doen Dus dat is zijn standaard klusje in huisje. De rest doen we gewoon samen. Ik doe het meeste automatische zelf omdat ik veel thuis ben maar mijn man helpt ook gewoon zonder te mopperen.
Mijn man werkt ook veel. Eigen bedrijf en werkt wel 60 uur in de week. Toch doet hij wel vrij veel in het huishouden - ontbijt voor de kinderen maken en voor naar school (terwijl ik me klaar maak om ze te brengen) - vaatwasser uitruimen - de was (echt alles) - afval bakken (want dat vergeet ik) - koken ongeveer de helft - opruimen Qua schoonmaken, stofzuigen en zorgen voor de kinderen doe ik het grootste deel, maar ik werk dan ook niet full time.
Mijn vriend werkt 36u, is om de week een dag vrij. Ik werk 30u, verspreid over 3.5 dag. Ik denk dat mijn vriend toch wel 60% van het huishouden voor zijn rekening neemt. Ik doe de was, 1x per week bedden verschonen, de wc beneden en de tuin. Het poetswerk, dweilen, stofzuigen en boodschappen doet hij. Koken doet hij doordeweeks en ik in het weekend, maar dan eten we ook regelmatig bij familie. De tuin wil hij niet doen, sowieso is het mijn hobby, maar als het aan hem ligt wordt alles dichtgetegeld. Waarom hij zoveel doet? Eerlijk waar, hij wil dingen graag op zijn manier en in zijn frequentie gepoetst hebben. En wie kan dat nu beter dan hijzelf? Als ik bv de badkamer poets doet hij het 2 dagen later weer overnieuw omdat hij dat ene middeltje van dat ene merk op de muurtegels wil. Hij vindt het prima op deze manier en ik uiteraard ook. Moet wel zeggen dat hij na de vakantie, de weken dat hij middagdienst heeft, iedere ochtend zijn handen vrij heeft als zoon naar school is. Op mijn vrije dag is zoon om de week ook vrij.
Mijn man werkt ook veel (ondernemer) Ik werk maar 7 uur pw dus ik doe het meeste, maar als hij thuis is helpt hij wel gewoon mee hoor. Helpt met de kinderen badderen/wassen/naar bed, helpt met opruimen na het eten, en als ik het vraag of als hij denkt dat er nog wat gedaan kan worden doet hij t ook (soms op aangeven) Belangrijkste voor ons is dat hij altijd probeert om tussen/met etenstijd en bedtijd gewoon thuis te zijn.
Tja als je dit een normale werkdag vindt kan dat idd. Ik vind het geen gezonde verdeling van werk/prive.
Die indruk heb ik ook hoor... ze “klaagt” dan wel eens over hem tegen mij en dan zeg ik dat ze hem gewoon moet vragen dingen te doen, maar daar is ze dan weer te koppig voor zegt ze zelf... ze verwacht dat hij dingen uit zichzelf gaat doen, maar omdat zij het altijd zelf doet zal hij echt niet iets gaan ondernemen...
Mee eens, ik zeg wel eens tegen mijn man dat ik het getroffen heb met hem, hij zegt dan gekscherend dat hij beter met die vriendin van mij had kunnen trouwen
Die van mij denkt dat opruimen betekent alles in de gootsteen zetten zodat ik alsnog overal een doekje langs kan halen en alles in de vaatwasser kan zetten.
Ik vind als mijn man 44 uur meer in de week werkt dan ik, dat hij niet ook nog hoeft te stofzuigen etc. Wat ik wel vervelend zou vinden is als hij op zijn wenken bediend wilt worden en nog niet eens zijn eigen kopje op kan ruimen. Dat als ik na een lange drukke dag van werk&kinderen als een wervelwind door het huis raast tijdens de spits om te zorgen dat de kids op tijd op bed liggen, hij relaxed met de beentjes omhoog op de bank hangt (hoewel ik me moeilijk voor kan stellen dat als hij dan thuis is dan die 70 uur kan halen). Maar dan zou ik liever willen dat hij zich met de kindjes bezig houdt, dus naar bed brengen od. En als mijn man zo veel zou werken, zou ik denk ik iets vaker de huishoudelijke hulp laten komen Mijn vriend werkt iets meer dan ik, en ik doe net iets meer huishoudelijk werk (ook omdat ik dat belangrijker vind). Als ik vakantie heb doe ik het meeste wel zelf, alleen de fysiek zware dingen niet.
Mijn man is tot voor kort 12 uur per dag van huis geweest. Ik deed het huishouden,maar als ik het vroeg zette hij zonder morren bijv vuilnis buiten of hing een was op. Hij was eenmaal thuis wel 100% vader en ruimt natuurlijk zijn eigen dingen op etc. Ik ben altijd tbm geweest, nu zzp-er en mijn man werkt dichterbij dus is meer thuis. Nu is het huishouden 50-50.
Geloof mij, als ik een wasmachine voor mij heb staan en al die knoppen en draai dingen zie dan is het net alsof ik chinees moet lezen Ik kan het gewoon niet, en vind het ook helemaal niet erg dat hij deze taak op zich heeft genomen. Ik vouw het wel op en leg het netjes in de kasten, het wassen doet hij
Mijn man heeft vooral een erg lange reistijd. Maar dat betekent wel dat hij gemiddeld bijna 70 uur weg is. En in het weekend klust hij nog wel eens aan een auto, motor, bromfiets, grasmaaier, oid. Ik werk 24 uur, dus het meest van het huishouden doe ik. Maar hij helpt toch ook echt wel mee, alleen in mindere mate. Hij doet standaard de kattenbakken, ruimt 's avonds na het eten op (ik kook altijd en breng onze dochter op bed, ik ben overigen ook degene die er 's nachts altijd uit gaat, maar dat is omdat ik beter tegen weinig slaap kan dan hij), als hij tijd heeft en er valt iets op (badkamer, bijv.) maakt hij dat schoon of pakt hij dat op.
Fuck je hebt mij door Ik knip ook altijd de labels er uit. Hmmm kan ik het ook niet meer na kijken, wat jammer nou