Mijn man zegt altijd voor de grap: elke vrouw zou een man als ik moeten hebben.Hij werkt momenteel 70 uur in de week.Als hij weg is,doe ik natuurlijk gewoon alles.Maar eens in de zoveel tijd doen we samen grote schoonmaak.Hij alles beneden en ik alles boven.En voor de rest als ie thuis is doen we alles samen.Boodschappen,eten koken,wassen,vaatwasser enz.Hij laat wel eens wat dingen slingeren(kleren enzo) maar ja...dat vind ik niet zo erg,omdat ie zoveel doet hier.Hij heeft voor mij 3 jaar alleen gewoond.Dat scheelt denk ik ook wel.En hij vindt het nog leuk ook.Loopt zingend te dweilen Dus hij heeft wel gelijk,dat iedere vrouw zo'n man zou moeten hebben,maar deze hou ik lekker zelf
whaha geweldig he. Hier mag ie niet eens in de buurt komen van de wasmachine zelfs de dag voordat ik ingeleid werd heb ik zelf de was nog maar even weggewerkt. Anders had ik gegarandeerd alleen maar grijs/roze kleding gehad. Maar: Hier deed ie eerst ook helemaal niks, maar dat is steeds meer veranderd sinds de kids. Eten koken, kinderen in bad en naar bed, stofzuigen, geen probleem meer gelukkig. Oh ja en hij strijkt zelf! zijn overhemden
hij kookt 4 keer per week, doet de afwasmachine in en uit ruimen. de afvalzakken, stofzuigen, katbak, stoffen en nog wel meer denk.. hij werkt 4 dagen per week en vaak snachts en smorgens dus hij is smiddags altijd thuis.. lekker hoor!! ik doe de was en strijk en doe ook van alles wat dus is heel mooi verdeeld!!
Haha vindt ik ook ze zeggen dat ze niks kunnen zo hoeven ze niks te doen Mijn man is van thuis uit ook niks gewend hoefde alleen 1 keer per 3 dagen af te drogen. Maar nu hij kan alles en de meeste dingen heb ik echt niet hoeven leren. Hij kan zelfs netter was vouwen dan mij
moet trouwens ff een andere kant van het verhaal laten horen. Mijn zwager heeft mijn zus uit moeten leggen hoe de wasmachine werkt. Ze deed het een enkele keer thuis maar wist met deze dus geen raad hihi. Zo kan het dus ook
die van mij doet gelukkig steeds meer. Waar ik vroeger moet bedelen of hij aub de vaatwasmachine wilde uitruimen, of de vuilnisbakken buiten te zetten etc, doet hij het nu uit zichzelf Het gaat ook wel eens fout. Zoals van de week dat ik thuis kwam en mij werd medegedeeld in ietwat geirriteerde bewoordingen dat zijn gele polo-shirt een groene waas had gekregen. Echter heeft ie zelf van de week de was gedaan. Meneer had namelijk de felblauwe strandlakens samen met zijn gele polo in de was gedaan. En aangezien de strandlakens nog redelijk nieuw waren, geven die nog wat af ... en dan toch proberen mij de schuld te geven Ik heb een nieuwe lijfspreuk voor hem, die duidelijk schijnt te werken. Iedere keer als hij klaagt roep ik standaard "Minder Klagen, Meer Doen"... De boodschap schijnt aan te komen.
Ja hier ook hoor, mijn schoonzus kon ook niet zo heel veel in het huishouden. Mijn broer was daar veel beter in. Ze mag ook nog steeds niet koken, alleen de salade maken (die kan ze niet aan laten branden )
Mijn man heeft 1 keer de was verkeerd gedaan hij had een nieuwe trui en die had hij er ook in gegooid die kwam er een maat kleiner uit Sindsdien let hij goed op en gaat het altijd goed gelukkig.
Mijn vriend zet de container aan de straat en maakt (omdat ik zwanger ben) de kattenbak nu schoon. Voor de rest in het huishouden eigenlijk niks. Maar om het huis doet hij dan de meeste klusjes (nieuw dak, nieuwe kozijnen e.d).
tja alles wat nodig is. Iig 3x per week koken als ik werk (en hij geen dienst heeft, hij werkt onregelmatig) OP de dagen dat ik werk stofzuigt hij. Hij doet meestal de vaatwasser, verschoont de kattenbak, zeemt de ramen ,doet de vuilnis en alle klussen in huis. Verder doet ie alles wat ik vraag om te doen (poetsen vd badkamer) mocjht ik een keer geen tijd hebben.
Hier doet manlief eigenlijk heel erg veel Aanrecht opruimen koken (ene keer hij andere keer ik) kinderen op bed leggen (als hij de dag dienst heeft en in het weekend) vuilniszakken En af en toe helpen met de grote schoonmaak (heb ik iedere weekend)
Manlief werkt fulltime in ploegendienst en ik fulltime thuis (op 2 schoonmkaahuisjes per week na) Hij doet standaard: - wassen (opvouwen beide) - Bed verschonen - honden uitlaten - kattenbak verschonen - vuil wegbrengen - balkon bij houden (plantjes water etc) - Auto uitzuigen en evt naar de wasstraat Als we samen eten doen we samen afruimen etc en meestal doe ik inruimen vd vaatwasser en de keuken schoonmaken maar soms hij ook. Heel af en toe: - doekje langs de kasten en tafels - stofzuigen Als hij thuis is doet hij het meeste met Kyan. Hij wilt niet dat ik zwaar til (slechte rug) Het boeit hem niets als ik 2 dagen niets zou doen. Dus heb het best getroffen, MAAR: - die troep die hij elke keer weer laat slingeren ondanks 300x vragen... GRR. Voordat ik uberhaupt iets kan gaan doen moet ik altijd eerst weer die tering bende opruimen.
eiegnlijk heel weinig maar ik ben heel de week thuis en hij werkt 70 uur maar wat ie doet: vuilnisbak legen ( als ik het zeg) en de kliko aan straat zetten. regelmatig de afwas of het eten ""afmaken'' als ik plurk net in bad doe ofzo. op zondag kookt ie standaard. hij geeft het konijn eten en verschoont het! verder doet ie niets maar dat vewacht ik ook niet verder. wij hebben de taken hier zo verdeeld
Hier niet zo veel, maar hij werkt heel de week en ik maar 20 uur pw. Maar, hij doet de tuin (gras maaien, sproeien, opruimen, kliko's buiten zetten, etc.) Koken op zondag en soms op een doordeweekse dag als 'ie een keer op tijd thuis is (hij vindt koken leuk en ik niet ). Z'n eigen spullen in de vaatwasser zetten . En af en toe heeft 'ie ineens een schoonmaakbui en dan doet 'ie dingen waar ik niet zo snel aan toe kom (bijv. oven een keer schoonmaken ofzo).
Het is ons huishouden en de verantwoordelijkheid van ons beiden, dus doen we het samen. Wie het meeste tijd overheeft naast werk/studie doet het meeste in het huishouden, dat verschilt per week. Qua vaste taken doet manlief de was omdat hij dat beter/consequenter kan dan ik. Ikzelf kook elke dag omdat ik dat nu eenmaal beter kan dan hij. Ik zou nooit zeggen dat mijn man 'mij zo goed helpt'. Het huishouden is in eerste instantie niet van 'mij' en ik vind het dan ook geen recht doen aan zijn inspanningen.
ja klopt, maar daar heeft ie van mij ook wel eens een handje van. zegt ie bijvoorbeeld: ik heb de vaatwasser voor je uitgeruimd watttt!!!! hij meent het niet zo maar toch het huishouden is voor samen en zeker als je allebei ongeveer evenveel werkt. maar als de een 16, en de ander full time werkt, vind ik dat degene die maar 16 uur werkt, de grootste verantwoording voor het huishouden heeft. goed, ik heb dan ook de zorg voor de kleine, maar die slaapt ook nog 2 x per dag. als ik een uurtje per dag voor mezelf hou, heb ik nog 2 of 3 uur over wat ik voor het huishouden kan gebruiken. ik kan toch moeilijk de hele dag niet wassen en dan savonds als manlief thuis is van hem verwachten dat hij nog gaat wassen (of stofzuigen oid)
Mijn man doet niets En dat hoeft hij van mij niet ( soms als k gewerkt heb en hij is onverwachts een halve dag vrij kom ik thuis en heeft hij t hele huis opgeruimd ) Dus hij doet wel wat maar niet vaak
mmm staat dan soms in de Koran?? sorry hoor, maar is een man geen man meer als hij wat in het huishouden doet? en vrouwen hebben hun eigen taken juist.