Wat draagt jouw baby 's nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    In navolging van het topic over de winterslaapzak...
    Mijn baby slaapt in een puckababy, zo'n dunne katoenen. Ook draagt mijn baby nog gewoon de kleertjes van overdag. Daarover heen een lakentje en dekentje. Ik heb zeker niet het idee dat ze het te warm heeft. Maar begon ineens toch te twijfelen, klinkt best veel, zeker als het nog 20 graden is op dr kamertje?
    Wanneer gingen jullie trouwens een pyjamaatje aandoen?
    Ik wil tzt na ontbakeren over naar een (winter)slaapzak, maar stel ze is nog niet zo ver en het wordt toch een flink stuk kouder,.. dan een extra deken? Kruik?
    Gebruiken jullie naast een slaapzak dan ook nog een laken en dekentje? Of alleen bij dunne zomerslaapzakjes?

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ons zoontje trek ik een pyama'tje aan, afhankelijk van kamertemperatuur met of zonder sokken aan. Dan onder een laken met deken, die dubbelgevouwen is (enorm ding).
    De eerste slaapzak van m'n oudste is een 68 geloof ik, dus echt voor de wintermaanden gekocht. Ze schelen wat geboortemaand betreft 2 maanden maar de jongste was 5 cm groter bij geboorte dus dat maakt het weer goed :D

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O ja, mn dochter heeft ook nog sokken aan in de puckababy en onder laken en dubbelgevouwen deken :):) Dan dus nog kleertjes aan ook... of zou ze dan alleen in een romper moeten?
    En gebruik je de winterslaapzak dan zonder deken erbij?

4. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Mijn jongste slaapt in een pyama, met sokkken;), in een zomerslaapzak van de hema en dan nog een dekentje erover.
    De oudste slaapt in een romper met zomerslaapzak en deken.

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Het is een echte winterslaapzak, dus een deken is niet nodig in principe. Er zitten ook mouwen aan maar die waren te groot, zoontje leek net een michelin poppetje. Die gingen er af, en dan controleren of hij het niet te koud had. Kan evt nog een lakentje eroverheen doen.
    Even in het nekje voelen of deze niet te warm aanvoelt. Onze jongste is een echt warmtekussentje, die is nooit koud. Maar dat is natuurlijk per kind verschillend.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina draagt een rompertje zonder mouwen,pyjama jasje,een slaapzakje zonder mouwen en we leggen ze onder een dekbedovertrekje met daarin een dekentje.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tobin slaapt in een romper lange mouwen en zomerslaapzak en dan nog onder een lakentje en een dekentje. Warm zat volgens mij, want hij wordt 's nachts nooit wakker.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    De kleine man slaapt in een van zijn rompertjes van overdag (kwijlt nogal veel) met een maillot of in pyjama in een winterslaapzak zonder mouwen en zonder extra deken.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dus eigenlijk bij een winterslaapzak gebruiken jullie geen deken extra en bij een zomerslaapzak wel?
    En hoe zien jullie de puckababy? Als een zomerslaapzak?
    En als het straks echt koud wordt? Dan wel een extra deken bij de winterslaapzak??
    Wanneer zijn jullie begonnen met een pyamaatje aan te doen bij jullie baby? Mn zoontje vlgs mij pas bij maat 62 maar die heeft ook tot zeker 14 weken wel ingebakerd gelegen in de pacco doeken ( warm!)

10. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik heb dat meteen gedaan, heb maar 2 pyjama's dus als ze in de was zitten dan houdt hij gewoon z'n kleren aan.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen onze kleine zo klein was sliep ze ook gewoon in haar kleding.
    Hier sinds ze kan rollen ongeveer geen deken en laken meer in bed. Ze gaat alle kanten op en ik vind haar regelmatig omgekeerd en dat is gewoon te gevaarlijk met laken of deken. Dus hier altijd alleen maar een slaapzak.
    Nu is het nog 23 graden in haar kamer en heeft ze een dunne zomerslaapzak en een romper met lange mauwen aan. Dat is alles. Ze is nu bijna 1 jaar. 's winters slaapt ze in de combi-sleeper. En dan dus met binnen en buitenslaapzak. En als het koud is gaan we een pyama aan doen. Tot nu toe nog nooit een pyama aan gehad, alleen rompertjes.

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Mijn dochtertje draagt momenteel een rompertje lange mouw met een pyamabroekje, sokjes en een zomerslaapzak zonder mouwen.. dat is nu wel genoeg. Als het wat kouder wordt krijgt ze een winterslaapzak. Ik gebruik geen dekentjes, het is een druk kindje en ben bang dat ze onder het dekentje komt dan.

Liefs Guusje

13. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mijn zoontje slaapt ook in de puckababy, met zijn kleertjes van overdag aan incl sokjes. daaroverheen een laken met dubbelgevouwen deken.
    Als hij straks niet meer in de puckababy past, gaat hij in de winterslaapzak.
    Ik doe een pyama aan als hij echt de hele nacht door gaat slapen.
    vind het nu nog niet echt nodig om hem savonds om te kleden. de kleertjes van overdag zijn net zo zacht als een pyama.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hetzelfde aan als mijn dochter dus. Ok, fijn dat meerderen het zo doen. Pyjamaatje is denk ik ook fijn als het straks kouder wordt en ze draagt op de dag ook een truitje of als ze ietsje groter is een spijkerbroekje ofzo. Dat slaapt ook niet zo lekker. Ik heb de puckababy piep en die is tot 3 mnd dacht ik. Daarna ga ik ook op de gewone slaapzak

Deel Deze Pagina