Zoals de titel al zegt. Wat heb jij voor je (bijna) 1 jarige voor het zwembad? Hij vind zo'n gele bandring niet zo tof meer. En daar kan die ook niet mee kruipen/stappen door het pierebadje natuurlijk. En uiteraard blijven we erbij, houden altijd toezicht etc...
Ik meen me te herinneren dat we toen zwemvleugeltjes hadden die bij hun gewicht hoorden. Tegenwoordig heb je ook van die zwemvesten. Dus geen officiële reddingsvesten maar meer de werking net als vleugeltjes die ze net boven water kunnen houden als ze omkiepen. Dit kan soms handig zijn als zwemvleugeltjes niet handig zitten bij t spelen bij t water.
Bij die kleintjes die nog niet kunnen lopen niets eigenlijk, hou ze continue vast. Nu ben ik sowieso niet zo van het zwemmen dus echt zwemmen doen we vrij weinig.
Hebben nu zo'n swimtrainer gekocht voor onze jongste. Maar nog niet uitgetest. Gaan we eerdaags doen. Dan zal ik het delen hier
Met 6 maand de swimtrainer. Met een jaar bandjes maat 00. Wilde ze de swimtrainer niet meer. Met 1,5 jaar een puddle jumper gehaald, die kon ze niet zelf afkrijgen en d bandjes schoten af als ze te hard van onze glijbaan ging. Nu is ze 2,5 en meestal gewoon weer bandjes, maar dan maat 0. Die vindt ze fijner dan de puddle jumper.
Ik zit hier met hetzelfde dilemma. Tijdens een lang weekend bleek dat mijn zoon (twee, slechts 10.5 kilo) de swimtrainer nu weigert. Ik heb hem door het water laten lopen waar ik telkens bij zat maar is toch schrikken bij vallen en onhandig. Hij kreeg een hoop water binnen zo. Door zijn gewicht zijn de meeste alternatieven te groot. Voor de zomervakantie nu zowel de kleinste maat vlindertjes als een puddle jumper gekocht bij Decathlon (die laatste is bij 15 kilo.. maar wel opblaasbaar, moet nog testen.) Was niet zo duur, stuk minder dan de swim trainer, en we kijken wel wat past en waar meneer wel mee het water in wilt. Geen gouden tip dus
Ja lastig he, ik heb n.a.v. de tips hier maar zwemvleugels gekocht, de kleinste maat vanaf 11 kg. Ik denk dat hij die swimttainer ook niet fijn vind idd. Het is een actief en nieuwsgierig mannetje en als hij iets wil dan wurmt die zich in alle bochten om het te krijgen.. We gaan het over 2 weken zien op vakantie. Ik of mijn man zou hem toch altijd vast hebben. En bij het poedelbadje toch fijn om iets te hebben. Die pudle jumper lijkt me ook wel fijn idd. Maar die 15kg zitten me een beetje dwars. Hij is daar maar 2/3e aan gewicht van. En met een maatje 80 is het denk ik een enorm ding..
Wij hadden bandjes. Swimtrainer ook geprobeerd, maar ze vonden de houding waar ze daarmee in gedwongen werden en daarmee ook de bewegingsbeperking (ook met in en uit het water gaan trouwens) niet prettig. Als ik nu nog iets nodig had, dan zou ik een puddle jumper proberen.
Onze jongste is bijna 13 maanden en weegt 9.6 kilo heb na lang zoeken de kleinste maat opblaasbandjes gekocht. Die zijn geschikt tot 15 kilo. Ik durfde vanaf 15 kilo (of sommige vanaf 11 kilo) niet aan. Hij loopt al bijna 2 maanden dus met zwemmen wil hij dat natuurlijk ook