Hallo, Mijn zoontje is nu 9,5 maand en kan staan en oprekken tegen de tafel, box, bed etc aan. Nu wil ik een babywalker kopen voor sinterklaas. Welke babywalker raden jullie mij aan? - een houte of plastice? - verstelbare wielen belangrijk ivm laminaatvloer. - geschikt voor de eerste stapjes. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb die van V-tech, ze heeft 'm vervroegd gekregen v/d sint aangezien ze 't toch nog niet beseft. Is van plastic. Ze vind 'm geweldig!! Het speelpaneel is leuk (Vormpjes, kleuren, cijfers, muzieknoten, liedjes, dierengeluiden, telefoon-rammelaar die eraf kan genomen worden en 'Tringelingeling' zegt, deurtje dat open- en toe gaat en 'Kiekeboe' zegt,.) Ze heeft zich hier ook aan leren optrekken.. Er staat een rem op, maar ik zet het ook tegen de zetel/muur zodat ze het zeker niet vooruit kan schuifelen want ge weet nooit! bol.com | VTech Baby - Baby Walker - Oranje,VTech | Speelgoed
Ik vind er een met rem echt ideaal!! Want hun volle gewicht leunen ze naar voren en dan vallen ze voorover. Een rem voorkomt dat. Volgens mij kan een rem alleen bij een plastic loopwagen.
Ik heb voor mijn dochter een houten gehad van Woezel en Pip. Ze vond hem heel leuk, lekker overal aan draaien etc, alleen ze heeft er nooit mee kunnen lopen. De wielen draaiden veels te snel door, waardoor de wagen te snel voor haar ging en ze er niet achter kon lopen, ze viel dan plat naar voren en ja dat moedigde haar natuurlijk ook niet aan. En nu ze goed kan lopen is de wagen natuurlijk niet meer interessant om achter te lopen Dus mijn advies zou zijn, zoek een loopwagen waar inderdaad een rem op zit of waarvan je de wielen strakker kan verzetten zodat hij niet naar voren schiet. Geen idee welke dat zijn, maar van een collega hoorde ik dat ze bestaan. Had ik het eerder geweten had ik daar ook op gelet.....
Ik heb hier een houten Blokkenwagentje (zoontje loopt nogniet zelfstandig). In het begin lagen er wat zware boeken in zodat hij idd niet zo snel ging, inmiddels zijn ze eruit en kan hij het wagentje zo besturen.
Wij hebben hem ook van v tech, van plastic!wat een plezier heeft er van. Leuk actieviteiten bord, en wat ik fijn vind, is dat er een rem opzit. Was met de oude modellen(heeft mijn zoontje gehad) niet zo.
Hier hebben we een houten van nijntje, de wielen draaien niet zo snel, ze moeten er echt tegenaan duwen, waardoor het karretje dus niet al wegrijd voor ze er goed en wel achter staan. Hier is hij heel veel gebruikt!
Op een gladde vloer gaat juist de houten van woezel en PiP beter dan die plastic wagens met rem. Je duwt hem dan zo door de rem heen/ meganisme om de wielen zwaarder te zetten. De houten kan daar kun je nog iets zwaars inleggen dan gaat hij nog minder hard. Dik boek werkt goed..
Wij hadden die van V-tech en daar hebben onze kinderen zoveel plezier aan gehad,ook het activiteiten bord wat je er ook af kan halen was een groot succes!
Ik had deze voor mijn zoontje van Nijntje maar daar wilde hij niet mee lopen, toen een plastic gekocht van Chico gekocht en daar liep hij mee van wonder en geweld.