Nou, de afspraak is gemaakt voor as donderdag. Al een jaar zijn we bezig om zwanger te worden (daarvoor ook al een half jaar, in de tussentijd even weer aan de pil geweest ivm omstandigheden). Elke maand heb ik weer hoop en het valt telkens tegen. Ik voel me er erg slecht onder. Bang dat het niet meer lukt! Aanstaande donderdag heb ik een afspraak met de huisarts, hij gaat me dan doorverwijzen had hij al aangegeven. Maargoed, en nu? Ben best bang voor wat komen gaat!
Als hij je doorstuurt na gynaecoloog zullen ze je daar gaan onderzoeken. Onder andere echo's om te kijken naar eierstokken en baarmoeder en misschien een bloedonderzoek. Ook doen sommige ziekenhuizen onderzoeken bij de man. Onderzoeken vond ik meevallen en totaal niet pijnlijk ofzo.
Als her goed is word ik door gestuurd naar een vruchtbaarheidscentrum ofzo? Vind het echt heel erg spannend. Maak me zorgen dat ik misschien geen kinderen kan krijgen ofzo!
Ow wat spannend! Ik volg je graag, want ik ben nog moed aan het verzamelen om de huisarts te bellen. Dit wordt onze laatste gewone cyclus... nu ook precies een jaar bezig.
Oh echt? Ben jij ook van plan de huisarts na deze ronde te bellen? Ik heb normaal niet veel last van m'n hormonen tijdens menstruatie maar ben nu de hele dag al emotioneel omdat het weer niet is gelukt. Weet dat dit miet het einde is maar het voelt echt niet leuk. Ben benieuwd naar m'n afspraak donderdag.
Inderdaad wat hier boven ook al eventjes genoemd werd: Doorverwijzing naar Gyneacoloog of fertiliteitskliniek, en daar zullen ze jou cyclus in kaart gaan brengen door middel van echo's, bloedprikken, en bij je vriend zullen ze zaadonderzoek willen doen. Dit alles bij elkaar gaat een plaatje uitkomen en afhankelijk daarvan volgt dan een verder plan.
Laat het gewoon over je heen komen meid. De eerste keer krijg je een gesprek en moet je wat vragen beantwoorden. Als het goed is kijken ze met een inwendige echo (doet geen pijn) naar je eierstokken, eiblaasjes en ze kijken naar je baarmoedermond met een eendebek. Je man moet zijn zaad inleveren (niet op dezelfde dag). Daarna kijken ze hoe je eisprong verloopt. Je zult een aantal keren moeten konen om je eitjes op te meten en wanneer er een follikel gesprongen is moet je bloed laten prikken om te kijken of je echt een eisprong heb gehad. Daarna krijg je je behandelplan pas...als er iets uitkomt. Maar er zijn zoveel dingen mogelijk tegenwoordig...bekijk het gewoon stap voor stap
Ik ben toevallig vanochtend bij de huisarts geweest. Heb een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Vind het nu ook wel erg spannen worden, vooral omdat ik niet weet wat ik kan verwachten. We krijgen iig een vragenlijst opgestuurd, die moeten we invullen.
Ja dat is inderdaad de bedoeling..... Als ik durf. Mijn hoofd zegt alleen nog iets anders dan mijn hart. Vind het zo'n grote stap en zooo spannend! En aan de andere kant lijkt het me zo fijn om duidelijkheid te krijgen. Veel succes morgen. Ik hoop dat je met een gerust gevoel terug komt van de huisarts.
ik moest 3 weken wachten voor we terecht konden bij de gyn, hoe dichter bij we kwamen hoe nerveuser ik werd. maar al met al viel het zo ontzettend mee. eerst kregen we wat vragen, daarna inwendige echo en bloedafname. mn vriend moet nog een zaadonderzoek doen en dan over 2 weken krijgen we alle uitslagen. Tijdens de echo kregen we al te horen dat het pcos is. het was goed te zien. De echo doet totaal geen pijn, als je maar probeert te ontspannen.
Ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag vlinder! Ook wij een jaar bezig en hebben volgende woensdag afspraak bij de gyn. Zaadonderzoek heeft mijn vriend al gehad dat was eerst VCM 10 en tweede uitslag VCM 90 dus dat was goed. Kijk er erg naar uit maar zie er ook erg tegenop hihi.
Hier afspraak bij de huisarts gehad. Verwijsbrief mee gekregen en As dinsdag moeten we naar voor het eerst naar de gynn. Spannend
Dat is mooi snel! Succes met de onderzoeken.. Ik ben vorige week donderdag geweest en moet over 1.5e week naar de FA samen met m'n man. Had gisteren de vragenlijsten in de bus, dus deze vandaag invullen.. Krijg je meteen bij de eerste afspraak ook al een echo etc??
Succes! Als je doorverwezen wordt naar de gyn krijg je inderdaad eerst onderzoeken, zowel jij als je partner. Daarna wordt er gekeken naar vervolgstappen. Hoop dat je snel zwanger mag raken!
Gisteren de afspraak bij de HA gehad. We worden inderdaad doorverwezen. Klopt het dat je als koppel door word verwezen naar fertiliteitskliniek? Mijn vriend heeft namelijk een andere huisarts, anders moet hij er ook eerst nog langs. Vind het allemaal wel erg spannend. Helaas kan het wel even duren voordat we aan de beurt zijn...
Apart te lezen dat t overal anders gaat. Hier eerst een zaad onderzoek en als daar de uitslag van binnen is mocht ik pas naar de gyn. Succes iedereen! Het blijft spannend😘
Wij zitten ook beiden bij een andere huisarts dit maakt niet uit. Zijn naar mijn huisarts geweest en die heeft ons doorgestuurd.
Wij zitten allebei bij een andere huisarts en ik werd doorverwezen. Daarna werd hij ook gewoon meegenomen in het onderzoek bij de gyn. Voor hem nooit een aparte verwijzing hoeven te halen. Hier geen zaadonderzoek bij de huisarts. Was ook niet nodig, omdat we al een kindje hadden gekregen en ik zelfs een tweede keer zwanger was geweest. We wisten dat dat wel goed zat, vermoeden was toen al dat het bij mij zat ivm een missende eileider
Morgen mijn afspraak bij de gynaecoloog ben erg benieuwd en ook best wel gespannen.. Hoe gaat het nu met jullie?
Spannend!!! Ik moet maandag.. Nog geen positieve ovutesten gehad en mag ook niet deze week, mijn man is op vakantie een weekje met vrienden Mijn man hoefde ook niet via zijn eigen huisarts, kreeg een brief van de ferriliteitspoli en daar stond in dat hij wel een zaadtest moest doen. Stond in de vervolgstappen, dus dat zal niet meteen maandag zijn denk ik. Succes morgen!!