Goedemiddag dames, een korte vraag; binnen nu en enkele weken ga ik bevallen. Ik verwacht niet dat ik heel snel mijn eigen kleding weer aan kan van voor de zwangerschap, daar ik meer dan 20 kilo ben aangekomen. Natuurlijk de eerste dagen/week na de bevalling een joggingbroek en shirtje en ben ook van plan om dan gewoon lekker thuis te blijven. Maar ja... op n gegeven moment zijn de wonden geheeld en wil je (denk ik) ook wel eens een rondje gaan wandelen met je pasgeboren babytje, of gewoon niet meer in je bankhangpak rondlopen. Wat trek je dan aan? Positiekleding? Ik heb best veel positiekleding, maar ben er zooooo klaar mee en de afgelopen dagen ben ik hier best wel verdrietig over. Ik wil zo graag mijn "eigen" kleren weer aan. Een mooie spijkerbroek, met pumps of een strakker shirtje en gewoon mijn "eigen lijf" weer terug. Ook al had ik maat 42 voor de zwangerschap en vond ik mezelf toen wat aan de dikke kant; ik zou er nu echt wat voor over hebben. Dus mijn vraag is: wat trek je aan tot je je kleren weer aan kan van voor de zwangerschap? nb ik ben wel van plan borstvoeding te gaan geven maar heb voldoende voedings-hempjes die ik ook onder een normaal shirtje aan zou kunnen om toch "gekleed" te kunnen voeden zonder dus in mijn blote buik te zitten. Heb er echt een beetje de balen van; deze laatste weken
Ik heb toch best nog een periode mijn positiekleding gedragen, in ieder geval de broeken. Shirts kon ik na een aantal weken wel weer normale aan. Het ligt ook heel erg aan wat je lijf doet, ik ken ook vrouwen die na een paar weken al weer normale kleding aan konden. Mijn buik had wel wat langer nodig, ik heb ook prikkelbare darm syndroom, dus die darmen die weer een plekje zoeken, was bij mij erg pijnlijk, vandaar de positiebroeken.
Hier ook de eerste tijd toch mn positiekleren aangetrokken. En nu uiteindelijk toch nieuwe rokken gekocht omdat de oude niet passen terwijl ik lichter ben dan ervoor Lijkt wel of mn heupen breder zijn geworden.
Ik kon eigenlijk elke keer binnen een week wel weer gewone kleren aan. Ik was eigenlijk steeds voor elke zwangerschap net een paar kilo afgevallen, dus mijn normale kleren waren al voor een iets dikker lijf bestemd en die zaten gewoon goed. Positiebroeken waren in elk geval echt veel te groot en te wijd en te slobberig, dat was geen gezicht meer. Maar goed, ik kwam ook nooit zo heel veel aan, tussen 8-12 kilo in de verschillende zwangerschappen en hoewel er elke keer uiteindelijk wel een kilo of 3 bleef plakken, pas je dan wel snel weer in je oude maat.
Voor mijn zwangerschap woog ik 59 en net voor mijn bevalling woog ik 78. Na de bevalling paste ik mijn positiekleren niet meer (behalve 1tje) en mijn eigen broeken kwamen niet hoger dan mijn knieën ik had wel meteen mijn kleine buikje weer terug maar heb een tijd erg moeite gehad met wat ik aan moest, nog steeds trouwens. Had twee weken geleden een nieuwe normale broek gekocht waar ik dus in paste maar heb een week erna de moed opgegeven, na een weekje was het een maat groter. Maar het komt wel goed en ja als je je wondertje in je armen hebt dan denk je daar niet zo gauw aan, vooral niet de eerste 4 maanden, althans bij mij was dat het geval.
Ik ben net bevallen met een keizersnee. Ik heb nu een positielegging aan en een borstvoedingsshirt. Na de vorige bevalling ( geen keizersnee) heb ik kleding van mijn zusje geleend voor de eerste periode na de bevalling. Zij heeft twee kledingmaten groter dan ik. Na verloop van tijd kon ik mijn eigen kleding weer aan. Ik kon wel meteen na de bevalling qua bovenkleding mijn eigen kleding weer aan hoor. Ik raad je aan om de lat niet te hoog te leggen voor jezelf en gewoon wat kleding aan te schaffen die je op dat moment past. Je zou ook via marktplaats of de kringloop tijdelijke kleding kunnen aanschaffen tot je weer in je pre zwangerschapskleding past.
Gewone kleding. Na mijn dochter (ruim 20 aangekomen) heb ik na 2 weken legging en tunieken gedragen. Die heb ik niet zoveel dus na 3 weken heb ik me in mijn grootste spijkerbroek geperst. Shirts etc kon ik direct weer aan. Ik weigerde om mijn positiekleding aan te trekken. Na een paar weken bv was alles eraf en viel ik zoveel af dat mijn eigen kleding te groot was.. Niet zo leuk maar goed moest dus winkelen (wat een straf). Ik heb van de week een aantal kledingstukken bij H en M gekocht. En heb 2 broeken liggen in een maat groter. Mijn positiekleding was ik uit en gaat linea recta naar zolder!
Een paar weken leggings en tuniekjes vind ik helemaal niet erg; maar ik zou zo graag willen dat het snel weer de goede kant op gaat. Voel me helemaal niet meer lekker in mijn lijf en de baby mag echt komen van mij (36 weken dus waarschijnlijk moet ik nog wat geduld hebben). Bukken gaat niet goed meer, schoenen aan doen is lastig, klein rondje lopen moet ik al van uitpuffen bah. En het erge is; toen ik zwanger werd had ik oprecht een prima conditie en vond ik sporten leuk. Zit mezelf steeds meer in de weg
Ik paste stretch kleding eigenlijk vrijwel direct weer. Zit ook gewoon het lekkerst! Ondanks dat ik nog 5kg kwijt moet draag ik al mijn oude kleding weer. Verbazend want mijn kleding zat altijd precies pas zeg maar. Ik ben tijdens mijn zwangerschap toch zo'n 17kg aangekomen.
Ik pas momenteel mijn eigen bovenkledng alweer en ook rokken passen weer. Dusik draag nu veel leggings met rokjes. Binnenkort even mijn eigen broeken weer opzoeken, er is namelijk al 10 kg af.
Ik was 12 kilo aangekomen, heb week na de bevalling in joggingbroeken rond gelopen (zalig!!!) en kon daarna een eigen spijkerbroek aan die me voor de zwangerschap te groot was en droeg 2 positiebroeken die een lage band hadden ook. Na 3 weken kon ik weer in m'n eigen broeken ( nog +2.5 kilo maar paste toch). Ivm borstvoeding stuk of 5 spaghetti hemdjes bij de action gekocht, rekken super mee en die droeg ik onder m'n vestjes zodat ik makkelijk kon voeden zonder in blote buik te zitten
Ik heb een aantal dagen een zachte positie yogabroek aangehad (prenatal, geweldige dingen!), daarna mijn positiejeans, maar dan 'klapte' ik de band terug op de broekband. En heel veel jurkjes, want het was nog lekker weer (ben bevallen op 28 juni). Na een week of 4, geloof ik, ben ik met mijn man gaan winkelen, omdat mijn oude broeken, van voor de zwangerschap, versleten waren. Ik moest nieuwe broeken hebben toen ik net een beetje een buikje begon te krijgen (9, 10 weken) en toen heb ik maar gelijk positiejeans gekocht. Heb dus na een week of vier weer 'gewone' broeken aangehad, wel vanaf de bevalling tot aan 3,5 maand veel voedings-topjes of jurkjes gedragen vanwege de BV. Liefs,
EErste tijd echt positie kleding. Mijn laatste zw val ik niet meer zo snel af als bij de eerste, heb dus paar goedkope setjes gekocht om te overbruggen naar mijn eigen kleding weer. Hoop daar zsm weer in te kunnen.
De eerste week liep ik lekker in een joggingsbroek en een tshirt van mijn vriend. Nu draag ik mijn eigen kleren weer. Mijn buik is gek genoeg ook weer hoe het was voor de zwangerschap, en ben 2 weken geleden bevallen. Nog 4 kg tot mijn oude gewicht
Ik ben twee weken terug bevallen en paste na een week mn eigen kleren alweer. Heerlijk! Bij mn eerste duurde het wat langer en heb toen gewoon nieuwe kleren gekocht haha.. Ik was ook zoo klaar met die positie kleding!
Binnen draag ik een jogging Als we weggaan of gaan wandelen een positie jeansbroek, mijn gewone bovenkledij pas ik nog steeds in
Ik heb gewoon mijn positiekleding (of eigenlijk vooral positiebroeken) gedragen.. En toen die versleten was heb ik nieuwe kleding gekocht (kon mijn oude nog niet aan).. Ik heb me daar nooit druk om gemaakt eigenlijk..
Eerste 3 weken toch wel positiekleding hoor. Ik zat na 3 weken wel weer op mijn oude gewicht en was alles weer kwijt maar mijn skinny's vond ik niet lekker zitten van onderen haha.
Ik droeg gisteren nog een positie-joggingbroek maar vandaag gewone positie jeans, waar ik erg blij mee ben want vond die joggingbroeken maar niks en droeg die al de laatste 4 weken van de zwangerschap terwijl ik normaal nooit joggingbroeken draag Sowieso draag ik momenteel normale slips voor het kraamverband totdat het vloeien is afgenomen en de knip genezen is, daarna pas weer strings Ik denk dat ik ook nog wel wat weken positie-jeans zal dragen want ik was 27 kg bijgekomen en hou nog enorm veel vocht vast wat weg moet trekken.
Ik droeg de eerste weken hele grote, hoge (oncharmante) onderbroeken die bijna tot aan mijn borsten kwamen. Beetje elatisch spul. Goed voor de blubberbuik en je shirtjes staan ook leuker met een wat plattere buik. En de kraamverbanden bleven er goed in zitten. had ze bij de action gekocht. Maar hema heeft ze geloof ik ook.