Mijn dochter is nu drie maanden en ik blijf het moeilijk vinden wat ze aan moet 's nachts. Het advies; 'kijk wat je zelf draagt' gaat hier niet op, want 's avonds liggen we boven het dekbed en s'nachts eronder. Terwijl zij de hele nacht hetzelfde draagt (en nee ik ga haar niet halverwege omkleden, want meestal slaapt ze lekker door). Vind het ook altijd moeilijk hoe warm dat nekje dan moet voelen! Dus hoe doen jullie dat? Wat voor kleertjes? Slaapzak of lakentje dekentje? En hoe dik dan?
Hier slaapt onze meid nu in een romper en haar slaapzakje, het is bij ons zo rond de 22 graden 's nachts denk ik. Als het weer wat koeler wordt, krijgt ze ook een shirtje aan of haar pyjama. Maar ik kleed haar liever iets te koel dan te warm ivm wiegendood.
Hier lag onze zoon vannacht in een romper korte mouw en zomer slaapzak zonder mouw. Toen het warmer was in een mouwloze romper en soms ook zonder slaapzak. Wat missmara zegt, ik kleed liever ook iets te koel dan te warm. Als ze het koud hebben worden ze eerder wakker dan wanneer ze het te warm hebben.
Hier in een dunne slaapzak zonder mouwen en een romper korte mouw. Lakentje nog strak er overheen. Maar ik denk dat hij toch wakker wordt omdat hij afkoelt. Vannacht ook, armpjes helemaal koud. Zelf slaap ik dan ook niet lekker, heb m'n armen onder de lakens. Dus ik denk toch vannacht een rompertje met lange mouw.
Hier ligt ze in een shirtje met lange mouwen in en een korte mouwromper in haar zomerslaapzak onder een lakentje. Toen het zo heeeeel warm was had ze alleen een romper lange mouw aan onder een lakentje. Ze heeft wel altijd sokjes aan
Dochter ligt in haar rompertje en pyjama met lange mouwen, geen deken of slaapzak. In de slaapzak kan ze niet rollen en dan wordt ze boos dus dan maar de pyjama.
Romper lange mouw, legging 3/4 pijp, in de zomerversie van Puckababy zonder mouwen. Maar het blijft inderdaad lastig hoor!
Hier romper korte mouwen, dun katoen truitje lange mouw (of andersom) dun broekje en zomerslaapzak. Geen laken en geen deken. Ondanks dat het 25gr is op zijn kamer. Ik vind het vrij warm gekleed, maar zijn temp is steeds 36,6/36,7 dus als ik meer uittrek krijgt hij het koud denk ik. Laatst was hij huilerig omdat hij koude voeten had. Dikke sokken aan en hij was weer vrolijk....koukleumpje. Nou ja, sinds zijn geboorte is het vrijwel nonstop zo warm geweest, dus hij weet niet beter.
ik doe m'n dochtertje met dit weer een katoenen pyama met lange mouw en lange pijpjes aan zonder slaapzak.
Mijn dochter heeft nu 's nachts een shirt met lange mouwen, een lange broek en sokken aan. Daaroverheen nog een lakentje plus dekentje. Als ik haar minder kleren aan doe krijgt ze het snel koud, dus dan maar zo.
hier is het belangrijkste dat ze warm blijft. ze heeft nu romper zonder mouw en een pyjama jasje, slaapzak zonder mouwen en een laken. als ik haar hier met blote armen in bed leg (al is het kamertje 35°), dan is het halverwege de nacht drama omdat ze het koud heeft. heb ik zelf ook trouwens, dus had vrij snel door wat er aan de hand was. toen het nog heel heet was trok ik haar alleen een romper lange mouw aan met dr slaapzak. vennetje erbij en lekker slapen
Bedankt voor alle reacties! Wel leuk om te lezen dat het bij iedereen toch nog wel verschillend is. Ik doe nu zelf een lange mouwen romper en een zomerslaapzak, maar dan niet zo'n hele dunne. Allen van katoen. Ik doe haar eigenlijk nooit sokken aan met dit weer, en al helemaal niet 's nachts. Mocht ze het dan warm hebben, kan ze haar warmte slecht kwijt.