Wanneer naar huisarts lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eef92, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Vorige week bericht geplaatst, maar weet zeker dat ik niet zwanger ben.

Zit morgen op cd42
    Vorige cyclussen na stoppen pil : 31 en 33
    Met eisprong, want heb getemperatuurt

Nu heb ik denk ik geen eisprong gehad (heb hier ergens gelezen dat je na 36 dagen geen eisprong meer heb??)

Moet ik de huisarts bellen morgen of nog afwachten ?

2. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben bang dat je huisarts niet veel voor je zal doen. Misschien een test voor de zekerheid, en het advies geven af te wachten. Ik begrijp dat dit pas de derde cyclus na het stoppen van de pil is?

3. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Zo snel na het stoppen met de pil doe de HA niks. Zeker niet als je vorige rondes ook netjes een eisprong hebt gehad...
    Elke vrouw heeft wel eens een langere cyclus, evt zonder eisprong. En zeker als je net bent gestopt met de pil is dit geen gek fenomeen.
    Geef het wat tijd!

Ik had overigens mijn laatste cyclus ineens ruim een week later een eisprong (cd25) .. Wel een eisprong dus, maargoed. Zie mijn banner. Ik had ook geen hoop meer voor die ronde!

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Eens

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He meid vervelend dat deze cyclus zo lang duurt! 31-33 is echter netjes. Het is helemaal niet vreemd dat je een wat langere cyclus hebt zo kort na het stoppen met de pil. Ik zou lekker door tempen. Een vriendin van mij heeft altijd lange cyclussen en heel wisselend, maar die is ook zwanger geworden in een cyclus van 62 dagen. Hopelijk heb je snel een wat regelmatigere cyclus. Ben je overigens ziek geweest de afgelopen weken? Dat kan je cyclus ook beïnvloeden namelijk. Maar de huisarts zal nu idd niks doen, jammer genoeg moet je gewoon even afwachten.

6. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    #6 mom2be88, 29 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2016
    Je cyclus is op dit moment waarschijnlijk niet helemaal regelmatig omdat er nog hormonen van het pilgebruik in je lichaam aanwezig zijn. Je lichaam heeft een tijdje nodig om alles weer op de rit te krijgen. Dit kan een half jaar duren!! Al vind ik je cyclus nog best netjes! (die van mij schommelt tussen de 30 en 60 dagen.....)

Ik heb ervaring met het naar de dokter/gynaecoloog gaan met hele onregelmatige cyclussen. Dit heb ik pas na een jaar gedaan omdat ik toen zeker wist dat het niet meer aan de pil kon liggen. Helaas horen de onregelmatige cyclussen bij mijn lichaam. Er is mij ook vertelt dat het mogelijk kan zijn dat ik niet altijd een eisprong heb. Mijn afgelopen cyclus was echt extreem lang (60 dagen) en ik heb daarin wel een eisprong gemeten... Dus niets is onmogelijk!

7. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    31 - 33 is een nette cyclus hoor. Helemaal niet lang.. Het kan zijn dat je geen eisprong hebt gehad. Maar een eisprong kan ook zeker later komen hoor. Volgens mij zit daar geen grens van 35 dagen aan. Je lichaam moet nog even wennen. Niemand krijgt direct een cyclus van 28 dagen. Ik in die 2 jaar nog nooit gehad zonder medicatie

8. Keekje

Keekje Actief lid

15 feb 2016
    183
    0
    0
    Waarom zou je naar de dokter gaan als je één keer een lange cyclus hebt? Die kan niets voor je doen.. Het hoeft ook niet zo te zijn dat je met een lange cyclus geen eisprong hebt. Ik ben zwanger geraakt in een cyclus van 72 dagen.

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Maak je niet druk.
    Mijn gyn zei dat alles onder de 40 gewoon netjes is en af en toe een uitschieter naar boven of onder is helemaal niet erg.

10. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Ik snap dat mijn lichaam nog moet ontpillen, maar ik las op medische pagina's dat je met een cyclus boven de 40 geen eisprong had en naar de huisarts moest gaan. Hier stond geen periode van 3 maand/half jaar/jaar bij, dus dacht ik vraag het hier.

Afwachten dan maar.

Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden. Fijn dat er niet bevooroordeeld wordt!

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    iedereen slaat ooit wel eens een cyclus over... waarom wil je daarvoor de dokter bellen??

12. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Dit weekend test gedaan, 2.. negatief.
    Ga nu na een week weer testen elke keer..
    Meer heeft geen zin, haha

13. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen week naar de huisarts geweest. Zie mijn cyclus. Ook 2 keer opeens een uitschieter naar 47 en 50, maar hij vond er niks abnormaals aan. (Gelukkig)

14. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Soms is dat inderdaad zo dat er geen eisprong is maar het kan wel. Bij mij dus bij een cyclus van 60 dagen! Ik had het zelf niet meer verwacht hoor maar blijkbaar kan het dus.

Jou cyclus is best netjes! En mocht het nou zo zijn dat je extreme cyclussen krijgt dan kun je altijd nog langs de huisarts.

15. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    #15 Eef92, 30 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2016
    Dit topic mag gesloten worden. Vanochtend ongesteld geworden :) gelukkig heb ik de ha niet gebeld!

Jammer dat sommige toch raar reageren. Het was maar een vraag, ik ben niet achterlijk. Bedankt voor de lieve berichten!! Waardeer ik

16. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Fijn dat je menstruatie er is. Hopelijk komt er meer regelmaat in je cyclus en mag je snel zwanger worden

Ik ben na 3 kwart jaar naar de ha geweest mocht gelukkig meteen door. Ik heb in al mijn eigen cyclussen een eisprong gehad. Ook in mijn hele lange cyclussen maar helaas was ik altijd na een week ongesteld. (Weet ik nu)

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Mijn cyclussen zijn altijd rond de 40 dagen en altijd met eisprong. Ondertussen ook 2 stoere jongens.
    Geen enkel probleem dus. Je moet alleen een beetje meer geduld hebben;)

18. Logan

Logan Niet meer actief

Als je vaker cyclussen hebt boven de 40 dagen zou ik het even aankijken. Eventueel met ovulatie testen checken of je een eisprong hebt. Zo vlak na de pil moet je lichaam altijd even 'opstarten'. Dit kan vaker voorkomen dus, al heb ik wel eens cyclussen van het dubbele voorbij zien komen in het begin. Je stelt zeker geen gekke vraag, ik ben met hetzelfde meerdere malen geweest en uiteindelijk serieus genomen. Internet vertelt je ook veel, soms ook genoeg dingen die niet van toepassing zijn of zelfs verzonnen.
    Succes, ik hoop dat je snel zwanger bent.

Deel Deze Pagina