Wat doet temp bij miskraam?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Meiske80, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hoi dames, weten jullie of je temp ook daalt bij een miskraam? Mijn temp is niet hoger geweest dan 36.86 (toen positieve test) maar was nu weer 36.77. Weet iemand dit?

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Bij mij was dit wel het geval. Maar het ging wel langzaam aan.

Ben je bang voor een mk?

3. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ja heel.. ik zal eens proberen om mijn kaartje te plaatsen. Dan snap je waarom...
    My Ovulation Chart

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Temp kan altijd wat schommelen! Ziet er prima uit hoor.
    Je hebt alleen geen hele cyclus getempt, maar dat is nu niet zo erg.

Probeer lekker te gaan genieten en ik zou gewoon stoppen met tempen. Het geeft alleen maar extra stress!

5. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik geloof dat ik je verhaal ergens anders gelezen heb met je bloedingen. Dus dan zou je nu ongeveer 5-6 weken zwanger moeten zijn? Vergeef me als ik het fout heb hoor.

Bij mijn bbz knalde die regelrecht de kelder in, maar ja daar zat dan wel een operatie bij.

Maar misschien is je basale temp gewoon iets lager dan bij iemand anders, dat kan gewoon hoor en dat wil niet zeggen dat het nu fout is. Ik kan je vorige kaartje niet meer zien bij FF dus dat is een beetje moeilijk gokken.

Ik kan nu wel zeggen dat je inderdaad moet stoppen met tempen, maar ik kan me voorstellen dat dat niet zo makkelijk gaat voor je absolute zekerheid hebt.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Twee dagen voor mijn vmk zat ik nog op 37,2.
    4 dagen erna zat ik op 36,6 en zat ik dus weer op mijn voor het ei niveau. Tussen de twee genoemde dagen heb ik niet getempt gehad trouwens, dus mijn temp zal inderdaad eerder zijn gaan zakken.

Als je een vrij age temp hebt na je ei zegt dat niets overigens. Want het stijgt aan de hand van een hormoon en dat heb je dan gewoon in je lichaam.

Wat ik wel vreemd vind is dat je op dag 10 van je cyclus al positief kunt testen? Als je een vroege eisprong hebt dan zit je rond die dag... dan moet de innesteling nog komen.

Vervelende situatie voor je in elk geval. Bij mijn vmk had ik ook al een slecht gevoel vanaf dat ik + testte.... echter begon ik pas met 5,5-6 weken te bloeden en kwam het vruchtje.

7. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik heb niet meer getempt nu, maar wel sinds mijn eerste positieve test blijven testen om te zien of het oploopt. (dit deed ik idd omdat ik op onderweg was naar mijn ei, roze afscheiding kreeg, ovu test deed die knalde en toen kreeg ik dus ook een zw test positief) Maar vanmorgen was hij zo goed als wit :( Echt een tuurstreep... gister heb ik bloed laten prikken om hcg te bepalen omdat ik het niet vertrouw, dus wacht nu in spanning op de uitslag. Heb al een keer eerder een vm gehad, maar dit is wel een heel vreemd verhaal zo... Inderdaad Esther, mijn laatste échte menstruatie was al op 16/10. Op 16/11 had ik maar twee dagen echt bloedverlies, daarna minimaal.
    Dit is pas de eerste maand dat ik echt temp, dus ik kan ook niet echt vergelijken. Dankjulliewel meiden voor de reacties

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat spannend zeg! Laat je het nog even weten wat er uit gekomen is!

Sterkte met afwachten vandaag

9. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Mijn HCG was 25,3 :$ Bij waarschijnlijk 6 weken.... En tóch was de huisarts niet negatief, kon nog goed gaan zei ze?????? Nu moet ik afwachten tot dinsdag en dan een echo vragen. Dan zou ik rond de zeven weken zijn. Dit kán toch niet meiden... Sinds vanmorgen weer roze afscheiding... :x Ik word langzaamaan gek hierzo...

10. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Dat is wel heel laag hoor. Als je bedenkt dat een HCG test op NOD vanaf 25 meet. Dan zou je toch veel meer moeten hebben op 6w.

Hopelijk weet je snel meer meid. Sterkte!

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb ff mijn hcg waarde opgezocht bij de laatste zwangerschap. Bij 5-2 weken had ik 11000.

Eerlijk gezegd vind ik jouw HCG echt laag. Ik heb het idee dat het niet goed is...

Laten we hopen dat ik het helemaal mis heb en dat het gewoon een dikke vette plakkerd is!

12. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Ik vind je hcg erg laag. Heb het even nagekeken. Ik heb op 12/8 bevestiging gehad dat ik een mk had. Op 3/9 was mijn hcg 71, toen had ik al 29 dagen bloedverlies. Op 17/9 was mijn hcg 29. Op dag 43 van het bloedverlies.
    Ik heb een mk gehad bij 5,4wkn.

Hopelijk voor jou goed nieuws.

13. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Pff dankjulliewel voor jullie reacties.. kan het helaas alleen maar afwachten... :( Oh en correctie, HCG was 23,5... :$

14. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 6 weken en dan een HCG van 25 is wel heel laag. Ik had bij mijn vorige zwangerschappen rond 5 a 6 weken al meer dan 136 dacht ik. En 6 dagen later al op de 1250. Helaas zijn t wel miskramen geworden maar ik denk dat 25 wel veels te laag is.

Check anders eens deze site (is wel in t engels). Daar staan wat waardes op en kun je zelf ook wat dingen invullen en berekenen:
    Beta hCG Doubling Calculator | Countdown to Pregnancy

15. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Thanks Nikie, daar staat ook op vanaf 1-2 weken iig 40... dusja.. daarom snap ik die dokter niet!! De wonderen zijn de wereld niet uit ofzow?? Nu maar vier hele lange dagen wachten. :( Gelukkig druk weekend in de planning dus dat scheelt. Had me deze vakantie toch wel n tikkeltje anders voorgesteld eigenlijk ;)
    Hoe ist met de andere dames, nog nieuws?

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja, dokters mogen soms eens wat duidelijker zijn. Maar meestal is het een kwestie van dat ze te weinig info hebben om meteen een goed antwoord te geven. De info die jij hebt, wat je voelt, hoe het gegaan is e.d. is voor hen wat moeilijk te plaatsen.

Maar bij deze waarden moet het toch echt wel duidelijk zijn...

17. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Nu iig duidelijkheid, t was mis. Inmiddels is bijna alles weg, tweede echo zag er al goed uit. Met de gyn overleg gehad, ik vroeg haar over het tempen. Nou ze zei, tempen raden we al heel wat jaar niet meer aan. Je hebt er erg weinig aan en is niet betrouwbaar. Je kan beter ovu-testen gebruiken... dus ik hoef geen wekker meer te zetten om zes uur ;)

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja typisch antwoord van artsen... ik ken ze (werk er dagelijks mee).
    Tempen is voor de gemiddelde vrouw prima. Jij loopt in het ziekenhuis, dus dat is heel anders. Tempen is ook geen voorspeller van een naderende eisprong!! Het is om te weten of je er één hebt gehad (achteraf).
    Voorspellers zijn inderdaad de ovulatietesten en het observeren van je baarmoederslijm.

Het is dus een keuze die je zelf maakt.... niemand zegt dat je moet tempen :) Tempen is in mijn ogen gewoon interessant en leuk.

19. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Tempen is zeker interessant, ben ik met je eens... maar soms viel ik niet meer in slaap en dan is zes uur zo vroeg... :) Dus dat kan ik wel missen zeg maar. Hopelijk gaat het nu wel goed!

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dat geloof ik wel dat je het kunt missen haha!
    En ik ook.... wij houden het bij twee kindjes :)

Deel Deze Pagina