Wat doet jullie vriend/man in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shantii, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Mijn vriend doet gelukkig veel in het huishouden,
    hij wast de ramen, hij poets de badkamer, stofzuigt, dweilt, de afwas, hij maakt de caviakooi schoon en nu ook de kattebak.
    Hij doet verder klusjes als de slaapkamers opknappen enz.
    Ik moet zeggen ben zeer tevreden!:D

2. Dana

Dana Niet meer actief

mijn man doet niks, ja rommel maken die ik weer op mag ruimen, hij werkt dan wel 80 uur in de week maar dit is wel HET issue in ons huwelijk, daar hebben we altijd discussies over, ik werk ook, alleen minder ik werk 2 dagen en heb daarnaast de zorg voor ons dochtertje en het complete huishouden.

dit is wel het enige issue en iedereen heeft wel wat, verder zijn we gelukkig hoor :D

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn man doet ALLES.
    Hij kan en doet ook alles in het huishouden.
    We doen het samen, zijn een team!

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Vrij weinig, tenminste niet uit zich zelf! Als ik hem iets vraag om te doen, dan doet hij het wel... maar vaak levert hij toch maar half werk, en dan irriteer ik me weer, dus doe het liever zelf! En ik ben ook wel een miep hoor! Als ik ook maar een paar kruimels op de vloer zie, dan pak ik de stof zuiger. Ik hou helemaal NIET van rommel! Hier is ook altijd alles spik en span!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Eigenlijk doet ie alles wel...en hoef hem er ook niet om te vragen. Als hij ziet dat er iets gebeuren moet dan doet ie dat ook.

6. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Mijn vriend doet ook alles... het enige wat hij echt nooit doet is de gootsteen schoonmaken... dat karweitje is voor mij...

7. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Mijn doet ook heel veel, alleen ik doe afstoffen, badkamer, wc en ramen. Verder helpt hij mee met de was (als ik de was opvouw doe hij het overnieuw omdat het niet naar zijn in is ) stopzuigen, dweilen, vaatwasser uit en inruimen, tuin en klussen.
    Mijn man zit bijna nooit stil en zoals al eerder genoemd doen we het meeste samen en werken als team.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn vriend doet eigenlijk niets vanuit zichzelf, maar als ik het hem vraag doet hij het wel. En dan ook heel erg grondig.
    Hij doet het ook zonder te mokken hoor.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    MIjn man doet weinig tot niets... moet er echt om vragen en dan gebeurd het altijd: straks...later, doe ik zo ....
    Wat dat betreft is hij bij zijn moeder echt verpest.

10. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Euh niks...

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook eentje die als je het hem vraagt van alles doet.. Uit zich zelf trekt hij er in het weekend er de stofzuiger door en wast af ( alleen als ik dan werk)..

En hij laat s'avonds de honden uit.

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik heb een echte leukerd, want hij doet alles!
    De hond, het huishouden, dat doen we allemaal 50/50. Lief doet altijd de boodschappen en doet keertje extra de hond en kookt als hij vrij is en ik werk en ik doe de afwas en de was.
    Prima verdeling!
    het heeft me wel drie jaar gekost, maar dan hebbie ook wat :D

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn man kan alles maar wat hij echt niet doet is het gasfornuis schoonmaken waarom dat weet hij zelf niet maar daar heeft hij zo een hekel aan!!
    (pas was ik bij mijn schoonzus zijn zusje dus en die heeft daar ook een mega hekel aan en die doet het ook nooit haar man doet het altijd :$)

Maar ik doe het meeste in het huishouden maar werk ook maar 24 uur. Maar mijn man zijn vaste taak is wel stofzuigen omdat ik daar een hekel aan heb haha en hij haalt alles netjes van zijn plaats zelfs de banken.
    Ik heb echt helemaal niks te klagen!

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat klinkt bekend.... hahaha...

@ts: waarom maakt het uit dat hij een uur over de afwas doet? Als hij dat lollig vindt... ga jij lekker iets voor jezelf doen.
    Als jij de verdeling nu vervelend vind (weet niet of dat zo is hoor), dan zou ik de taken gewoon verdelen aan de hand van de tijd die jullie hebben en het daarbij laten. Hij doet dus zijn taken op zijn manier en jij doet jouw taken op jouw manier. Als je steeds de taken terugneemt omdat je vindt dat hij ze niet goed doet, tja dan zul je dus nooit een eerlijke verdeling krijgen. Zou in dat geval (als er echt iets mis gaat in de zin van de witte was komt er roze uit) gewoon opschrijven hoe bijvoorbeeld de wasmachine werkt (of geef hem de handleiding!) en hem de taak laten... het is tenslotte geen rocketscience! Hij zal slim genoeg zijn om het uit te fiedelen :)

Overigens kan ik me niet voorstellen dat het heel anders wordt als je zwanger wordt en een kindje krijgt. Ik verwacht dat het dan alleen maar veel zwaarder voor jou wordt.

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

toen ik aan het werk was deed hij alles (hij zit thuis helaas werkloos geworden na 13 jaar) het enige wat hij toen niet mocht doen was de was (het is 1 keer fout gegaan;))

maar nu ben ik thuis en doe ik alles toch liever zelf:) niet dat hij het niet goed deed hoor.. maar heb denk ik een beetje last van nesteldrang.. zware dingen doet me man.. mag geen zware dingen meer doen..

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nou mijn vriend doet echt helemaal niks....

Alleen soms de honden eten geven of uitlaten:x

Zelf nu hij 6 weken ziek thuis heeft gezeten voor zn werk, heeft hij vrijwel NIKS gedaan... pfff mannen!!!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn man doet vanalles, strijken, stofzuigen, dweilen, de was ophangen, koken, de keuken schoonmaken, de hond verzorgen etc. Alleen de was doe ik altijd, want hij maakt altijd van die rare keuzes (een knalrood kledingstuk bij de witte was gooien, verkeerde temperatuur etc.), dus laat maar, dat doe ik.
    Verder maak ik ook altijd de w.c. en de badkamer schoon. Ik denk dat ik 70% van het huishouden doe, gewoon omdat ik meer thuis ben, maar toen we nog fulltime werkten was het ongeveer 50/50.
    Moet er niet aan denken zo'n vent te hebben die geen moer uitvoert in het huishouden. Ben blij met mijn man! Al moet ik hem wel vaak op dingen wijzen, want uit zichzelf ziet hij vaak niet wat er moet gebeuren.

18. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

alles wat ik hem vraag.

Elke avond doet hij de afwas en de wc's. En in het weekend doen we alles samen van stofzuigen tot wasjes ophangen enz..

19. Nana86

Nana86 Niet meer actief

ik heb niets te klagen :D

Mijn vriend en ik doen ongeveer evenveel in het huishouden.
    Hij doet de afwas en de was (behalve vouwen en strijken), daarnaast doet hij alle klusjes in huis. Ook brengt hij het afval weg, geeft meestal de katten eten en maakt de kattenbakken schoon.

Verder zijn er nog dingen die we afwisselen (zoals bed verschonen) en doen we veel dingen samen (oa de boodschappen)

20. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ik ben wel god dankbaar dat mijn man echt wat doet bij mij.. thuis bij zijn mama deed hij nooit wat..
    vandaar dat ze allemaal zo raar vinden hahaha
    maar ik ben er wel blij mee ..maarja en man is een man
    die doen niet veel zit ook niet echt in hun systeem vind ik
    dus jaa wij vrouwen horen onze eigen taken doen
    en ik laat mijn man gewoon man zijn

Deel Deze Pagina