beetje vreemd om de koran er bij te halen... maar goed... @E1982: mooi gezegd! Het is idd de verantwoordelijkheid van beide personen!
Als mijn man niet gewerkt had en ik wel.. Nou dan had hij mooi t hele huishouden mogen draaien hoor.. Ik vind als je beide fulltime werkt je beide t huishouden kan doen. Zit de een meer thuis ja dan kan die t doen.
hier doen we alles samen. oke ik werk niet maar ik zorg de heledag voor ons zoontje zorg dat er in de avond gewoon vers warm eten is en ga met de honden wandelen etc etc. tuurlijk doe ik iedere dag mijn dingen.(stofzuigen dweilen etc etc) maar we wonen hier samen dus word er ook samen gezorg voor het huishouden
Die van mij deed een tijd geleden helemaal niks ... Ik heb het werk toen ook neergelegd en heb net zo lang gewacht tot hij doorhad dat er niks meer gebeurde in huis ... de eerste paar dagen dat ik niet gekookt had had hij nog niks door! Hij bleef bestellen bij domino's ... Toen hij ineens ook geen schone kleren meer had ging er lampje branden .. en echt, het huis was goooooooor Het schimmel stond bijna op alle ongewassen borden ... Sindsdien helpt hij me met alles .. Uit zichzelf vraagt hij wat hij die dag voor mij kan betekenen want hij moet wel gestuurd worden! Na de nodige aanwijzingen gaat hij zonder miepen aan het werk! Het was in het begin wel even doorbijten/doorzetten voor mij, want echt... wat had ik een vies huis
Mijn vriend werkt fulltime en ik parttime (20 uur per week), vandaar dat ik meer in het huishouden doe dan hij. Hij doet: boodschappen, vuilnis aan de straat zetten, vaatwasser uitruimen, stofzuigen en ons bed verschonen / opmaken. Schoonmaken doe ik liever zelf. Mijn vriend is namelijk meer van "even snel-snel-snel" en dan heb ik het idee dat het niet zo schoon wordt dan dat het naar mijn idee moet...
HAHA respect, ik heb het ook eens geprobeert, maar kon het niet meer hebben.. na 5 dagen ging er nog geen lampje branden.. dus praten werkt hier beter..
Helemaal mee eens! Ik word ook een beetje jeukerig van dat soort opmerkingen.. Net als: 'ik heb het zo getroffen met mijn 'mannetje'.. Ik niet hoor, als hij zou vinden dat hij niks in het huishouden hoefde te doen of ik moest hem constant vragen om iets te doen was ik niet op hem gevallen of was niet bij hem gebleven. Hij is ook opgegeroeid in een huishouden waarin moeder alles deed en vader niks. Maar dat vind ik geen excuus. Volwassen vent, eigen leven en daar hoort een huishouden bij.
momenteel... uhhh de kattenbak verschonen..... en voor de rest.... tja... eigenlijk te weinig... (moet eigenlijk rust houden van de vk tot iig 37 weken...) nu is het niet zo dat hij niets doet... hij doet wel eens stofzuigen of dweilen... of de vaatwasser in-uitladen... maar dan meer "als hij zin heeft".... en niet OMDAT het nodig is.... (begrijpen jullie wat ik bedoel...?) Hij laat het net zo makkelijk staan.... en daarna moet ik natuurlijk ook aanhoren...: "hoe goed hij wel niet is...."......
hier doet mijn man eigenlijk amper tot niks vind ik ook niet erg hij werkt en ik ben thuis dus waarom niet maar hij doet wel de wasmanden naar boven prullenbak legen de vuilbakken buiten opruimen en schoonmaken en de tuin dus meer als voldoende
Mijn lieve vriend doet niks, maar dat mag hij ookniet haha.. Ik vind zelf dat ik het veel beter kan en ik kan me dag zelf indelen kwa werk hij niet, dus ik doe het altijd met alle liefde naast mijn eigen werk. En kook ook altijd zelf.
Het enige wat hij doet is de afwas en het wegbrengen van het vuilnis. Meer hoeft hij ook niet te doen. Hij werkt fulltime en ik maar 2 middagen per week. Dus doe ik het huishouden. Wel kookt -ie af en toe omdat hij dat leuk vindt.
Als ik even weg ben geweest en ik kom thuis en hij heeft stof gezogen oid dan gaat hij voor me staat en zegt hij: '' Kijk schat wat ik voor je heb gedaan, vind je dat nou niet super goed van mij,lief he ben ik'' .... Dus de volgende dag komt hij uit zijn werk, en ik ga voor hem staan en wijs naar het huis en zeg: '' Kijk schat wat ik allemaal voor je heb gedaan, lief he!!!! HAHAHA
Whahaha, mooi topic dit. Mijn man doet niet zoveel in het huishouden zelf. Een keer de was mee naar beneden en in de machine enne... ehm.. tja... dat was het ongeveer wel. Echter doet hij buiten (we hebben een erg grote tuin) weer erg veel en daar hoef ik dan weer niks te doen. Ook hebben we een oud huis, waardoor eht klussen ook op hem aan komt. Ik mopper er wel eens over, maar nu ik zwanger ben en rust moet houden wil hij echt wel eens dweilen als ik het maar vraag en klaarzet.
de mijne doet alles wat ik vraag. hij werkt meer dan fulltime, dus hij hoeft echt maar heel weinig te doen, maar soms heb ik ook eens geen zin om bv te stofzuigen, dan wil hij dat wel doen. uit zichzelf zal hij niet snel iets doen, blijft een man he!
Mijn man helpt waar hij kan, ondanks dat hij 5,5 dag werkt en ik 3 hele en 2 halve dagen. Hij is netjes en opgeruimd en houdt de administratie bij, wast de ramen aan de buitenkant, klust aan het huis, onderhoudt de tuin, helpt met koken als hij nergens anders druk mee bezig is, kookt zelf weleens in het weekend. Tankt en wast de auto, doet de kattenbak, maakt de wc schoon plus wastafels, helpt met bed verschonen, etc. En dit allemaal uit zichzelf; ook vouwt hij zijn kleren op als ie het nog eens kan dragen, gooit was in wasmand, zet een wasmachine aan, etc. Maar nu heb ik vakantie en hij nog niet, dus nu doe ik veel van bovenstaande en vind dat niet meer dan eerlijk. En nog helpt hij bij thuiskomst.
Ik heb echt een schat Ik hoef nooit iets te vragen, hij doet de dingen uit zichzelf. Hij is echt de opruimer van ons tweeën. De dingen die hij doet: - de tuin (is zijn hobby, ik vind het niet leuk om te doen) - oud papier en vuil buiten zetten - meestal koken omdat hij eerder thuis is - vaak ook de vaat opruimen - meestal de vaatwasser leegruimen - bed verschonen - en als hij het rustig heeft op het werk (eigen baas) en dus eerder thuis is dan doet hij wat hij nodig vindt. Meestal dus stofzuigen, toilet e.d. (maar dat is incidenteel, want meestal heeft hij daar geen tijd voor) - hij laat 's ochtends de hond uit en zet mijn ontbijt klaar want dat vindt hij leuk om te doen De was en het strijken komt voor mijn rekening. En het poetsen doe ik meestal op mijn wekelijkse vrije dag. Op dinsdag doe ik de boodschappen en hij in het weekend. 's avonds laten we samen de hond uit. Hij doet dus best wel veel. Ik schrik er nu zelf van
Nee, flauw. Hij doet wel iets, maar eigenlijk alleen buitenshuis. Zelf denkt hij er heel anders over. Vindt dat hij een behoorlijke bijdrage levert doordat hij stofzuigt (2 keer per maand), vaatwasser inlaadt ( 1 keer per maand) en boodschappen doet (2 keer per jaar). En als hij dan iets gedaan heeft benoemt hij het een keer of tien en steekt zich vervolgens meerdere veren in zijn kont Maar hij werkt dan ook veel meer uren dan ik buitenshuis.