plasproblemen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kirby, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hey,

Heb even een vraagje, de meeste onder ons, moeten tijdens hun zwangerschap vaak plassen. Dat probleem heb ik nooit echt gehad, moest eigenlijk niet meer gaan dan voor ik zwanger was. Maar nu moet ik de laatste 2 dagen maar erg weinig gaan, vandaag bvb. we zijn nu 19u en ik ben slechts twee keer gaan plassen, en dan was het nog niet eens veel ook... Heb de laatste twee dagen ook wel een beetje pijntjes is mijn onderbuik...

Heeft nog iemand van jullie dit? Ik ben nu 28w 5d zwanger.

Oja, ik drink wel veel, heb vandaag al bijna een liter water gedronken, een blikje cola en een decafiné koffie...

Groetjes
    Kirby

2. heb je ook pijn bij t plassen?
    misschien een blaasontsteking?

groetjes marieke

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Neen heb geen pijn bij het plassen... vind het maar iets vreemds hoor :)

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

je verliest ook veel vocht via andere wegen. beweeg je misschien heel veel?

soms drink ik in de zomerse warmte wel 3 liter vocht en plas misschien 1 x, omdat ik ongemerkt al heel veel vocht verlies.

overigens vind ik dat je niet heel veel gedronken hebt. dat is wel minimaal.

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Heb in totaal toch al 1,5 liter gedronken...

Neen, ik beweeg niet veel, zweten doe ik ook al niet... lig al weken plat met weeënremmers.

Liefs
    Kirby

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    lekker hé, dat platliggen :(
    Welke remmers neem je?
    Ik momenteel adalat en prepar, en van prepar moet je minder naar het toilet toe, zei m'n gynae.
    Klopt blijkbaar, want is bij mij toch zo.

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hé Platliggertje,

Ik neem Prepar, maar neem het al van toen ik 13 weken zwanger was, lig ook al plat van toen... Heb ook al 8 weken in het ziekenhuis doorgebracht!

Ik moet echt opmerkelijk minder plassen dan voordien, terwijl ik dus evenveel drink. Vind het echt vreemd... Vrijdag moet ik op controle bij de gyn... maar als het zo blijft, bel ik hem eerder eens op.

Liefs
    Kirby

8. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    oeh, 13 weken is vroeg, ik dacht dat ik er vroeg bij was met 15 weken :confused:
    en m'n gynae maar zeggen dat het niet helpt voor de 20ste week...
    Zo zie je maar :)

Wat is je meisje haar gewicht goed! M'n mannetje z'n gewicht was net geen 950 gram bij 26 weken.
    Maar hij heeft het al goed ingehaald hoor :)
    Maandag weer controle, moet nu om de week gaan.
    Wordt spannend!

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja dan drink je voldoende, zeker voor als je niet veel kan.
    misschien inderdaad toch wat platliggertje zegt bijwerking medicijnen.

succes ermee!

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Platliggertje,

Voor mij hielp de Prepar zeker al vanaf 13 weken, want mijn buik werd er een stuk rustiger door. Moest het dan om de vier uur nemen.

Toen ik 18 weken was moest de dosis verhoogd worden naar een pilletje om de drie uur.

Aan 21 weken heb ik een hypo gehad en moest ik gewoon eens op controle bij de gyn, moest ook eens een uurtje aan de monitor gaan liggen, bleek dat ik regelmatige contracties had die ik niet voelde... dus pilletje nemen om de twee uur. Maar het was blijkbaar toch niet voldoende, een paar dagen later opgenomen in het ziekenhuis met hevige, pijnlijke weeën, onmiddelijk aan het infuus gelegd. Na twee weken mocht het infuus uit maar ik moest toch in het ziekenhuis blijven met Prepar pilletjes om de twee uur. Vorige week vrijdag mocht ik eindelijk het ziekenhuis verlaten omdat ik toen bijna 28 weken was en het grootste risico geweken was. Nu ik thuis ben, nog steeds platliggen, enkel rechtstaan om naar het toilet te gaan en prepar pilletjes om de twee uur. Over vijf weken mag ik stoppen met de Prepar, benieuwd wat dat gaat geven en hoelang ik het dan nog zal uithouden. Aan 36 of 37 weken te laatste verwijdert de gyn mijn cerclage, dus als de baby tegen dan nog niet geboren is, dan zal ze dan wel komen.

Je zoontje heeft toch ook al een mooi gewicht? Ons meisje zit een paar weken voor, maar het gewicht van jouw zoontje zit toch ook wel ietsje voor hoor. Hoop dat je het nog een tijdje kan uithouden... zie dat je vandaag de kaap van 30 weken hebt gehaald en dat is al heeeeeeeeel positief hé, ze hebben al een hele goeie kans vanaf die termijn. Zelfs bij mij is het al goed te doen.

Veel succes nog! Als je zin hebt mag je me altijd pb'en ook!

Liefs
    Kirby

11. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    ik heb nu om de 3 uur een prepar afwisselend met adalat.
    Van die prepar bibber ik enorm en agat m'n hartslag de hoogte in en van die adalat voel ik me dan draaierig.
    Ik leef bij momenten op automatische piloot daardoor en ben echt doodop. Steeds weer die wekker, bah!
    Tegen dat je eindelijk slaapt, is die er terug...
    Nog 2 weken en dan houdt de gynae het niet meer tegen als het begint.
    En toch wil ik tot 36 weken geraken, dus ik blijf die pillen tot 36 weken slikken ook.
    Af en toe nog eens een wee, maar zeldzaam.
    Ben ik blij om.
    Dat liggen verveelt enorm en ik word er stilaan gek van.

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Platliggertje,

Ik neem ook de Prepar dag en nacht om de 2u en idd na een tijdje leef je op automatische piloot, constant die wekker, ik heb gewoon geen bioritme meer... ik slaap overdag eens een paar uurtjes, dan 's nachts een paar uurtjes... wanneer ik maar de slaap kan vatten, want ik ben zowiezo al een moeilijke slaper en om dan nog eens om de 2u gewekt te worden... pff...

Adalat kan ik niet nemen omdat ik zowiezo al een hele lage bloeddruk heb, zou dan helemaal niet meer op m'n benen kunnen staan... niet dat dat momenteel ergens voor nodig is maar kom :) Eigenlijk is het ook niet nodig om te veranderen naar Adalat, heb eigenlijk geen bijwerkingen van die Prepar, ik beef er niet van en mijn hartslag blijft ook mooi onder controle, die draait zo rond de 80-90.

Ik heb nog regelmatig eens een wee of een pijnlijke harde buik, vooral 's avonds, ook al doe ik niks, volgens de gyn komt dit omdat ons beebje dan heel actief is en gezien ik een heel gevoelige baarmoeder heb, reageert ze daar dan ook onmiddelijk op. Wat ik heel jammer vind, is dat ik mijn buik bijna niet mag aanraken en ook m'n mannetje kan niet veel voelen als de baby schopt, want m'n baarmoeder is ook heel gevoelig voor aanrakingen van de buikenkant en ook daar kan ik al snel hele pijnlijke harde buiken/weeën van krijgen.

Mijn gyn houdt het niet meer tegen eens ik 34 weken ben... en vanaf dan mag ik ook weer wat rondlopen... zelfs eens naar de winkel gaan en natuurlijk ook stoppen met de Prépar. Het zal een hele opluchting zijn als ik daar geraak... maar ben al zo blij dat ik bijna 29 weken ben... was zo bang om ook dit kindje weer te verliezen en nu weet ik tenminste dat het al hele goeie kansen heeft. Natuurlijk hoop ik dat ze nog een tijdje blijft zitten!

Het liggen verveelt idd maar ik heb me daar al over gezet, ik probeer me zo goed mogelijk bezig te houden en doe regelmatig een tukje, zo gaat de dag wel sneller voorbij.

Hoop dat je de 36 weken haalt! Zijn je andere kindjes ook te vroeg geboren of is het de eerste keer dat je dit hebt?

Liefs
    Kirby

Deel Deze Pagina