Wat doet schoonmaakster in 3 uur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lm2, 29 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Hoi! Wij krijgen een schoonmaakster, happy me. Ze komt 3 u per keer en ik ben heel benieuwd wat ik ik die tijd kan/mag verwachten qua hoeveelheid werkzaamheden. Dus shoot; wat doet jouw schoonmaakster, of wat doe jij als je schoonmaakster bent, in 3 u?

2. Wishxx

Wishxx Lid

16 aug 2013
    18
    7
    3
    NULL
    NULL
    Dat is nogal afhankelijk van je huis. ;) Bij ons doet ze de badkamer, boven de slaapkamers afstoffen, stofzuigen, dweilen. Beneden de wc, keuken, alles afstoffen, stofzuigen en dweilen. Aan overige klusjes (ramen wassen, kastjes van binnen uitsoppen, etc) komt ze niet toe. Maar dat vinden we ook niet erg... ze neemt ons al zoveel werk uit handen.

Ze komt echter wel iedere week dus het wordt goed bijgehouden. We hebben een redelijk groot huis, maar niet zoveel prullaria overal... en ik moet wel eerlijk bekennen dat we het hele huis grondig opruimen zodat alles strak aan kant is voordat ze komt. Zo houdt ze ook meer tijd over om schoon te maken (in plaats van alles op te moeten tillen en weer terug te zetten).

3. KleineMama15

KleineMama15 Bekend lid

27 feb 2019
    520
    218
    43
    Vrouw
    Gouda
    Heel het huis als je dat wilt en alle klusjes waar jezelf niet aan toe komt.

4. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    Wij ruimen ook altijd goed op van te voren dat scheelt heel veel denk ik. Ik vind het belangrijk dat het sanitair elke week gedaan wordt en de bedden opgemaakt. Maar daarnaast doet ze ook nog stoffen stofzuigen en regelmatig dweilen. Ook de keuken krijgt wekelijks een beurt. Vaak neemt ze ook nog wen ander klusje mee. Maar het hangt denk ik nogal af van hoe groot je huis is, hoeveel spullen je hebt en hoe moeilijk het schoon te maken is.

ik had gewoon bedacht wat wil ik echt dat ze doet en wat is optioneel en dat heb ik op een lijstje gezet.

5. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Nou dat gaat ze sowieso niet redden in 3 u hoor haha. Dan zou het wel super woman zijn.

En ik snap uiteraard dat het afhangt van of je een huis van 75m2 of 275m2 hebt. Was gewoon benieuwd naar enige indicatie. We hebben weinig los staande “rommeltjes” dus dat scheelt. Had zelf ook al bedacht dat het nuttig zou zijn om te zorgen dat alles schoonmaakklaar is om het zo maar te zeggen.

6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ons huis heeft 5 slaapkamers en is ongeveer 130 m2

Wat ze doet:
    Alles stofzuigen en dweilen (we hebben alleen op trap vloerbedekking)
    Badkamer en wc
    Spiegels en alles stoffen
    Buitenkant keuken afnemen
    Deuren beneden afnemen
    Schoenenrek

en dan altijd nog een klusje erbij zoals ramen binnen beneden; ramen boven, plinten, badkamer kast, keukenkastje of 2, oven etc.

Ze is grondig en haalt zelfs m’n vitrinekast opzij en dat soort dingen.

Ik ben zelf wel een aardige poets dus ons huis is nooit echt vies en altijd opgeruimd en weinig prullaria dus daar heeft ze geen last van...

7. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ons huis is redelijk groot (160m2) en we hebben best wat accessoires staan op tafels enzo, maar verder is alles wel altijd netjes opgeruimd als zij komt.
    Zij doet in 3 uur:
    - alle verdiepingen/kamers stofzuigen en dweilen
    - alle spullen en oppervlakten met een doekje afnemen
    - toiletten / badkamer schoonmaken
    - keuken schoonmaken (ook oven en koelkast ed)
    - en ze pakt dingen zelf mee als ze ziet dat het nodig is, zoals de plinten of het afnemen van de deuren

8. Elizah

Elizah Niet meer actief

#8 Elizah, 29 mrt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2021
    Wij hebben 7 slaapkamers en 2 badkamers.
    In 3 uur doet ze 2 badkamers en 4 (1e verdieping) of 3 (2e verdieping) slaapkamers. (100 m2 per verdieping)
    Ze zuigt en dweilt alles. Stoft en zeemt ramen en deuren.
    Ik zorg dat alles opgeruimd is, dat scheelt een hoop.
    Ze werkt nooit beneden, dat doe ik zelf. Dat er ook nog bij zou ze nooit redden in 3 uur, want beneden is het 140 m2 bij elkaar.

9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.308
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ons huis is 168m2 en beneden maakt ze de woonkamer keuken en wc schoon, alles stofzuigen en de keuken en wc dweilen. Boven 3 slaapkamers schoonmaken, de badkamer en ook alles stofzuigen. Ze doet dan of de boven verdieping of de woonkamer dweilen afwisselend. Soms zorg ik dat ik beneden al gezogen heb zodat ze daar kan dweilen.

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

hoe groot is je huis dan?
    Mijn broer zijn huis is bijv 100m2 en ik ben in 2,5 uur klaar.
    Incl ramen zemen oid.

Ik doe overigens niks anders. Werk als schoonmaakster en doe dit bij mijn broer als extraatje ;)

11. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.079
    1.071
    113
    Volgens mij moet ik 's op cursus bij een professionele schoonmaakster :$

Zara75 en Vero0504 vinden dit leuk.
  12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn schoonmaakster doet de badkamer grondig.
    De wc grondig.
    Alle slaapkamers (4) ontstoffen, stofzuigen, dweilen, bedden verschonen.
    Alle gangen stofzuigen/dweilen.
    Alle traptredes schoonmaken.
    De huiskamer en keuken ontstoffen, stofzuigen, dweilen.
    De schone was opvouwen en in de kasten leggen en 3 wasjes draaien (korte programma's).
    Bij tijd over doet ze nog ramen lappen of keukenkastjes uitsoppen.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Ik vroeg me juist af welke koffie ze hebben.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    ik ook... het lijkt hier nooit klaar... In 3 uur zoveel doen, dat moet ik ook leren!

15. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Afnemen, stofzuigen en dweilen zowel boven als beneden.
    Keuken en wc
    Badkamer
    Zolder stofzuigen
    En soms extra klusjes

16. Lm2

Lm2 Niet meer actief

150m2 en een bijgebouw van 20m2.

17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Ja maar dat vind ik het linke aan een schoonmaakster. Ik doe elke week mijn stoelen af met een nat doekje, ook al is er niks te zien. Een schoonmaakster zou dat bv niet doen, omdat het niet zichtbaar vuil is. En, je hebt schoonmaken en schoonmaken. Een toilet kan ik in 3 minuten klaarhebben met een wegwerpdoekje, of ik kan alle tegeltjes lekker fris afdoen, pot goed uitdoen, alles met een doekje, etc, en dan doe ik er 20 minuten over. Noem maar een paar voorbeelden. Je hebt poetsen en poetsen.

En ja, dit is dus ook de reden dat ik het zelf wil doen ;) Smetvrees en kan dat echt niet uit handen geven. Ik ben elke week zelf 5,5 uur bezig met mijn huis, doe het op maandag in 1 x alles. Bedden gaan smorgens in de machine, direct in de droger en weer op bed. Ramen doe ik om de zoveel tijd, deuren doe ik om de zoveel weken, tegeltjes badkamer doe ik om de zoveel weken... En nee, het is hier altijd opgeruimd en netjes, echt niet vies. Hou de rest vd week alles netjes bij, aanrecht schoon, tafels dagelijks afnemen, etc.

Maar hoe een huishoudelijke hulp dit allemaal in 3 uur klaarkrijgt???? :o::D

18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nou ik ben zelf ook echt een poets en heel grondig maar ook ik ben geen 5,5 uur bezig hoor! Ik ben wel heel snel :roflmao:

19. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Hahahah, wel incl alles he? Bedden opmaken, 2 wc's, badkamer, 3 slaapkamers, aparte kamer, grote leefkeuken, bijkeuken... Ik denk dat ik ook wel hard doorwerk, zweet me altijd 6 eieren uit ;)

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Woon jij in een paleis of in een Frans kasteel of zoiets?

Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina