Wat doet jullie vriend/man in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shantii, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oe jee, dat klinkt lekker jaren 50:D
    Mijn man is een echte man en vindt het niet meer dan normaal om voor het huishouden en zijn kind te zorgen. En 'taken' van de vrouw?
    Die tijd zijn we toch ruim voorbij:(

2. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Rasao,
    nou mij gaat het erom dat als hij een avond uit trekt voor de afwas en we moeten ergens om 20:00 zijn, hij doodleuk zegt oh maar dan kan ik de afwas niet doen, of nou dan gaan we er toch niet heen. Dat is mij de afwas niet waard. En achteraf krijg ik altijd te horen wat voor een zere rug die wel niet heeft door het afwassen:p.. Dat werkt gewoon nogal irriterend waardoor ik het zelf maar doe.
    En hij doet wel dingen goed hoor als die het doet, daar klaag ik ook niet over, alleen wil ik niet dat hij wassen draait omdat hij te beroerd is om het op te hangen, of hij vergeet dat de machine klaar is, en een dag later zit het er nog in en stinkt alles naar natte was. En het geld groeit me helaas niet op de rug om dan maar elke keer de machine opnieuw aan te gooien:p.

Trouwens wonderbaarlijk, ik dacht serieus dat die dit topic had mee gelezen, maar hij deed vanavond dus zelf de wasmachine aan en heeft gewassen en het ophangen moest ik dan wel weer doen weliswaar maar hij bleef er wel bij staan en gaf alles aan.. Nou op die manier ben ik al tevreden;)..

@Yasminaa, nou als een vent niks hoeft te doen omdat die een kerel is, en je gooit het op de oude rolverdeling van vroeger, dan wil ik ook wel stoppen met werken en volledige huisvrouw zijn haha maar dat gaat hier echt niet gebeuren, is niet eens mogelijk.

3. adi

adi Niet meer actief

.....

4. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    mijn man helpt mij altijd mee in het huishouden :D
    maar nu een beetje meer vanwege dat ik niet zo veel meer kan

5. 4days

4days Niet meer actief

Mijn vriend doet ook erg lief zijn best om te helpen. En dat terwijl hij gemiddeld 50, en soms wel 60 uur werkt per week. En dan ook nog lichamelijk zwaar werk. Dus ik vind het erg lief van hem!

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

mijn man doet helemaal NIKS! we halen alleen samen elke dag gezellig boodschapjes.. ook niet altijd zo ''gezellig'' want hij zeurt altijd dat we te lang in de supermarkt zijn ;)

Van mij hoeft hij ook niks te doen, maar ik weet wel als ik er niet meer toe in staat ben (ivm zwangerschap) hij me heel goed zou helpen, zo istie dan ook weer wel..!

7. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik heb gelukkig geen klagen met mijn man. Hij helpt me heel veel in het huishouden, vooral nu.
    Hij is gemiddeld voor zijn werk zo`n 50 uur van huis weg en toch staat hij hier gerust nog te stofzuigen en dweilen. Alleen de was is echt mijn ding hihi. Hij gooit alles in de droger ( wat niet kan ) en gebruikt erg veel wasmiddel. Maar ook dat gaat langzaam steeds beter.

Tja verder doen we samen gewoon heel veel, maar ik hoef het hem meestal niet te vragen om iets te doen.

Vind het niet meer dan logisch op deze manier, ook ik werk en heb drukke dagen achter de rug.

Liefs

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik werk maar 2 dagen en hij 5/6. Dus logisch dat het meeste voor mij is nu.

Toen we allebei nog fulltime werkten of in de vakantie is het 50/50. De was is altijd voor mij en hij maakt de keuken altijd schoon. Heb het wel getroffen met zo'n behulpzame man :)

9. 4days

4days Niet meer actief

Oh ja, de was doet mijn vriend ook echt niet hoor. Hij mag niet eens. Hij propt gewoon de hele wasmachine vol, of het nou kookwas is, gewone was of wollen/synthetische dingen... En zet hem dan standaard op 50 graden en gooit er een berg waspoeder bij. Nou je kunt wel raden dat alles verkleurd/gekrompen/niet schoon is... ;)

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Rosao,
    nou mij gaat het erom dat als hij een avond uit trekt voor de afwas en we moeten ergens om 20:00 zijn, hij doodleuk zegt oh maar dan kan ik de afwas niet doen, of nou dan gaan we er toch niet heen. Dat is mij de afwas niet waard. En achteraf krijg ik altijd te horen wat voor een zere rug die wel niet heeft door het afwassen:p.. Dat werkt gewoon nogal irriterend waardoor ik het zelf maar doe.

Adi: Als ik dit lees kun je het toch niet serieus nemen :D, hij klinkt als een tiener die er even geen zin in heeft en dan smoesjes verzint. Ik zou dan gewoon doodleuk zeggen 'dan gaan we nu weg, en je kunt de afwas afmaken als we terugkomen ;). Ik weet niet met hoeveel man jullie thuis zijn, maar hij kan er nooit de hele nacht overdoen denk ik ;)

Rosa: Ja, als ik dit lees krijg ik ook een beetje pubergevoel. Het klinkt alsof hij het er gewoon om doet om er onder uit te komen. Zou ook zeggen, prima dat je er zo lang over doet maar we moeten zo en zo laat weg de rest kun je daarna doen. En als ie gaat zeuren over rugpijn kun je zeggen dat ie het wat vaker moet oefenen net als bij sporten.

Verder snap ik echt niet hoe mannen nou niets kunnen doen in het huishouden. Het is toch jullie beider huis? En hij is toch een volwassen vent? Lekker makkelijk om op alle mogelijke manieren bediend te worden, maar is wel een beetje onrealistisch. Het huishouden is ook echt niet moeilijk, je moet je alleen heel even verdiepen en je gezond verstand gebruiken. (misschien dat jullie dat nog als argument kunnen gebruiken: is niet erg hoor schatje, dat je het niet snapt. Het is ook veel te moeilijk voor jou! :) Misschien willen ze dan bewijzen dat ze het wel kunnen :))

@Yasminaa: denk je er serieus zo over? Dat een man het huishouden niet doet omdat hij een man is en het de taken van een vrouw zijn? OMG dat vind ik wel een hele enge opvatting eigenlijk. We zijn toch allemaal mensen die in een schoon huis willen wonen en schone kleren aan willen?

11. 4days

4days Niet meer actief

sjeee, welkom in de 21e eeuw... :)

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mijne doet niks als ik het niet vraag hahaha, uitzichzelf doet hij iig niks.
    Als ik het vraag doet hij het wel of na een tijdje met tegensputteren ;)

Hij is meer van het klussen en de tuin haha dus laat ik hem daarin zn gang gaan.
    We werken beide fulltime maar hij werkt ook vaak in de weekenden en dan kan ik op mn gemakje het huis schoonmaken.
    Het lukt me niet altijd, heb er niet altijd de energie voor nu maar gelukkig begrijpt hij dat nu eindelijk, heeft tot de 25e week in de zwangerschap geduurd.. veel frustraties daardoor van mijn kant haha.
    Soms komt mn moeder ook langs in het weekend om een bakkie te doen als hij moet werken en dan helpt ze me altijd even mee.
    4 handen kunnen meer dan 2 zegt ze dan. Zo'n schat is het.

Nu is manlief 5 dagen vrij en ik heb een klein lijstje neergelegd wat hij mag doen, hij moet het niet, hij mag het.
    Als het lijstje is afgehandeld is dat fijn, zo niet heb ik er geen problemen mee dan doen we het van het weekend samen.
    Hij mag ook wel van zn vrije dagen genieten vind ik.
    Hij zou iig het babykamertje gaan schilderen vandaag of morgen, ben ik al heel blij mee.

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mijn mannetje doet uit zichzelf iedere dag de was, hangt het op en ruimt het op ..

De rest doe ik gewoon, ik ben fulltime thuis dus vind ik het niet normaal dat ik het dan doe, maar als ik werk dan verdelen we het gewoon ..

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou mijn man is ook een echte man maar we leven niet meer in het stenen tijdperk dus hij mag best wel eens mee helpen met het huishouden.. Hij hoeft echt niet veel te doen maar ik vind wel dat in tegenwoordige tijd de man best wel mee mag helpen ..

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

haha valt me op (en is hier ook zo) dat mannen een wasmachine maar een moeilijk ding vinden.

ts:verder lijkt het me inderdaad smoesjes verzinnen, als hij afwast en je moet ergens heen ga jij toch alvast, moet je kijken hoe snel ie dan kan afwassen. en ja als je een uur aan die bak staat doet je rug wel zeer.

praten jullie (degene die er problemen mee hebben) wel eens rustig met elkaar over dit soort dingen en laat je hem dan ook uitleggen hoe en wat. dan ga je waarschijnlijk krijgen ik zie niet wat er gebeuren moet.. Goed dan maak je een lijstje met dingen die moeten gebeuren, kan hij het lezen en schrijf ook echt alles op wat er moet gebeuren en hoe vaak.
    De meeste mannen hebben echt geen idee wat er allemaal bij komt kijken, dus ook keukenkastjes van binnen opruimen /afnemen x keer per jaar enz.enz.vele denken ook dat als je iets gedaan hebt dat het dan pas een maand later weer hoeft en gewoon laten hangen.

zeker voor degene die ook werken.. ik zou hem gewoon een lijstje geven met dat moet gebeuren PUNT.En vandaag gebeuren, niet morgen of over een week, want dan moet het weer..Ik werk ook en het is ONS huis.

Ik las ook wat over als we geld hebben komt er een schoonmaakster, nou die is hier al 1 x per 2 weken 4 uur per keer en dat kost me 80 euro per maand.. iets wat ik graag in mindering breng op boodschappen en luxe artikelen.
    bij ons was het ook altijd als er geld is doen we dat, maar dat wij bewust kozen voor een tweede zwngerschap hebben we het gewoon gedaan en eerlijk is eerlijk, ik merk er bar weinig van dat ik 80 euro minder heb. maar merk er wel heel veel van dat ik niet grondig hoef schoon te maken.

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Het is een monster zegt mijn vent altijd hahaha
    Wasmachine hoeft hij ook niet te doen maar als hij een wasje wil draaien heb ik een wasvoorschriftje geschreven, zodat hij in een paar simpele handelingen toch een wasje kan draaien :)

17. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Als ik sommige reacties hier zo lees dan ben ik nog eens extra blij met mijn mannetje :D Hij doet heel veel in huis, kan bv. wassen en strijken als de beste! Toen we beide nog fulltime werkte was het echt 50/50, nu ik met verlof ben en straks parttime ga werken doe ik zo veel mogelijk alleen. Mijn vriend maakt wekelijks erg veel uren en vind het dan sneu als hij thuis ook nog vanalles moet doen.

Ben in ieder geval wel blij dat hij nooit te beroerd is om iets te doen!

18. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik vind dat man/vrouw verhaal zo raar. Alsof een vrouw minder waard is en echt alleen maar in de keuken hoort.

Als je thuis bent kan ik begrijpen dat je dan makkelijker de taken op je kunt nemen maar veel vrouwen werken ook fulltime en moeten thuis alsnog alles doen. Ik werk vanuit huis maar dat betekent niet dat ik overdag tijd heb om in huis aan de gang te gaan. Als ik de kans heb doe ik dat wel maar anders helpt mijn man me gewoon savonds mee.

Dit is de 21ste eeuw en mannen kunnen het ook.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

haha ja als ik tegen hem zeg.. zoveel graden dat programma. dan zegt ie ja maar welke kleding mag erin dan.. alles wat wit is bijv. heb al een hoopje ligt boven in de mand..

Vraagt hij nog schat.. deze... nee is dat wit.. ja zit wit in.. nee helemaal witte dingen.. o dus deze niet. ja die wel, maar er zit een zwart labeltje aan..:(

dus ik sorteer en ga er dan bij staan als mijn lichaam echt niet meer kan. zo lukt het wel.

even voor de duidelijkheid die van mij is dus opgevoed na 3 jaar. En nu zeker doet hij veel omdat ik niet veel kan, oke sommige dingen blijven echt liggen en soms moet ik het vragen, maar hij doet in ieder geval koken, colin s avonds evt. in bad en altijd naar bed., ruimt altijd vaatwasser in /uit.

maar bijv. salontafel afnemen dat zit echt niet in het systeem, nou redt ik dat nog dus ik vind het prima.

20. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Wassen doet mijn vriend vaker dan ik. We hangen wel samen de was op.

Deel Deze Pagina