Leuke foto's weer allemaal. Ik ben vergeten vandaag een foto te maken. Ik had het toestel wel klaarliggen, maar door de 'opruimdag' vergeten. Dochter had een rood rokje (Villervalla) met zwarte legging (Hema) en zwart met rood bloemenblousje (Jubel) aan. Vraagje aan jullie: ruimen jullie vaak speelgoed e.d. op? Wanneer besluit je dan om iets weg te doen? Ons huis lijkt een half pakhuis. Ondermeer doordat ze mijn speelgoed van vroeger heeft, maar ook door haar nieuwe spul. Ik vind het moeilijk om weg te gooien, want als ze het ziet, speelt ze er weer mee. Of ze speelt er sowieso mee. Maar Sinterklaas komt er weer aan & ik moet echt wat gaan opruimen!
Nou ik heb gisteren ook opgeruimd en in iedr geval de Little people ga ik op marktplaats zetten. Ze heeft al zoveel, ze weet gewoon niet waar ze mee moet spelen soms.
2 x per jaar ofzo en tegenwoordig doe ik het samen met D. Dan maken we een stapel met wat weg mag (vuilnis) en een stapel wat weg mag (leg ik boven in opberg bak om op rommelmarkt ofzo een keer weg te doen) en een stapel met wat ze wil bewaren. Sommige dingen gaan naar de schuur daar kan ze in de zomer buiten mee spelen.
@Sandraske: Vind je dat niet zonde? Vandaag op zolder opgeruimd en m'n dochter zat superlief met Little People te spelen. Het staat al wel lang op zolder, want ze heeft beneden Barbies. @Lynn: Doet jouw dochter dat? Hier moet alles bewaard blijven. En er staat ook een partij babyspeelgoed dat nog wegmoet, maar waar ze op zolder soms nog heerlijk mee speelt. Wat hebben jullie aan speelgoed staan?
Vergeleken met wat ik bij anderen zie hebben mijn kinderen niet veel. Ik ze af en toe wel dingen boven en andere dingen weer beneden en dan ruil ik het weer. Heb tot nu toe alleen het echte babyspul weg gedaan en af en toe dingendie kapot zijn. Zit nog wel zoals iedereen met lades vol knuffels waar haast niet mee gespeeld wordt... Moet ik maar es wat aan doen
@Speelgoed opruimen... Hier eigenlijk elke maand sowieso wisseling van dienst. Heb boven een "speelgoed" kamer die volstaat, staat nu bijvoorbeeld nog veel nieuws wat volgende maand dan naar beneden komt en dat wat nu beneden staat gaat dan naar boven. Voor alsnog doe ik niks weg of weggooien. Zodra ze uitgekeken is op de 4 a 5 tal dingen die beneden staan, doen we wisseling van dienst en haal ik weer nieuwe dingen van boven. Er staan eigenlijk altijd wel minimaal 2 a 3 nieuwe dingen boven. En ook van de oude dingen komen wel eens dingen naar beneden, we gaan dan samen naar de kamer en mag ze kiezen wat er naast de nieuwe dingen nog meer naar beneden mag. Nu staat de quinny, babyborn, dorapop, poppenbedje en de lego beneden.
Hier wel veel door 'oud' speelgoed. Met de knuffels wordt hier volop gespeeld. Dan worden ze tegen de muur of in een kring gezet, zodat mijn dochtertje ze kan voorlezen. Of ze worden achter elkaar gezet en dan gaan ze op vakantie of zoiets.
Ik heb sowieso een opruimprobleem. Ik heb net pas een groot deel van haar zomerkleding uit haar kast gehaald & te kleine kleding. En ik heb nog een half pak luiers liggen die allang niet meer gebruikt worden. En te kleine pyjama's in haar kast. Vroeger had ik daar geen last van. Ik ben heel opruimerig van mezelf, maar ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer. En ik ben bang dat ik dingen wegdoe die ze nog past of nog mee wil spelen. Erg hè?
als er niet mee gespeeld wordt, is het ook zonde Nu staat er beneden in de woonkamer: duplo keukentje en toebehoren winkelwagentje een bak met poppen en tasjes (speelt ze af en toe maar mee) een bak my little pony, zit niet veel in maar komt 5 december in ieder geval de trein bij vormenstof boekjes en de puzzels In de kast in de bijkeuken liggen dan nog poppenbuggy, stofzuiger, schoonmaakset en dat pakt ze af en toe. Boven staat dan nog: poppenbedje staat op haar kamer met twee poppen muziekinstrumenten en nog twee bakken met van alles en nog wat. Zaterdag heeft ze 2 keer op de wc geplast en hebben we het winkelwagentje alvast gegeven. Ze sjouwt de hele dag met dat ding
ow daar heb ik geen last meer van, je leert wel opruimen zonder opbergruimte(wij hebben geen zolder).
Vast wel, Sandraske. Vroeger was ik echt heel opruimerig. Geen idee hoe dit komt. Beneden staat nu een houten speelgoedkist vol poppenspullen, 3 mandjes met Barbie spullen, een tentje, een appartement van Pinypon + autootje + extra poppetjes, een dokterskoffer, boekjes, een poppenbed, poppenkinderstoel, een poppenwagen, een tentje, een douche en een auto van Barbie. Dan nog een kast vol spelletjes en kralen. En in de gangkast drie kratten met knutselspullen. En dan wil je niet weten wat er op haar slaapkamer/zolder staat. Ik word echt gek van die zooi!
@missT, ik ben heeeeeeeeel opruimerig met speelgoed. Alles waar een tijdje niet meer mee gespeeld is ,maar nog wel een twijfelgeval is verdwijnt naar zolder en gaat dan op den duur weg. Speelgoed waar echt niet meer naar omgekeken wordt , doen we meteen weg. ( verkopen/weggooien/weggeven)
Ik wil ook al die speelgoedzooi gewoon niet in mijn zicht hebben Overdag morgen ze ermee spelen ,maar als de kids op bed liggen ,dan verdwijnt alles in de kast.
Bedankt Ikkie! Heb niet een supersmal mannetje, maar hou wel van smaller vallende broekjes. Ga er binnenkort maar eens kijken. Heb nog rood, oker en groen op mijn verlanglijstje
Ingrid hier een linkje,, staan echt leuke broekjes tussen,,, http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Babys//Collectie/Broeken & jeans
was vanmiddag op de kinderboerderij, en heb me weer lopen vergapen aan de outfits.. een pietepeuterig meisje, met enorm lompe nike air max. een grietje van een jaar of 8 met een 3/4 legging (brrrr), en on top of that, een ventje (? ze noemden hem hendrik), met alleen een paarse maillot?! en een veeeeeul te grote lompe jas. bizar. dusssss, ik ga even albums gluren om de balans weer wat in evenwicht te brengen.