Voornemens vóór de baby er was

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door HvO, 29 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd. Zijn er dingen waarvan je voor de geboorte van je eerste (of tweede/derde etc) kindje zei “dat ga ik nooit doen”? En die je nu toch doet of hebt gedaan?

Ik heb er wel een paar.

Ik was voornemens geen speen te gebruiken. Maar ons zoontje werd dysmatuur geboren met een enorme zuigbehoefte. Ik was “bang” gemaakt met verhalen over speen/tepel verwarring en wilde heel graag borstvoeding geven.

Ik wilde geen kunstvoeding geven. Maar vanaf het begin moest ons zoontje al bijgevoed worden. En uiteindelijk is borstvoeding niet gelukt.

Inbakeren leek mij echt helemaal niets. Vond het er altijd zo “zielig” uitzien. Maar we gaan het vanaf vandaag toch proberen.

Ik was bang hele nachten wakker te liggen omdat ons zoontje bij ons op de kamer zou slapen. Vanaf het begin op eigen kamertje. Maar ik slaap toch beter als ik alleen ben en hij bij mij op de kamer slaapt.

Ik zag mijzelf ook niet als een “draag”moeder. Maar het is zo fijn om je kleintje zo dichtbij te hebben!!

En zo zijn er vast nog wel meer dingen. Ben benieuwd!

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Een speen, en al helemaal niet zo lang!

HvO vindt dit leuk.
  3. HvO

HvO Niet meer actief

Het is wel “lang” geworden?:roflmao:

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bij de eerste een speen. Ik wilde heel graag bv geven, dat is gelukt. Maar de oudste heeft tot 2,5 een speen gehad ('s nachts). Dus daar kwam ik snel van terug.

De middelste en jongste 'mochten' dus een speen en zij wilden hem niet :D

En verder merk ik dat je veel makkelijker wordt, met alles. De oudste heeft in haar eerste 2 jaar echt zelden iets zoets gegeten. De middelste kreeg al eerder een ijsje of pannenkoek, gewoon met haar grote zus mee.

Biny, Blijdorp en HvO vinden dit leuk.
  5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Speen

Ik had altijd een grote mond dat ik mijn kind geen speen wilde laten hebben wanneer hij zou kunnen lopen, omdat ik dat geen gezicht vond en voor de spraak blablablabla

Maar die grote grijze ogen kan ik niet weerstaan :oops:

Oh en tv...
    Hij mag altijd een uurtje babytv kijken in de ochtend :oops:

Blijdorp en HvO vinden dit leuk.
  6. HvO

HvO Niet meer actief

Dit is/was dus ook mijn gedachte. :roflmao: Maar ben al bang dat ik dat beter kan laten varen en zien hoe het gaat. :oops:

7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Speen!!! Na 4 weken mn pink tussen de bv door kwam er een lactatiekundige en die zei: ze drinkt prima, geef lekker een speen tussendoor. 4 uur later had dochter de eerste haha. (Nu gelukkig alleen nog tijdens het slapen)

Tv: tijdens het koken, tijdens mijn migraine en als ze ziekig is dan mag ze BabyTv kijken of Nijntje (max 30min achter elkaar, max 1u per dag).

Babykoekjes: van de kleine keuken maar toch... Ze kan echt een hele fruit- groentenmand wegeten en soms heb ik gewoon geen zin om te schillen/snijden/wassen.

Speelgoed met geluidjes: als ik even zelf rustig wil zitten.

Vreselijk schreeuwend gekleurd plastic speelgoed: Google blokkentafel ;)

En er zal vast nog veel meer aan deze lijst toegevoegd worden :roflmao:

HvO vindt dit leuk.
  8. HvO

HvO Niet meer actief

Haha dit hoor ik dus ook vaak van mijn eigen ouders.

9. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Bij de eerste: mijn kind gaat op een eigen kamertje.
    *Ruim 4 jaar samengeslapen.:D
    Ik ga borstvoeding geven, koste wat kost!
    *na 4maanden bloed zweet en tranen en nog steeds geen volledige voeding bv kunnen geven, was ik klaar.

Deze ronde wel van plan om kindje iets eerder naar eigen kamer te verhuizen. En die borstvoeding, ik probeer het gewoon weer, maar ik laat mezelf er deze keer niet weer aan onderdoor gaan. Als het niet volledig gaat, dan niet. Ik ga deze keer niet aanleggen-andere borst-bijvoeden met fles-nakolven. Het wordt tiet of niet.

Triangel, Blijdorp, snoes79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Happygolucky

Happygolucky Bekend lid

10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Kind bij ons op de kamer laten slapen. Was ons plan. Mijn man en kind sliepen beide niet. Kind werd wakker zodra mijn man wel even sliep en gelijk snurkte haha. Drama!

HvO vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.623
    8.364
    113
    Vrouw
    Tv niet of nouwelijks aan... als ik mij niet lekker voel is het toch een enorm fijn ding.

Ik zou veel voorlezen. Is het nog niet veel van gekomen omdat het boek nog net niet verscheurd word terwijl ik probeer te lezen.

Veel knutselen. Na 2 minuten houden ze het weer voor gezien en vliegt alles door de kamer. Ook geen succes dus.

Vero0504, Biny, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hahaha hier precies hetzelfde!
    Laatst weer geprobeerd en hij vond het zowaar leuk en luisterde!
    Dag erna griste hij het boekje uit mijn handen en scheurde zo een bladzijde eraf (karton).
    Inmiddels liggen overal bladzijde van het boekje in huis en lees ik de losse bladzijde maar af en toe voor aan hem.

Vulpen, Vero0504, Blijdorp en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Herkenbaar.
    Ik las altijd maar als hij in het ledikant zat. Ik op stoel ernaast. Hij zelf een redelijk onverwoestbaar boek in de handen. En ik voorlezen.
    Hij is nu bijna 2,5 en begint nu eindelijk bij me te willen zitten om te lezen. Wel wil hij dan nog steeds zelf (sneller dan ik lees) omslaan, dus ideaal is het nog niet.

Vero0504 vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.623
    8.364
    113
    Vrouw
    Dat heb ik ook geprobeerd maar dan ging hij stoorzender spelen. Nu is hij 3,5 en zou het 1 op 1 wel kunnen. Maar ik ben de meeste avonden alleen en dan verstoort zijn broertje van 2 alles. Ik heb een Disney verzameling van ruim 300 boeken die ze hopelijk nog leuk vinden zodra ze beiden rustig kunnen blijven liggen.

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Ow heeeerlijk, zo’n verzameling! Jaloers.
    Ik lees tegenwoordig ook nog wel eens aan tafel tijdens het fruit eten. De jongste eet nog niet, maar zit wel mee aan tafel als ze wakker is. Beide in de stoel, zoon eet dan dus is stil. En dan ff lezen.
    Maar vooral ook ondat ik het zelf zo leuk vind.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heel herkenbaar wat je schrijft over voeding.

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik heb me voorgenomen om per kind en situatie te kijken wat wel en niet werkt en waar ik en kin(eren) ons fijn bij voelen.

Werkt prima.

Heb soms het idee dat moeders tegenwoordig zo onzeker zijn. En zo vastzitten in wat moet en de controle willen houden over alles.

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    Ik had eigenlijk niet zo veel voornemens, die wel/niet gelukt zijn. Misschien hooguit ik ze wel een duidelijke ritme/structuur wilde bieden, maar dat is wel gelukt. Wel bij ieder kind een totaal ander ritme of structuur, maar dat maakt niet uit vind ik.

Verder hebben al mijn kinderen een speen gehad, zonder schuldgevoel kunstvoeding gekregen (na een mislukte borstvoedingspoging bij oudste) en ben ik ook bij de oudsten nooit moeilijk geweest met zoetigheid. Niet dat ze overladen werd met taart of koek. Maar ze heeft echt wel eens een lange vinger gehad oid.
    En bij zoon ben ik daar nog makkelijker mee, want wat wij eten wil hij ook. En dat snap ik wel. Hooguit dat ik wel eens wacht met een bepaald zoet toetje tot hij al in bed ligt ofzo. We eten niet standaard een toetje bij het eten, dus als we dat doen is het meestal echt iets heel ‘slechts’ :roflmao:

Tv mag hier ook gewoon, wanneer het zo uitkomt. Alleen bij de jongste mochten de meiden de tv echt niet aan aan doen vlak voor hij ‘s avonds naar bed ging. Want dan had hij last van die prikkels.

Blijdorp en HvO vinden dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.388
    113
    Ik had geen voornemens. Ik heb geen problemen met de speen, tv kijken of suiker. Dus dat scheelt een hoop gestress denk ik.
    Het enige wat ik wel echt wil voorkomen is dat hij een verwend prinsje wordt.

Blijdorp, HvO en Marchella vinden dit leuk.
  20. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik geloof dat ik maar weinig keiharde voornemens had... bijvoorbeeld: ik wilde graag borstvoeding geven, maar niet kostte wat het kost. Ik wilde graag zelfgemaakte voeding geven, maar onze dochter at er geen hap van (potjes at ze zo leeg:roflmao:). Gelukkig had ik geen aversie tegen kunstvoeding of potjes hahahaha!

Ik vind alleen dat onze dochter wel eens te veel tv kijkt. Niet als baby, wel nu. Ze wil echt niet meer slapen ‘s middags, maar vaak redt ze de dag gewoon niet. Dus dan maar wat langer dan we eigenlijk zouden willen voor de televisie!

Ook voor aanstaande baby heb ik geen keiharde voornemens. Ik zou wel graag wat meer gaan dragen en ik zou iets eerder met een ritme beginnen. Bij onze dochter hebben we (achteraf gezien) te lang in haar ritme meegedraaid, deze baby moet sowieso wat sneller mee in een ritme.

HvO vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina