Recepten Empanada's

Discussie in 'De lounge' gestart door Skye, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Ik wil binnenkort wat empanada's maken met bladerdeeg.
    Nu zoek ik wat recepten (met gehakt, champignons, kip oid).

Heeft iemand lekkere recepten en ook graag erbij zetten of je het vlees er rauw in doet of eerst bakt?

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik ga onderstaande maken, maar dat is voor de eerste keer. Het recept ziet er veelbelovend uit, maar of het echt is wat ik denk dat het is moet nog blijken, haha!

Empanada's
    · buffet
    · bereiden 30 min, wachten 15 min
    · 8 personen

Bron
    AllerHande jubileumnummer 2003

Ingrediënten
    · 1 eetlepel olijfolie
    · 1 ui , fijngesnipperd
    · 150 g rundergehakt
    · 1 teentje knoflook , geperst
    · 5 plakjes chorizoworst , in reepjes
    · 1 blikje tomatenpuree (70 g)
    · 1/2 zakje verse peterselie (a 30 g), fijngehakt
    · 1 theelepel gemalen komijn (djinten)
    · 1 theelepel kaneel
    · hot peppersauce (flesje a 85 ml)
    · 6 plakjes bladerdeeg (diepvries), ontdooid
    · paprikapoeder
    1. Bereiden
    In koekenpan olie verhitten. Ui en gehakt 3-4 min. al omscheppend bakken, tot gehakt rul is. Knoflook, chorizo, tomatenpuree, peterselie, komijn en kaneel erdoor scheppen en 2 min. meebakken. Gehaktvulling met zout en hot pepper sauce op smaak brengen. Oven voorverwarmen op 200 °C. Plakjes deeg op elkaar leggen en op met bloem bestoven aanrecht uitrollen tot dunne lap. Uit deeg met uitsteekvorm of glas 16 rondjes van 8 cm doorsnede steken. Gehaktmengsel op midden van deegrondjes scheppen, randen met water bestrijken en deeg over vulling dichtvouwen (= empanada). Randen met vork aandrukken. Bakplaat invetten. Empanada's erop leggen, licht met paprikapoeder bestrooien en in oven in 10-15 min. gaar en bruin bakken. Empanada's warm of op kamertemperatuur serveren.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    jeetje, wat een uitgebreide versies! Ik maak vaak de standaard versies zoals empanada de choclo. Dan doe je alleen maiz en wat geraspte kaas binnenin :). Hartstikke lekker, makkelijk en autentiek.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Maar wat is beter om te doen, rauw gehakt en dan in de oven of eerst aanbakken!!

5. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou gehakt altijd eerst rul bakken. Dan kun je nl. die sloten vocht die er uit komen in de pan laten zitten ipv dat het door je bladerdeeg heen sijpelt ;)

Deel Deze Pagina