Hi allemaal, Wij hebben een baby van 10 maanden. Ze zit nu op 3 flesjes per dag maar we moeten dit eigenlijk gaan afbouwen. Ze is geen goede eter, dus ik vraag me af of jullie tips hebben. Ze krijgt 2 papflessen (1 in de ochtend en 1 in de middag). Daarnaast fruit, groentehap en een tussendoortje. Voor het slapen gaan krijgt ze nog een normale fles. Hoe kunnen we dit afbouwen? Brood eet ze vrijwel niet, zijn we al maanden aan t oefenen maar lukt niet. Vandaar dat ze 2 papflessen krijgt om toch granen binnen te krijgen. We maken soms weleens een ei voor haar, maar ik denk niet dat we daarmee 1 papfles kan weglaten. Hebben jullie tips?
Van wie moet je het afbouwen? Als het nu goed gaat zoals het gaat zou ik het gewoon lekker zo laten, het komt vanzelf wel
Bedankt voor je reactie. Ik had van die voedingsschema's opgezocht en stond dat je baby rond de 10 maanden nog maar 1 of max 2 flesjes mag krijgen en vanaf 1 jaar helemaal geen flesjes meer. Dus werd er onzeker van. Maar t kan idd denk ik ook geen kwaad om het nog even op deze manier te blijven doen en ondertussen te blijven oefenen met brood. Thanks!
Wie zegt dat je moet afbouwen? Ik zou gewoon je dochtertje volgen, blijkbaar heeft ze er nog behoefte aan. Even ter illustratie: onze dochter van anderhalf heeft totdat ze ruim een jaar oud was om meerdere nachtvoedingen gevraagd (de eerste negen maanden borstvoeding, daarna afgekolfde melk en kunstvoeding in een fles) en het laatste flesje is er pas sinds een maand of twee, drie af. Heeft ze zelf voor gekozen en ze heeft nooit meer om een fles gevraagd
Gewoon je kindje daarin volgen hoor. Kijk wat haar behoeftes zijn. Mijn oudste volgde perfect dat schema. Die was met 1 jaar flesvrij en at supergoed haar maaltijden. De jongste echter niet. En dat is ook prima. Krijgt nog een flesje voor haar middagslaapje en een flesje voor de nacht. En vaak komt ze 's nachts ook nog eens voor een flesje.
Mijn zoon dronk tot 12 maanden nog 3 of 4 flessen per dag. Daarnaast brood etc. Met 10.mnd dronk ie nog 5 of 6 flessen. Heb altijd naar behoefte gevoed en pas gestopt met een fles als ie zelf een liet vallen.
Lekker zo laten gaan. Mijn jongste had tot 11 maanden ook 3 flesjes. Hij liet van de middagfles wel steeds vaker wat staan, dus ben toen begonnen om de fles te minderen. Op een gegeven moment dronk hij ‘s middags 120/4 en van de één op andere dag wilde hij de middag fles helemaal niet meer en hebben we deze laten vallen. Officieel zou hij nu ook geen flessen meer hoeven, maar hij geniet ‘s morgens nog zo van een flesje in ons bed als hij wakker is. En voordat hij op bed gaat ook, dus dat blijven we voorlopig ook nog geven. Terwijl mijn oudste met 10 maanden echt geen druppel flesvoeding meer wilde.
Hier 1 van bijna 11 maanden en wil overdag geen melkfles meer maar drinkt er dus wel 2 in de avond en nacht. Best een hoop vind ik want is gerust een fles van 240 en 1van 300. Overdag drinkt hij wel wat maar echt niet zoveel. Eten doet hij super alles gaat erin. Brood doe ik ook vaak door z'n fruit. Moet zeggen beide kids van mij weigerde pap en bij m'n eerste zoon wilde ik doorgaan met z'n 1e jaar met opvolgmelk maar hij weigerde nu bij zoon 2 ga ik het ook proberen maar hij geeft het zelf wel aan.
Ik zou je niet teveel laten leiden door een schema maar kijken naar de behoefte van jouw kindje. Mijn jongste is bijna 13 maanden en zit sinds 2 weken pas op 2 flessen ipv 3. Volgens het CB zou zij geen flesjes meer moeten krijgen bij 1 jaar, en bij mijn eerste kon ik inderdaad stoppen bij 12 maanden, maar de middelste heeft tot 15 maanden nog een avondfles gehad. Komt vanzelf.
Lekker zo laten. En in de zomer is het fijn als je een nog een fles kan geven ivm de warmte en extra vocht nodig. Wat voor brood geef je en wat voor beleg?
Onze zoon van 1 jaar en 9 maanden drinkt nog een fles (halfvolle) melk per dag. Bij zijn broos rest van de dag een beker met water maar melk wil hij niet uit een beker maar alleen uit de fles.ik vind het prima stopt vast wel een x
Lekker zo laten, ze geeft vanzelf wel aan als ze een fles wil laten vallen. Mijn zoontje is 20 maanden en drinkt nog 2/3 flessen op een dag. Bij zijn midsagslaapje en avonds 1 of 2 flessen. Hij krijgt wel sinds een jaar gewone melk.
Dat is waar idd! Brood hebben geven we tarwe, soms wit, soms bruin. Beleg: soms alleen boter, soms appelstroop, soms pindakaas. We hebben alles geprobeerd naar mijn idee maar ze blijft t niet lekker vinden
Geprakte banaan er op? Mijn dochter vond de mango pompoen spread van de kleine keuken lekker. Brood licht roosteren is het lekker knapperig.
Hier eentje van 17 maanden die s nachts nog twee (verdunde) flesjes krijgt. Ik laat t lekker gaan, komt wel een keertje. Hoor wel vaker dat kinderen brood niet lekker vinden. Gaan havermout of crackers er wel goed in?