Veel leven voelen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flowersoflove, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik ben +- 15 weken zwanger en voel sinds iets meer dan een week echt duidelijke onverklaarbare plopjes in mijn buik. Ik wist natuurlijk eerst niet zo goed wat het was, of beter gezegd, ik zocht er niet echt wat achter. Maar nadat ik het tegen een vriendin vertelde, zei ze direct dat dit de baby was. Toen dacht ik natuurlijk meteen hoe stom ik had kunnen zijn dat ik dat niet besefte, haha. :p

Maar nou vraag ik mij het volgende af, ik voel haar echt elke dag wel. Niet non stop, maar wel echt iedere dag wel (meerdere keren) wat plopjes. Dat lees ik op internet eigenlijk niet echt, er staat voornamelijk dat het niet raar is als je de baby voelt, en dan ineens een paar dagen niet. Maar nergens staat dat het 'normaal' is om met dit termijn de baby iedere dag te voelen..

Hebben meerdere vrouwen hier dit meegemaakt? Of heb ik gewoon een hele drukke meid in mijn buik? :p

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik voel de kleine man ook dagelijks sinds 15 weken. Ik zou zeggen; wees blij! Mijn vk zegt dat een kindje nooit teveel kan bewegen. Het is zo dat je pas vanaf week 26/28 je kindje dagelijks moet voelen. Ook kan het ook zijn met jouw termijn dat je de komende tijd dus je kindje dagelijks voelt en dan een periode weer minder. Ligt aan de groei van je bm. Hoe groter het zwembad hoe minder vaak je de randen raakt

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Bedankt voor je reactie! Ik ben er ook heel blij mee hoor, het is zeker een geruststellend gevoel! Maar je hoort eigenlijk meer over vrouwen die hun kindje nog niet voelen met bijv. 20 weken, dan over vrouwen die al veel leven voelen met een korter termijn. Ach, bewijst maar weer dat echt iedereen en iedere zwangerschap anders is!

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Echt elke zwangerschap is anders: de eerste voelde ik ook ongeveer toen en voor mijn gevoel echt de héle dag door. Ook nooit geschop, meer gewriemel, gedraai en gepor. Zo bleek ze toen ze eruit kwam ook te zijn: amper slapen, veel gewriemel en gedraai.

Deze voelde ik later (maar heb nu ook de placenta voor) en vier keer dag op vaste tijden. Weer geen getrap (gelukkig), meer wat gaan verliggen voor mijn gevoel. Deze is vooralsnog dus een stuk 'luier' dan de eerste:D.

5. samaa

samaa Niet meer actief

Hier met 14, 5 week voor het eerst een paar keer een soort tikje gevoeld, schrok ervan. Achteraf was het wel de baby :) ik voel haar vanaf 17 weken dagelijks heel duidelijk. Mijn vriend kon het toen ook aan de buitenkant voelen. De een voelt sneller wat als een ander. Plek van de placenta en hoeveelheid vet op je buik is ook van invloed.

6. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Maak je borst maar nat :p ik voelde vanaf ongeveer 15 weken ook duidelijk beweging. Vooral s ochtends rond vijven *gaap* en s avonds tegen elven. Inmiddels voel ik elke schop, draai of hikje en dat kind is me toch drúk! S nachts en overdag..alsof ie niet moe kan worden. Word er soms wel btje gek van maar meestal vind ik het toch wel genieten (maar ik mag nog een paar weken dus wie weet piep ik straks wel anders..) :)

Deel Deze Pagina