Kan iemand mij helpen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door speentje2012, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Hallo,
    Ik weet echt niet meer wat ik moet/kan doen.

Mijn dochtertje (17maand) heeft afgelopen 2 weken last van tandjes gehad en sliep daardoor wat slechter.

afgelopen weekend is ze ook ziek geweest met koorts.

Maar nu sinds maandag krijg ik haar absoluut niet meer in slaap en is ze tot 's nacht 3 uur wakker.

Overdag is ze nog redelijk handelbaar maar na het badje krijgt ze een beetje melk en moet ze naar bed.

Als ik alleen nog maar in de buurt kom van haar bed word ze al helemaal driftig en zet het op het krijsen.
    Niks helpt.
    Ik heb al geprobeerd om haar gewoon te laten huilen (half uur) en dan ben ik er ook helemaal kapot van ik vind het zo zielig.
    Ik heb ook geprobeerd om elke 10 minuten te gaan kijken en haar in bed te laten. Maar dan word ze alleen maar bozer en ik krijg er niet meer rustig.

Uit eindelijk na 2 uur van alles te hebben geprobeerd. haal ik haar eruit en wieg ik haar in slaap. dan slaapt ze een uurtje of 2 en daarna begint het weer van voor af aan.

Kan iemand mij misschien helpen? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ik ben ook helemaal kapot en verdrietig van.

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn kinderen hadden rond 18 mnd een heftige verlatingsangst fase, vooral als het kindje net daarvoor ziek is geweest.
    Hier hebben ze ong een maand bij ons geslapen, en na die fase gingen ze probleemloos terug naar eigen bed.

Slaapt je dochter wel door als je haar bij je houdt?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Moet ze niet gewoon wat later naar bed? Wij hebben ook weer even zo'n dramanachten gehad, tot we ontdekten dat ze gewoon minder snel moe was. Half uur later op bed, en ze ging veel flinker slapen.

4. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ze slaapt dan inderdaad ook bij ons in bed maar word dan na een paar uurtjes klaar wakker en dan gaat te spelen en kletsen.

Dan doe ik haar naar haar eigen bed maar dan begint het juist weer.

Ik breng haar rond 7/ half 8 naar bed en dan is ze ook echt moe. Maar slapen wilt ze niet.

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Al geprobeerd om erbij te blijven tot ze slaapt? Zonder oogcontact of praten, gewoon naast haar bed gaan zitten.
    Kan de eerste keer lang duren (hier 50 min), maar een paar dagen later was dat nog maar 5 min. Na twee weken was het niet meer nodig.

6. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik heb vandaag wel een poging gedaan. Ik heb er ongeveer 10 minuten gezeten maar ze bleef erg driftig. Moet ik dan gewoon door blijven zetten en er blijven zitten tot ze slaapt?

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Eigenlijk is dit wat wij ook doen. Ik ga er op een kussen naast liggen met mijn gezicht de andere kant op en wacht tot ze bijna slaapt, of in ieder geval rustiger wordt. In het begin wachtte ik tot ze in slaap was en sloop daarna de kamer uit. Dit bouw ik steeds meer af. Op een gegeven moment ga ik wat verder weg zitten of liggen en uiteindelijk op de gang.

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Met driftig bedoel je echt krijsen/schoppen tegen bed/speentjes gooien/dat soort dingen?sOf blijft ze druk bewegen gepaard met gejammer?
    In het geval van het eerste, zou ik kijken of er ook iets anders zou kunnen zijn waardoor ze (terecht) niet naar bed wil: doorkomende kiezen of oorpijn bijv kunnen ervoor zorgen dat ze niet naar bed wil; een keer paracetamol geven om te kijken of ze misschien pijn heeft ergens zou je kunnen proberen.
    In het geval van het tweede (of als je zeker weet dat het eerste niet veroorzaakt wordt door ongemak), dan ja: gewoon blijven zitten. Soms stak ik ook mijn hand door de spijlen en kwam zoon uiteindelijk bij mijn hand liggen. Maar in principe zo min mogelijk actie-reactie contact.
    Maar dit moet je liggen, en je onderbuikgevoel moet niet iets anders zeggen. Ik wist zeker dat het een vorm van verlatingsangst was en ik kon het geduld (daardoor) opbrengen. Mijn man had dat geduld niet, en dacht ook vaak na 10-15 min dat het niets uitmaakte. Het begin van dit soort periodes heb ik dus voor mijn rekening genomen.

9. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Hier is het het eerste geval. Inderdaad boos alles uit haar bed gooien en dan aan de zijkant van haar bed blijven krijsen. Maar dan ook echt heel driftig. Maar moet ik dan langs de huisarts om haar te laten controleren? Ze kan nog niet echt aangeven als ze ergens pijn heeft. Wel bijt ze nog op veel dingen dus zouden het dan nog die kiezen kunnen zijn? Maar dan moet ze toch uiteindelijk ook gaan slapen? En ik voel al puntjes dan is de ergste pijn toch al over?

Dus dat blijven zitten heeft dan geen zin in het eerste geval?

10. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik denk dat de pijn van de kiezen blijft totdat ze helemaal door zijn. Ik had tijdens het door komen van mijn verstandkies echt zeer tandvlees totdat deze helemaal door was. Sindsdien denk ik: arme kindjes:(

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    persoonlijk zou ik even naar de huisarts gaan om uit te sluiten dat het niet iets is waar ik haar bij kan helpen, misschien oorontsteking ofzo. je weet maar nooit of het misschien iets simpels is. Als het de kiesjes zijn zou ik dr een zetpil geven eventueel... En verder, als je alles waar je haar lichamelijk wel bij kunt helpen uitgesloten hebt, dan is het van haar kant uit een gevoelsmatig iets, waar je echt doorheen zult moeten, zoals verlatingsangst of een andere fase. Heb ook wel eens gehoord dat het helpt om het bed in een andere hoek van de kamer te zetten ofzo...

Wel heel vervelend, en snap hoe slopend het is!

12. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Niks helpt meer. Zelfs overdag lukt het niet meer. Ben nu al 2 uur bezig.

Deel Deze Pagina