Hoofdpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MLkids, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLkids

MLkids Niet meer actief

Hoi,

De 12 weken grens is voorbij, maar helaas zijn de kwaaltjes niet over.

Ik blijf misselijk, ik heb nog altijd geen echte honger en moet mij er echt toe aan zetten om iets te eten, de moeheid is wel iets minder geworden!

Maar nu heb ik ineens dagelijks last van hoofdpijn, met op staan al zelfs! Nu is dat niet handig want ik heb 3 heerlijke meiden die natuurlijk lekker spelen, zingen en dansen en door die hoofdpijn verdraag ik dat niet zo eerlijk gezegd.:)

Nu werk paracetemol ook niet echt.

Zou er een oorzaak kunnen zijn van de hoofdpijn? Iets waar ik wellicht zelf iets aan kan doen? Ik herken dit helaas niet uit mijn vorige zwangerschappen.

2. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    ik heb het ook gehad tot een week of 16. maar bij mij waren het echt aanvallen van migraine.weet ook niet van waar ze kwamen. misselijkheid is bij mij verdwenen op 13/14 weken. dus hoop voor jou dat je er ook snel vanaf bent :)

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik heb ook heel lang hoofdpijn gehad. Ik heb het het nu nog als ik te laat ga slapen, verder valt het de laatste weken gelukkig wel mee.

4. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook heel veel hoofdpijn, ik ben nu 18 weken en vooral de laatste 4 weken is het niet uit te houden. Ik ben bij de huisarts en verloskundige geweest. Allebei zeggen ze dat dit vaker voorkomt tijdens zwangerschap. Sommige vrouwen ontwikkelen ook migraine. Je bloeddruk en ijzer kan je even laten checken. Verder kunnen ze weinig voor je doen. Het advies is om veel water te drinken, 1,5 tot 2 liter per dag naast je andere drinken. Rust nemen en paracetamol als het niet meer te houden is. De een heeft meer aan 3x per dag 2 paracetamol, de ander neemt liever wat vaker 1 paracetamol per keer in. Als de hoofdpijn ook vanuit je nek komt dan kan fysiotherapie helpen.
    Sommigen hebben ook baat bij acupunctuur. Heel veel sterkte!

5. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik heb het al 23 weken, non stop hoofdpijn. Wat bij mij vreem genoeg helpt zijn de mama vitamine van de etos. Ik slik die nu elke dag, zodra ik het vergeet krijg ik weer hoofdpijn...

6. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ik heb hier ook heel veel last vangehad. Tot een week of 16 denk ik. Zeer vervelend. Zeker in jouw geval met al drie kinderen die vrolijk rondhuppelen.
    Ik kan er niets meer voor in, want het hielp toch niet... Sorry ik ben niet echt bemoedigend :)

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Hier nog steeds helaas. :(

8. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Hormoon hoofdpijn, heb het ook geruime tijd gehad. Merkte vooral als ik me ging inspannen of te weinig dronk dat het erger werd. Bij mij werkte paracetamol ook niet. Al moet ik zeggen dat ik het nu al wel minder vaak heb! Hoop dat het snel over gaat. Zeker met die 3 meiden om je heen!

9. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik heb juist sinds deze week opeens deze kwaal ontwikkeld.
    Ontzettend naar, omdat ik eigenlijk nooit hoofdpijn heb..
    Ik neem idd ook mn mama vitamines.. omdat ik mij slap voel als ik hoofdpijn heb... en als het echt ondragelijk wordt een paracetamol..
    .nu vertelde iemand op zp... dat je na de 16e week wanneer het hcg hormoon minder wordt.. je oestrogeen hormonen meer worden... en dit kan de hoofdpijn veroorzaken.

De eerste zwangerschap heb ik er geen last van gehad...
    Maar nu dus wel...

10. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Ik kan maar 1 ding zeggen: hou het in de gaten, als het echt ondragelijk wordt echt aan de bel trekken!!! Laat je niet zomaar wegsturen dat het een 'hormoon-hoofdpijn' is. Dat hebben ze bij mij toen ook gedaan maar met 23 weken toch opgenomen met zware zwangerschapsvergiftiging. Met als resultaat: zie onderschrift.

Nu hoeft dat natuurlijk nooit zo te zijn en gebeurd dit zelden, maar denk dat je het wel in je achterhoofd moet houden om niet afgepoeierd te worden in het ziekenhuis. Al kunnen ze er niks aan doen.. Maar laat ook je eiwitten testen in dat geval.

Zelf ben ik nu 14 weken zwanger weer en heb nu helemaal geen last van hoofdpijnen en bij de vorige zwangerschap constant.

11. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is mijn bloeddruk en ijzer gecheckt en dat was goed.
    Eiwitten zijn niet getest
    Maar ik ben ook nog maar 18,5 weken dus ik denk ook te vroeg voor zwangerschapsvergiftiging?

12. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Dat eerste is gunstig!! Ik heb achteraf met 21 weken zwangerschapsvergiftiging gekregen en met 23 weken achtergekomen en heb gelijk moeten bevallen.. Anders was ik er zelf niet meer geweest. Helaas is niks te vroeg.

13. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 Maart2013, 22 okt 2012
    Laatst bewerkt: 22 okt 2012
    Wat erg meid! Jij had het dus wel heel vroeg in de zwangerschap.
    Ik zal het zeker in de gaten houden.
    Zolang mijn bloeddruk goed is hoef ik verder niets te laten testen?

Mijn huisarts heeft mij trouwens vreselijk afgepoeierd toen de klachten begonnen.Ik had mijn zin nog niet afgemaakt of mevrouw riep dat het spanningshoofdpijn was. Helaas niets aan te doen.
    Ga maar mediteren, "Spannend he zo'n zwangerschap?' (kots!)
    Geen onderzoek, geen vragen gesteld, geen bloeddruk gemeten of bloed laten prikken. Dus daar ben ik helemaal klaar mee! Deze week intake bij nieuwe huisarts!

Verloskundige daarentegen wilde mij gelijk zien en heeft gelijk wat checks gedaan en gaf aan dat het eerder migraine aanvallen zijn wat ik heb. Voel me bij hun wel goed in de gaten gehouden gelukkig!

14. MLkids

MLkids Niet meer actief

Vandaag toch maar naar de huisarts gegaan, het duurt mij te lang en ik ondervind er echt hinder van.

Het blijkt spanningshoofdpijn te zijn, ik heb nu warmte patch voorgeschreven gekregen en 9 keer massage van mijn rug/schouder en nek. Het probleem zit in de monnikskapspier, was ook duidelijk te voelen volgens hem.

Verder was mijn bloeddruk eerder laag als hoog (50/110), is er absoluut geen sprake van een sinusitis, heb ik niet de aanwijzingen voor migraine (ik heb geen last van geluid of licht, nou ja geluid.... gillende kids is natuurlijk een ander verhaal), en heb ik het echt boven mijn ogen naar mijn bovenhoofd (midden) en meer last zodra ik mijn kin op mijn borst doe (hetzelfde gevoel als bij een voorhoofdsholte ontstekingen en stijfheid in de nek).

Dus dames, ga naar de huisarts! Die massages bij de fysio kan ik maandag inplannen (lijkt me erg prettig) en die warmte patch van Thermacare zijn overigens ook heerlijk!

15. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Tja, hier tot dezelfde conlusie gekomen, spanningshoofdpijn. Iet omdat het spannend is, maar omdat je houding verandert. Ik vind het alleen veel te duur voor het zorgstelsel om naar de fysio te gaan voor hoofdpijn die met sporten, een andere slaaphouding en wat ontspanningsoefeningen van kaak en nek en wat meer beweging ook weg gaat.

Deel Deze Pagina