Wat draagt een vrouw van 40+

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

@Elena22 en @iMoeder wat verstaan jullie onder nerd kleding? Het beeld wat ik hierbij heb ik een hoogwater ribbroek met bretels maar ik denk (en hoop) dat dat een fout beeld is.

Madelie en Zara75 vinden dit leuk.
  2. K00

K00 Niet meer actief

Dat meen je :eek:

3. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Een vrouw van 40+ draagt kleding waar zij zich prettig in voelt, zonder zich iets aan te hoeven trekken (leuke zinsspeling ;))van wat maatschapelijk gewenst is :rolleyes:
    Beetje flauw. Maar dat geouwehoer over wat dan wel en niet zou kunnen.
    Draag gewoon wat je wil. Als jij heppie de peppie wordt van jouw naveltruitje en je rok tot net over billen, doen!
    Wat maakt mij dat nou uit?
    Ik zou het niet doen want ik zou me daar dus niet prettig bij voelen. Zie zin 1 :p

Debaky, Marchella, Theezeefje en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Ik draag toch zeker wel andere kleding nu, dan toen ik 20 en 30 was. Ik kleed me netter, duurder ook. Toen ik 20 was had ik nog maatje 34 en droeg ik regelmatig blote buikenkleding en strakkere kleding. Nu maat 40 draag ik jurken, pakken, pantalons, mooie jeans (zonder gaten of scheuren) en zeker geen Nikes (ik ben van de New Balance ;)). Maar wel hoodies en jogjeans, maar alleen in mijn vrije tijd. Ik ga zonder make up mijn dochter naar school brengen in mijn jogging, dat deed ik vroeger niet hoor, zonder make up de deur uit. Ik laat mijn hond uit met ongekamde haren en op mijn (uggs)sloffen :)

Ik kleed me anders na mijn 40ste (na mijn 35 al ...) Maar heb ook lak aan wat anderen van mij denken, daar was ik vroeger gevoeliger voor.

Marchella vindt dit leuk.
  5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Voor mij is nerd kleding shirtjes van een bepaalde show/film/boek/band maar misschien heb ik het wel fout hoor :roflmao: Ik heb zelf een shirtje van Hogwarts en een shirtje van Dobby (beide Harry Potter).

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Deze 2 heb ik. Dat shirtje van Dobby combineer ik dus vaak met een grijs grof gebreid vest.

Bijgevoegde bestanden:

Theezeefje en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Je smaak veranderd ook wel mee he, ik vind niet meer hetzelfde mooi als 10 jaar geleden. Ik draag bv geen korte jurkjes meer, vind ik ook echt niet mooi bij mij.
    Ik heb toevallig laarsjes van Gabor gekocht, dat associeer ik met oudere dames, maar dat interesseert me opeens niks meer. En een jurkje van Sandwich, ook zo'n merk haha. Verder draag ik het liefst een zwarte slim jeans met shirt, blouse of trui.
    Het belangrijkst vind ik om er verzorgd uit te blijven zien.

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Thanks! :)

De broek is van Zara (vorig jaar) en de blouse is van H&M, is die standaard blouse van 14,99 (dacht ik).

Espoir vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.037
    113
    Overijssel
    Ik draag al mijn hele leven longsleeve shirts. En inmiddels skinnyjeans ( wel graag laag heupmodel want vind hoge taille echt zeer onprettig.)
    En laarsjes want hakken is me nog nooit fatsoenlijk gelukt.
    Voor de skinny was ik erg fan van het merk Indian Rose en die draag ik ook nog regelmatig.
    Mijn lievelingskleur is: donkerzwart,lichtzwart,pastelzwart. :roflmao:
    O,ja en ik woon zowat in mijn gebreide vesten....

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,2 KB
      Weergaven:
      230
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,3 KB
      Weergaven:
      208
    Marchella en Blijdorp vinden dit leuk.
  10. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Oh ja daar zie ik wel een beetje tegenop. :eek:

11. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik vind die shirtjes echt heel leuk, maar ik zie er al heel jong uit (ben 36 en wordt zeker 10-12 jaar jonger geschat), met zo’n shirt wordt ik helemaal 20 geschat denk ik.

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb hetzelfde hoor, ik ben 30 maar wordt zoveel jonger geschat. Vandaar dat ik het combineer met pumps en een make-upje :p

RoBiJe vindt dit leuk.
  13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb nog 9 jaar voor het zover is, maar ik verwacht niet dat mijn kledingstijl veel zal veranderen. Gewoon een skinny met een leuke top en schoenen die me op dat moment het lekkerst zitten. Ik hoop dat de mode voor de senioren wel verandert. Die lelijke Hawaï achtige blouses en bijpassende rokken vind ik echt verschrikkelijk. Waarschijnlijk moet ik dan als 70+er ook naar only oid om een beetje leuke kleding want een rokkendraagster ben ik nog nooit geweest.

14. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Eh nee. Maar dat deed ik ook niet toen ik 20 was.

Ik ben 42 lentes jong, en draag op dit moment een zwarte gebleekte redelijk strakke (niet Skinny want dat ben ik niet) spijkerbroek (c&a), een donkerblauwe kabeltrui (h&m) en bruine wandelschoenen omdat die gewoon heel erg lekker lopen.
    Dit is voor een dag thuiswerken.
    Maar op kantoor kleed ik me niet heel anders.
    Vrij saai. Maar wel praktisch.
    En niet echt anders dan 10 jaar geleden.

15. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Ik ben 32 maar kleed me vrij klassiek, altijd een lange jas bijvoorbeeld, nooit een korte of lederen. Wat ik draag kan ook prima als ik 40 ben dus dat is makkelijk.

16. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Mijn dochter (3) ziet die bovenste foto en zegt: ikke ook! :eek::cry:

Syane, bosi333, Theezeefje en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    O dat draag ik nu ook al :roflmao:

18. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja ik liep met mijn oudste in de supermarkt en had een spijkerbroek aan met 1 gat. Man: zeg weet je wel dat er een gat in je broek zit. Ziet er niet uit!

Ik: :eek:
    Oudste: die meneer is wel onaardig he mama :rolleyes:

famofthree en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit dus! En over Coolcat - sinds ik wat afgevallen ben - loop ik daar af en toe ook binnen en góh ik heb echt een superleuk jurkje gevonden. Draag 'm bijna wekelijks op een zwarte glanzende legging met gympen of met m'n enkellaarsjes met hakje.

https://www.coolcat.nl/dames/jurken/jurken/ ik vind dat er nog steeds wel geschikte jurkjes bij zitten.. Het ligt er natuurlijk wél aan, waar je het mee combineert... een gaten panty, pumps met sokken (en blote benen verder) .. doe maar niet..maar er zijn best andere mogelijkheden.

Overigens draag ik over het algemeen toch m'n spijkerbroek met iets langer shirtje... Tegenwoordig iets strakvallender. En ik vind tegenwoordig dus de gladde zwarte legging met jurkje/tuniekje of érg lekker zitten... Maar het boeit me allemaal wat minder... Comfort vind ik erg belangrijk.

coolcat jurkje.jpg

Afkes 10tal vindt dit leuk.
  20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Kleren.

Lijkt mij t meest voor de hand liggend.

Poolvos en Theezeefje vinden dit leuk.