Hallo kwebbeltje, Ik lees steeds overal op het forum dat baby's tot max. 1 liter melk per dag mogen, ivm de niertjes. Maar nu zegt de arts van mijn cb dat het 1,5 liter maximaal is. Hoe zit dat? Hangt het soms van de leeftijd af? Ik was bij het cb toen Tymen 3 maanden was en toen zei ze dat. Ik mocht hem dus meer als 1 liter geven, op dat moment 5 voedingen van 210/7. Nu krijgt hij 4 flessen van 240/8 per dag. Dus al met al meer dan 1 liter Weet jij hoe het zit?
Hoi, Een richtlijn is idd 1 liter. Als het iets meer zou zijn is echt niet zo erg. Immers het zijn richtlijnen en adviezen. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Geef Tymen lekker 4 flessen van 240cc. Ilja
Oh ja dat doe ik ook wel, maar ik vroeg me af waar die verschillen van komen. Bedankt voor je antwoord! Wat ik me nog afvroeg, Tymen krijgt dus flessen van 240 cc water met 8 schepjes voeding. Hoeveel wordt dat dan? Als iemand mij vraagt hoeveel Tymen krijgt is het dan 240 cc of +/- 280 cc?
Waar die verschillen vandaan komen kan denk ik niemand je vertellen. Het zijn adviezen en richtlijnen en die verschillen nogal eens. De totale hoeveelheid van 240 water en 8 schepjes weet jezelf denk ik het beste doordat je het klaar maakt. Ik kan je niet zo zeggen hoeveel het dan is. Bij de volgende fles even kijken. En hoe je dan verteld hoeveel Tymen krijgt is ook hoe je dat zelf wil vertellen. De één zal zeggen 240cc en een ander zegt 280cc. Dus al met al kan ik je nog niet echt helpen. Ilja