Nou ja, dan doe ik het maar. Vanwege een opmerking in het overrated topic. Maar ik wilde hier al eens eerder een topic over openen maar dan wat breder; wat ‘kun’ je als vrouw wel en niet dragen op een bepaalde leeftijd? Wanneer kleed je je teveel als tiener/ te hip/ ben je ‘hotter than your daughter’? Kun je bijv nog kleding dragen met stripfiguren, rare teksten of (zoals ik) nerd kleding? Of zijn daar wat jou betreft helemaal geen regels voor? En vanaf welke leeftijd is dat dan?
Wat is 40 tegenwoordig? De mensen in mijn omgeving die 40 zijn, zien er een stuk jonger uit en vaak ook beter dan een 20/30ger. Je weet vaak eat beter bij je past, kwa kleding, kapsel make up etc. Gewoon niet te bloot (bv naveltruitjes, rokjes tot net onder je kont) niet wat je dochter van 7 draagt (bv felgekleurde beemwarmers), heel veel kan zolang het maar classy blijft en moet ook niet te ouwe wijverig zijn.
Zelf ben ik 41, geen idee of ik me ‘naar mijn leeftijd’ kleed. Ik draag graag sneakers, spijkerbroek met beetje wijde pijpen/bootcut en een beetje strakke shirts. Ik vind heel veel kunnen, voor mijn werk kleed ik me wat netter. Op mijn werk zouden blote buik truitjes niet kunnen, ongeacht je leeftijd. Hoe iemand zich privé kleedt boeit me eigenlijk niet. Ik zie een vrouw van 40 denk ik liever in strakke kleding dan in een grijs, vormeloos joggingpak.
Ik dacht altijd een bloemetjesjurk met orthopedische schoenen, gecompleteerd met paarse kleurspoeling, toch? even serieus, zijn er dingen die je niet meer draagt omdat je boven de 40 jaar bent? Ik heb het wel met van die hippe make-up en haartutorials, ik ga echt niet aan de slag met lipplumpen of winged eyeliner, hoor...
Ik weet niet of het zo heet hoor, haha! Maar dan gebruiken ze bv een beker en die zetten ze om hun lippen en zuigen het vacuüm. Daar krijg je volle lippen van. Ik vind het eruit zien als een bavianenreet maar schijnbaar is dat heel hot
Vind dit ook een Lastige.. Ik liep een half jaar geleden (toen 30) over het schoolplein in een broek met gaten om dochter naar de psz te brengen en toen vroeg ik me oprecht af of dat nog wel kon.. ..
Het enige wat ik niet meer draag zijn korte rokjes, de lengte is bij mij net boven de knie, op de knie of net eronder. Naveltruitjes natuurlijk ook niet.
Ja dat kan gewoon!! Waarom niet? Ff serieus. Het boeid mij geen ene zak wat iemand anders draagt zolang het niet te aanstootgevend is. Zoals te bloot gekleed
Ik kleed me niet anders dan bv 10 jaar geleden. Hooguit dat mijn smaak misschien wel een beetje veranderd is met de tijd. Maar niemand gaat mij vertellen dat ik met 42 jr geen sneakers meer aan mag oid. Je bent zo oud als je je voelt. En die bloemetjes jurk met orthopedische schoenen laat hier nog eventjes op zich wachten.
Vanavond dit. maar ren nou niet allemaal naar de winkel morgen, ik wil graag een beetje individualistisch blijven. Als er liefhebbers zijn zal ik morgen een foto van mijn donkerblauw met witte sterrenpyjama plaatsen (ik wissel ze dagelijks af tijdens de wasbeurt) Bekijk bijlage 595191
Ok, ik ben nog geen 40. Maar wel bijna een ik draag gewoon wat ik leuk vind. Dus ook een kort rokje. Dat draag ik alleen in de herfst met een dikke panty, maar waarom zou het niet kunnen? Wat boeit mij het wat een ander vindt? Dat is toch het voordeel van 40 zijn? Wij weten toch nu hoe het is om schijt te hebben aan wat een ander vindt.
Deze heeft dus mooi gaten op de knieën. Ik ben 40-plus, het enige wat ik niet meer draag in het openbaar zijn hemdjes met spaghettibandjes en erg korte rokjes met blote benen. Omdat ik dat niet meer mooi vind staan bij mezelf. Ieder ander moet vooral lekker dragen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Herkenbaar probleem hoor! Vroeger wou ik nog weleens mijn “positieve punten naar voren brengen” met een beetje decollete.... Of een jurkje tot halverwege je bovenbeen... op zich zijn mijn benen best strak, ik heb alleen een beetje een hangbuik... maar toch he, wie zit er nog te wachten op mijn decollete nu. Zeker nu ik samen werk met jongens en meiden van onder de dertig, dan wordt het toch een beetje lachwekkend ben ik bang.
Ik heb sinds een kort een kledingboetiek. Doelgroep 30+. Maar het is meer 40+ hoor. Wat heb ik dan in de winkel: - jurken/rokken net boven/op de knie - iets mooiere stoffen/printjes - meer tijdloze kledingstukken - enkele eye catchers (hippe printjes) Liefst ook verkrijgbaar in een maatje meer. Je kijkt ook meer hoe de pasvorm is. Geen grijs, liever blauw dan zwart (zwart maakt je gezicht hard) Overigens soms komen de dochters mee, die zien best wel leuke items. Maar ja, het is geen hippe winkel. Maar dat leuke jasje of die rok gaan vaak toch wel mee.