Hoi allemaal!! Ik ben nieuw hier, maar kijk al een tijdje stiekum mee =) Ik ben het helemaal eens met bovenstaand bericht, maar vind ook dat als je iets 'te veel' doet, daar dan wel mee op moet houden. Mijn vriend en ik rookten 'te veel'. Tenminste, wij vonden het te veel. We hebben gezamelijk besloten om in ieder geval te proberen gezonder te leven. Niet alleen voor ons kindje, maar ook voor onszelf. Daarom zijn we in februari gestopt met roken, en vorige maand gestopt met de pil. We kunnen de vele sigaretjes best missen. Ik weet zeker dat een paar sigaretjes en drankjes niet veel schade zullen doen, maar wat vind je er zelf van? Ik vind het gewoon fijner om gestopt te zijn. Anders zou ik me tijdens elke kluspartij afvragen of we misschien onverantwoord bezig zijn.
tja assepoesten zulke antwoorden zijn mijn inziens gewoon te kort door de bocht, klop jezelf (en je vriend) op de schouder dat jullie het wel laten staan....zodra mijn eisprong is geweest drink ik bijna niet, en zodra de test positief aangeeft is het afgelopen met de borreltjes op vrijdag, dan worden het gewone sapjes, ik let al op veel meer dingen, maar wil ook mijn eigen dingen houden, het moet voor mij ook leuk blijven en ik ben echt geen leuk persoon zonder mijn sigaretjes hoor...hoe andere erover denken of doen, prima moet iedereen voor zich weten, heb ik ook echt wel respect voor, maar wat ik doe moet ik weten, net wat ik al eerder zei, geef ze de kost die denken en zeggen gezond bezig te zijn van "zie, kijk mij"ik ben gestopt met roken en drink niet meer...nee nee maar hebben totaal geen erg in de liters koffie - cola etc... ik vindt laat mij maar in mijn waarde met of zonder mijn sigaretje borreltje, het is geen ding van niet kunnen of willen, ik houd gewoon van mijn sigaretje en een borreltje op vrijdag, en daar wordt mijn kind echt niks minder van hoor.... heb 2 heerlijk gezonde kids op de wereld gebracht, en met beide op mijn eigen lichaam gelet (eten drinken etc) en het zijn nu 2 heerlijke kids van 5 en 8...
Zelf ben ik erg tegen alcohol en ik moet zeggen dat ik vind dat je vriend erg veel alcohol drinkt. Maar ja wie ben ik. Zelf drink ik helemaal en daardoor drinkt ook mijn man niet echt veel. Ik moet zeggen dat wanneer ik vind dat hij in een week erg veel drinkt ik daar wel wat van zeg. We hebben een druk leven en dan moet je goed uitkoijken met alcohol je bent zo enigszins versuft door de alcohol Als ik jou was zou ik een goed met hem gaan praten over wat hij nu wil en hoe hij de toekomst ziet. Want misschien is dit nog maar een begin en gaat het van kwaad tot erger. Ik wens je heel veel wijsheid toe. Piglet
Zo bedoelde ik het niet Smoeki. He bah, mijn eerste post en ik schiet meteen in de verdediging. Ik vind het prima wat iedereen doet. Ik zeg alleen hoe ik en mijn vriend het hebben besproken. Ik heb er geen problemen mee als zwangere vrouwen roken en drinken. Moeten ze helemaal zelf weten. Ik weet alleen dat mijn eigen geweten me gek zou maken. Ik hoef geen klopje op de schouder omdat we gestopt zijn. Dat doe ik omdat ik dat wil, en niet omdat de maatschappij dat van mij verlangt. Zoals je misschien al gezien hebt, is mijn vorige post ook al aangepast. Ik begon voor jou post, maar drukte op ok na jouw post. Ik ben het namelijk helemaal met je eens.
joh assepoes, je moet dingen tikken zoals ze in je opkomen meid, en ik vatte het verder ook niet verkeerd op, iedereen heeft daar gewoon zijn eigen mening over, en doet de dingen op zijn / haar eigen manier maar het is hier in het verleden nog wel eens gebleken (en daar bedoel ik jou niet mee hoor begrijp me niet verkeerd) dat degene die wel rookte (dronk) voor de zwangerschap en rookte tijdens de zwangerschap af werden gedaan alsof je het over de grootste criminelen had die geen kinderen verdiende, en dan vindt ik dan is er geen respect meer voor de ander, je moet ten alle tijde iedereen in zijn waarde laten ondanks dat je het niet helemaal eens bent met de ander of de dingen die de ander doet, en daar schort het hier nog wel eens aan.... enne welkom trouwens meid,...veel succes ook
LauraFay, Lastig hoor... Maar als hij het niet zo voelt ga je hem niet overtuigen; hij moet het zelf willen veranderen anders houdt hij het toch niet vol. ik denk verder dat je niet alleen moet kijken naar hoeveel glazen hij drinkt (daar kan je over blijven discussieren), maar naar hoe makkelijk hij het een (paar) dag(en) kan laten staan. Je maakt je volgens mij ook zonder jullie kinderwens al zorgen om zijn alcoholgebruik en dat moet je met hem bespreken. Als je aangeeft dat jij bang bent dat hij niet zonder kan (maw dat hij misschien wel gevoelig is voor een verslaving) en dat je je daar zorgen om maakt, zou hij misschien willen proberen om het een weekje te laten ofzo. Natuurlijk wel duidelijk maken dat je niet van hem verwacht dat ie het ook daarna helemaal laat, maar dat je je minder zorgen zou maken na die week als het hem gelukt is (en dat je hem dan dus ook minder op zijn huid zal zitten -> da's toch ook een voordeel voor hem)... Tis maar een ideetje, ligt natuurlijk ook aan hoe makkelijk jullie met elkaar over dit soort dingen praten. Sterkte ermee in elk geval en probeer je er in elk geval ook niet heel erg veel zorgen over te maken, want stress doet jou en jullie relatie ook geen goed! Ik hoop dat jullie er samen een goed gesprek over kunnen hebben en dat hij snapt waarom jij je er zorgen over maakt.
Sorry meiden, vaak zet ik de dingen niet neer zoals ik ze bedoel. Gebeurt regelmatig. En dank je voor je welkom Smoekie =)
En dank je voor je welkom Smoekie =) dat gebeurt wel vaker assepoester geeft niks, tis nou eenmaal anders de dingen te tikken dan te schrijven... enne graag gedaan meid, have fun hier...
Voordat ik mijn vriend kende dronk hij elke dag. Daar is ie mee gestopt na een gesprek met mij. Ging mij toen vooral om zijn gezondheid (lever enz) en ook als je elke avond nodig hebt heb je volgens mij een probleem en maakt dan niet uit hoeveel je drinkt. Hij drinkt nu alleen in het weekend of als er door de weeks iets bijzonders is. Nu we 6 maanden bezig zijn heb ik hem wel gevraagd om er toch wat rekening mee te houden. Met 2 blikjes kan het toch ook gezellig zijn ?? Ik doe en laat er ook alles voor. Dit weekend heeft hij dus helemaal niet gedronken om zijn goede wil te tonen, ik hoop dat hij het volhoudt om nog wat te minderen. Verder maakt hij wel alvast elke dag de kattenbak schoon, dit is dus iets wat ie ook doet, en verder geef ik hem elke dag vitaminepillen. (als ik ze hem niet voorzet dan vergeet ie ze).
Dit verhaal is een verhaal naar m'n hart! Ik zelf wil niet zo krampachtig gaan doen als ik die posi test niet in de hand heb. Ik let na m'n ei op te veel alcohol ed en ben minder gaan roken. Als je bedenkt hoeveel kinderen er voor onze generatie op de wereld zijn gezet zonder dat die generaties krampachtig alles opzij gingen zetten, dan moet alles goed komen als je zodra je die posi test heb zorgt dat je je kindje het beste geeft in je buik.
Me2 Je hebt helemaal gelijk... Ik ik heb er eigenlijk niets meer aan toe te voegen....... Misschien nog 1 ding...sinds we deze generatie "krampachtig" doen om gezond te leven, zijn er naar mijn mening juist meer ziekten, aandoeningen en allergieen in de wereld gekomen. Gelukkig anticipeerd de medische wetenschap daar goed op. Maar vroeger hadden ze dat niet en hoeveel gezonde kinderen zijn er te wereld gekomen??? Ik bedoel...anders waren wij/onze ouders en grootouders er toch ook niet geweest... Groetjes
Het is idd niet leuk als je het idee hebt dat je de enige bent die zich voor iets inzet. Mijn vriend moet normaal vanwege zijn MS 3x per week een spuit zetten. Daar is hij voorlopig mee gestopt nadat we zijn behandelend arts om advies hebben gevraagd. (daarom hoop ik ook dat het snel lukt zodat hij weer terug zijn medicijn kan nemen) Dus ik vind dat hij zich ook inzet.
Ik denk dat ik het misschien niet helemaal duidelijk heb verteld. Maar ik ben niet krampachtig voor gezond leven en tegen alcohol drinken. Ik vind zeker dat hij op bepaalde dagen echt wel een biertje mag idd met warm weer of als er visite is of een feestje. Dit mag van mij allemaal echt wel. Maar er is een grens... Ik hoopte dat ik me wat beter zou voelen door het hier te posten, maar heb het gevoel dat ik door sommige helemaal verkeert begrepen word. Ik weet even gewoon niet meer wat ik nu eigenlijk moet en wil zeggen. Wordt er echt verdrietig van.
Nou San dat is echt wel super van je vriend Ik duim heel hard voor jullie dat het snel raak mag zijn.
Het gaat inderdaad niet echt over het feit dat jij per se wilt dat hij zou stoppen, want dat vind je niet nodig. Een biertje af en toe kan inderdaad. Het gaat er wel om dat jij ten volle beseft dat sommige dingen schadelijk kunnen zijn voor jullie toekomstige kindje en bereid bent om opofferingen te doen. Dan is het inderdaad wel logisch dat jij hoopt dat je vriend dat ook beseft en ook bereid is om een beetje op z'n gewoontes te letten. Ik snap je hoor ... Als hij voor jouw gevoel te veel drinkt, is het je volste recht om hem te vragen wat te minderen. Als dat er nog niet van gekomen is, en dat niet wil inzien, is dat idd moeilijk voor jou. Veel meer dat het hem rustig zeggen en vragen kan je nu niet doen zeker... hij zal het wel inzien, als ie merkt dat dat echt wel belangrijk is voor jou
Hey LauraFay, het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je je hier helemaal down van gaat voelen! Pik uit de reacties de dingen waar je wat mee kan en laat de rest gewoon voor wat het is, als je dat kan. En als dat niet lukt en onze reacties je echt niet verder helpen vraag dan gewoon of één van de moderators dit topic wil sluiten, dan hoef je er ook niet elke keer op te kijken en weer gefrustreerd te raken... Sterkt ermee meid maar laat het je stemming niet teveel beinvloeden joh... Een knuffel van mij!