Onze dochter van 1,5 heeft de fopspeen van Dr. Brown. Alleen zie ik nu dat er geen opvolger meer is van 18+mnd. We hebben laatst toevallig nog de fopspeen van avent en difrax geprobeerd maar die wilde ze niet. Hebben jullie tips? Ziet er echt niet meer uit nu met dr lipje tussen de opening door
Nou nee, Ze heeft de fopspeen echt nog nodig. Zowiezo voor de nachten. En nu is ze geopereerd, en haalt ze veel troost uit dr fopspeen.
Heeft ze er zelf last van dat de speen te klein is? Anders zou ik het gewoon zo laten hoor. Het ziet er misschien niet uit, maar ik neem aan dat ze niet de hele dag (meer) met de speen in loopt en hij dus hoofdzakelijk voor het slapen gebruikt wordt. Niemand die dan ziet hoe die speen zit toch.
Hier ook voor de nacht een speen... van Avent dan. zover ik weet zijn er nooit grotere spenen dan 18 maand... En zie ik er zelfs 4 jarigen mee lopen. Nu is mijn meisje 17maand.... dus voor de nacht vind ik t voorlopig nog niet erg
Er zijn geen spenen voor ouder dan 18 maanden omdat die doorgaans niet meer nodig zijn. Zo net na haar operatie snap ik dat het lastig is om te stoppen met de speen. De timing moet er wel naar zijn. Daarom zou ik haar nu haar eigen speentje laten houden en als de operatie wat langer geleden is zou ik beginnen met afwennen.
Van wat ik op Google zie lijkt hij qua vorm op Bibi en volgens mij ook kruidvat en prenatal huismerk. Misschien zijn die beter gevormd
Dan zou ik deze speen maat nog even blijven gebruiken tot er wat zonnigere tijden aanbreken en dan stoppen. Over t algemeen heeft een kind van 1,5 geen speen nodig.
Wij gebruiken nu de 12 maanden+, dochter is ondertussen anderhalf maar krijgt ook geen nieuwe meer. Ik zou gewoon de maat die je nu hebt blijven gebruiken.
Blijkbaar wel, anders bestonden die kinderen niet Sommigen hechten waarde aan hun knuffel die ze plat knuffelen of aan sabbelen en anderen hebben die waarde aan een speentje geplakt.
Nodig hebben en gewenning is iets heel anders. Een speen is bedoeld voor als een baby extra zuigbehoefte heeft. Een kind van 1,5 heeft dat niet meer en heeft in principe geen speen meer nodig. Sommige mensen denken dat een speen standaard bij een baby hoort maar dat is niet zo. Mijn zoon heeft er nooit één gehad. Ik had er een paar in huis voor het geval hij extra zuigbehoefte bleek te hebben maar dit had hij niet. Hij had dus geen speen nodig. Heel fijn want nu hoef ik het hem niet af te wennen.
Maar dan weet je dus ook niet Hoe het is om een kind te hebben die waarde hecht aan een speen. Het kind van t's kan nu nog niet zonder, met of zonder zuigbehoefte. En helaas leer je het niet bij ieder kind snel af, want sommige kinderen hechten er waarde aan, zoals met een knuffel en staat het voor vertrouwdheid. Ik vind het gesabbel om een knuffel helemaal niks, maar mijn zoon geeft helemaal niks om knuffels. Die knuffelt mij liever. Maar als jouw lievelingsknuffel pleite is en iemand zegt, dan koop je toch gewoon een compleet andere? Dat is dan net zo raar snap je. Hoe dan ook; ik zou kijken of je het met deze speen nog even kan doen en anders zou je nog kunnen proberen of een ander merk dezelfde vorm heeft. Ervaring hier is dat dat toen niet geaccepteerd werd. Zolang de speen maar niet kapot gebeten wordt
Laat iedereen toch in hun waarde zeg... wat maakt 't uit dat een kindje snachts nog een speen heeft?? Heb er ook een gehad die niks had met spenen.. . Ook prima. Er wordt hier niet om meningen gevraagd.... dus hou die lekker voor je.
Ik heb niks tegen een speen (voel me een beetje aangevallen). Ik geef alleen aan dat een kind van 1,5 het niet persé nodig heeft. Dat er daarom geen grotere spenen worden gemaakt. Ik zeg ook dat het afwennen wel op een goed tijdstip moet gebeuren en dat is nu niet voor de dochter van ts. Verder moet iedereen voor zich weten of ze haar kind een speen geeft. Daar zeg ik toch ook niks van?
Er wordt hier om oplossingen gevraagd, en eentje daarvan is met de speen stoppen, daarom heb ik dat genoemd. Daar heb ik niets kwaads mee bedoeld. Verder maakt het mij namelijk niet uit dat andermans kindje een speen heeft s nachts. Het is niet mijn kind en niet mijn gebit.
Ts heeft ze er zelf last van of niet? Zo ja misschien een paar merken kopen en uitproberen? Groter dan 18m vind je volgens mij maar misschien vind ze een andere vorm beter? Zoontje is dik 3 jaar en heeft een speen 12+ volgens mij. Jaaaaa hij is 3 en slaapt met een speen
Okay bedankt voor reacties. Dan houden we het voor nu nog bij deze speen. Maar hoe hebben jullie dit dan aangepakt om de speen het beste af te leren. En dan met name de nachten? Ze slaapt al niet super snachts. Laat staan zonder haar speentje, waar ze helft vd nacht al om jammert als ze die kwijt is snachts.??
Ik snap je standpunt dat een kindje van 1,5 in principe geen speen nodig heeft. Maar we hebben in haar babytijd nogal wat meegemaakt, en toen was een speen een fijn hulpmiddel om haar af en toe een beetje rustig te krijgen. En nu is het afleren gewoon lastig. Sinds haar operatie wil ze het liefst de hele dag dr fopspeen in. Als mijn dochter zich daar prettig bij voelt nu ze er niet lekker aan is, prima! Maar de tijd komt binnenkort zeker wel om het af te leren.
Hier heb ik altijd gezegd dat ik er tot z'n 2e niks aan zou doen om z'n speen af te leren. Tot die tijd is het moeilijk aan ze uit te leggen dat je ze iets af neemt wat hun veel troost/veiligheid bied. Echter zoontje besloot anders en hier heb ik op in gespeeld. Hij begon weer aan een periode van speen uit bed gooien en dan kwam mama wel weer. Rond een jaar deed ik dat altijd direct, zodat hij niet hoefde te gaan huilen Toen hij 17 maanden was gooide hij ook z'n speen uit bed en ik had zoiets als hij echt gaat huilen dan ga ik wel terug voor z'n speen. Het bleef bij jammeren en na 20 minuutjes sliep meneer. Vanaf hier hebben wij toen doorgezet. De eerste dagen nog zo van, als hij er echt om gaat huilen krijgt hij 'm gewoon weer en zien we over een half jaar ofzo wel weer verder. Maar het ging eigenlijk verrassend goed en sinds die tijd is hij dus van z'n speen af. Ik zou sowieso wachten tot je dochtertje helemaal herstelt is. En ik weet niet of haar gebit al compleet is? Dat was hier ook wel een voorwaarde geweest anders. Soms heb ik nog wel momenten dat ik denk, had hij z'n speentje nog maar. Mijn zoontje hecht zich namelijk ook niet echt aan knuffels. Ik denk dat je als moeder het beste kan bepalen wanneer het juiste moment is om met de speen te stoppen.