wie verwacht er ook een groot kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalea, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    het onderwerp zegt het al: wij krijgen waarschijnlijk een groot kindje. hij zit al een hele poos boven alle bovenste lijnen van de curves, en is met 26+3wk geschat op 1230 gram :confused: :confused: we krijgen iedere 3 week een groei-echo, maar ik vind het toch wel een eng idee, vooral ook omdat hij een erg groot hoofd heeft. m'n oudste zoontje was 5,5pond (en ook met een groot hoofd) en ik vind het een erg eng idee dat dit beebje misschien wel een 10ponder worden kan!

wie heeft er ook een groot kind, en hoe voelen jullie je eronder? zijn jullie daardoor extra bang voor de bevalling?

2. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en verwacht nu weer een flinkerd.

Mijn eerste was bijna 10 pond en vandaar dat ik nu extra controles krijg.

Met 28 weken was de beeb redelijk op schema, scheelde een paar dagen en dat mag.

Vorige week bij de 32 weken echo was de baby al ineens bijna 4 weken voor in groei.
    Ik schrok me rot, want dit is dus in 4 weken tijd gegroeid!

Deze zit nog net onder de bovenste groeilijn, mijn zoontje zat er toen al ruim boven.

Waarschijnlijk zal dit kindje rond de 9 pond worden of het moet nog harder gaan groeien.

Hoofdje zat met 32 weken op 32 cm. (zoontje had met 41 weken omtrek van 37 cm)

Hebben ze het er over gehad wat ze gaan doen als blijkt dat jou kindje heel groot wordt?

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn oudste was maar 43cm en 5,5pond, is ook geboren met 36,5week.
    daarom vind ik het nu extra eng dat deze zoveel groter is, de bevalling van mn zoontje was nogal traumatisch en heel zwaar, dus nu deze zo groot blijkt word ik toch wel erg bang hoe dit verlopen gaat :s

ze hebben nog niks losgelaten wat ze doen als hij heel groot word.... ik hoop echt dat ze niet te lang wachten met de keuze voor een keizersnede, ik laat echt liever een keizersnede doen dan dat ik een mega groot kind moet baren met alle gevolgen van dien. zoal al gezegd de vorige bevalling was echt traumatisch en ik wil dat echt niet nog eens zo erg of nog erger.... het heeft mn hele kraamtijd verpest en ook nog de maanden erna, zo erg was ik de weg kwijt geestelijk doordat de bevalling zo heftig was.

wat gaan ze bij jou doen als je kindje heel groot is? zijn daar eigenlijk richtlijnen voor?

4. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hoi Hoi

Mijn eerste kindje was 3220 en bij onze tweede meid werd er geschat op 3300. En toen ze geboren werd was ze bijna 3900. Dus dat was wel even schrikken. De bevalling duurde 5 uur minder dan bij de eerste.

Groetjes Simone

5. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Het hangt bij mij af van de volgende echo.

We hebben iig afgesproken dat als deze weer rond de 10 pond zit dat ik dan niet overtijd ga!
    Mijn eerste bevalling ging goed tot het laatste stukje en heb net als jij de tijd erna veel last gehad.

Ik ben niet bang voor de bevalling, maar ik wil wel zeker weten dat deze onder de 10 pond blijft of dat de maten minder zijn dan bij mijn zoon. (kleiner koppie en minder brede schouders, dat was namelijk het probleem)

Hoeveel weken loopt je kindje voor dan? Met het gewicht kom ik er niet uit, hier hebben ze het alleen over weken.

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hier willen ze het juist weer niet over weken hebben haha
    maar het komt er op neer dat de diverse metingen tussen de 2 en 3weken voorlopen momenteel, en het gewicht zeker 3 weken.
    ik heb geen zwangerschapssuiker, zit zelfs heel laag in mn glucosewaarden (hoewel ze dat wel regelmatig blijven controleren), dus ze hebben nog geen idee van een oorzaak.

er is nog een kans dat ik langer zwanger ben dan zij denken, maar dan hebben we het over 1,5 week langer en dan zou het volgens de vk nogsteeds een flinke jongen zijn. ik hoop in iedergeval dat ik echt langer zwanger ben en dat deze het net als zn grote broer niet gaat uitzingen tot 37 weken, ik zie er echt vreselijk tegenop dat ik moet bevallen van een groot kind.

7. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Onze kleine loopt 4 weken voor in groei....zal ook een flinkerd zijn. Hij wilde geen schatting maken omdat de laatste weken nog van alles kan gebeuren m.b.t. de snelheid van groeien....
    Mij maakt het verder niet uit omdat ik toch al een geplande keizersnee krijg. Dit om een andere reden.

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ons ukkie liep met 30 weken 2 weken qua gewicht voor, maar het kan nog veranderd worden, dus ben benieuwd hoeveel hij volgende week gaat wegen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben bevallen van een redelijk groot kindje, had niemand verwacht! Heb me dus ook van tevoren geen zorgen hoeven maken hierover.

Ik heb wel de verloskundige gevraagd, hoe het kan dat ik toch een makkelijke bevalling heb gehad. Ze zei dat een groter kind meer druk kan uitoefenen en dat je daardoor sneller en makkelijker ontsluiting krijgt. En dat van een groot kind bevallen niet per definitie betekent dat het zwaarder is!

Ik had trouwens ook geen suiker, geen idee waarom Eva zo groot was/is.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Ik heb ook een groot kindje, kindje loopt nu 2 weken voor en ik heb dan wel zw suiker, maar bij de eerste niet en die woog 4380 gram. Ik word wel met 38 weken ingeleid, ivm gewicht van kindje en zw suiker.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het komt ook altijd wel een beetje door de omgeving dat mensen altijd wat schrikkeriger zijn als ze horen dat het een groot kindje word. maar er zijn best veel mensen die een groot kindje krijgen en de bevallingen zijn dan vaak normaal verlopen, met uitzonderingen. ze laten je echt geen risico lopen hoor. het lijkt me in ieder geval verstandig je angsten uit te spreken bij de gynacoloog, zodat je duidelijke uitleg krijgt

12. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Dat van die vlotte ontsluiting in combi met groot kind kan wel eens kloppen idd, de ontsluiting ging bij mij in sneltreinvaart.

Het enige probleem dat zich bij mij voordeed is dat onze zoon een groot hoofd had en hele brede schouders. Hij bleef daardoor hangen en dat ging daarna dus even dramatisch.....

De VK zei nog, al was hij 7 pond geweest dan nog had het een probleem kunnen zijn door die brede schouders/groot hoofd.

De rest is meestal babyvet en dat blubbert er wel uit! (klinkt lekker trouwens haha)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ongeveer 5,5 uur ontsluitingsweeen gehad, ook best snel dus.
    Eva kwam er ook niet zomaar uit... toen haar hoofd eruit was, gebeurde er even niets... heb flink moeten persen en de verloskundigen duwen/trekken om haar schouders eruit te krijgen, zo ook haar romp en haar heupen. Haar benen kwamen wel vanzelf :D. Op het moment was ik daar niet mee bezig, alleen maar heel hard aan het persen. Toen ze geboren was, had ze een 'verlamd' armpje, maar dat was een paar dagen later bijgetrokken gelukkig. Waarschijnlijk had ze in mijn buik klem gezeten. Achteraf gezien ben ik dus blij dat alles goed gegaan is. En toch zou ik bij een volgend (groot) kindje weer thuis willen bevallen. Dat lukt me nog wel een 2e keer, de weg is nu ook gebaand ;).

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ach, hoe groot is groot....en hoe betrouwbaar zijn die metingen...? Een echo die zegt dat het kind nu tussen de 3800 en 5000 gram is, daar kan ik weinig mee hoor.

Wat ik wel weet is dat het kan (bevallen), maar dat het fijn is om te weten dat degene die je bevalling doet goed is voorbereid.

Mijn eerste was groot, is aan de schouder blijven hangen. Doordat ze dat wisten konden de vk-en heel goed voorbereid met de tweede bezig. Een aangezien mijn tweede van recordgrootte was was dat wel prettig. En met 'slechts' en knipje.

Je hebt het geluk (nou ja...) dat ze nu bij jou een groot kind verwachten, men is dan alerter op stagnerende uitdrijving en hangende schouders etc. Bij mij was het behoorlijk onverwachts, en dan bedenk je wel dat je - achteraf - toch wel veel geluk hebt gehad. En waarschijnlijk was het de eerste keer eerder ingeleid als ze het hadden verwacht, evenals de tweede. Inmiddels zijn ze zover dat ik bij een derde bij 38 weken zal worden ingeleid en dan nog een fors kind zal hebben. Ik kweek groot. Maar geen derde kind meer :)

succes!

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ach ze zitten er met die metingen zo vaak naast.... Ik heb ook mijn hele zwangerschap te horen gekregen dat ik een groot kind zou krijgen. Tig groeiecho's, prikken voor zwangerschapssuiker... Niks aan de hand uiteindelijk!
    Met 37 weken zou ons meisje al 3900 gram hebben gewogen. Uiteindelijk is ze met 40 weken geboren en woog ze 3740 gram! Dus zo extreem groot zou ik dat nou ook weerniet noemen...
    Maar ik snap dat je je druk maakt! Dat deed ik nl ook. Maar hou in gedachten dat het dus ook reuze mee kan vallen!

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0

Weet je, als je geen zwangerschapssuiker hebt is de kans groot dat een eventuele 10 ponder ook lang is, en dan maakt het niet echt uit voor het bevallen hoor. Het is erger om 8 pond te baren die maar 48 cm is, dan 11 pond paren die 58 cm is...als je snapt wat ik bedoel?

17. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb tijdens mn zwangerschap ook meerdere groei-echo's gehad en overal zou de kleine zo'n 4 weken voorlopen op de curves. En vooral het hoofd, dat was 'bijzonder groot'. Je snapt dat ik me dus behoorlijk druk maakte over de bevalling en of t wel zou passen enzo ;) Ik had al visioenen van 12 ponders enzo :)

Nou die zorgen waren absoluut voor niks, oke, het was geen kleintje, maar ook niet extreem, ze was 3915gram en 51 cm en m'n bevalling? Ik zou t zó over doen, was echt prima te doen, ik heb niet eens gedácht aan pijnstilling omdat de pijn daar simpelweg niet erg genoeg voor was.

Het eerst wat ik zei toen ze geboren was...'wat een kleintje' en vervolgens 'dat is helemaal geen groot hoofd', kun je nagaan hoe ik er mee bezig was.

Mijn advies? Probeer het van je af te zetten, zo'n echometing is zo onbetrouwbaar, dat wil echt niks zeggen. Laat het je zwangerschap niet verpesten en blijf genieten. Ik maakte me echt zorgen over de grootte en achteraf had ik dat liever niet geweten. Heb ik nu niks meer aan, maar wijze les voor de volgende keer ;)

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat fijn om te horen dat het bij sommigen best meegevallen is! dat stelt me toch weer een klein beetje gerust....

19. hittepetitje

12 mei 2008
    36
    0
    0
    groepsleerkracht
    Ha meiden,

Grappig topic.
    Ik zou bij mijn derde kindje een licht kind krijgen. Hij lag al een poos in stuit. Ze adviseerden toen een normale bevalling te doen.
    Gelukkig toch gedraaid.
    Normale bevalling gehad, zonder schueren o.i.d. Bleek ie 4880 gram te zijn. Nee, metingen zijn voor mij niet betrouwbaar.....we hadden zelfs een echo gehad met metingen en al erbij.

20. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    oh dus....! het verschil tussen licht & 4880gram is wel erg groot!

Deel Deze Pagina