Lieve ervaringsdeskundigen Wij gaan over iets meer als drie weken op vakantie met onze, dan bijna 10 maanden oude dochter. Nu zitten we een beetje te twijfelen of we de wagen of een buggy mee gaan nemen. We willen waarschijnlijk ook de fietsen meenemen. Mijn vraag is: wat zijn de voor/nadelen buggy versus wagen en welke buggy is dan goed/handig enz. Ik ben niet van plan om 300 uit te geven voor een buggy aangezien we thuis heel veel lopend doen en dus veel gebruik maken van de wagen. Maar 40 is dan ook weer het uiterste hahaha! Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt!
Voor 35 euro een bijna nieuwe koelstra T3 gekocht op mp voor ons meisje van toen 9 maanden oud. Ideaal! Kon in ligstand en zitstand. Ligt en makkelijk in en uit te klappen.(en voor datzelfde geld kun je hem na de vakantie ook weer kwijt
Chicco liteway vind ik lomp voor aan de fiets ook erg breed. Heb daarvoor de topmark 1 standen buggy. Verder de chicco lite way in gebruik
Hier ook een koelstra buggy aangeschaft voor vakantie, ging prima, voeten steun kan omhoog en de leuning helemaal plat. Nu ligt hij eigenlijk standaard in de auto. Heel makkelijk voor bij t boodschappen bijv. De wagen is toch een heel apparaat om mee te nemen, daarentegen loopt het wel veel fijner!
Ik heb zelf een Nuna Pepp voor thuis, maar omdat die best wat ruimte in de auto in beslag neemt heb ik via mp een koelstra Simba voor 20,- gekocht.. Alle bekleding eraf getrokken lekker gewassen en nu is hij als nieuw en compact in de auto!
Wij hebben ook een koelstra, volgens mij simba. Eerst voor de oudste regelmatig gebruikt en nu voor de jongste. Op deze leeftijd (waar jij het over hebt) is dat een mooie oplossing voor vakanties. Je kan een buggy-houder voor op de fiets kopen en op die manier de buggy op fiets tochtjes meenemen. Voordeel; Klein als het opgevouwen is Onze kan in meerdere standen, van volledig plat tot zit Licht Nadeel; Harde wielen, dus hobbelt meer Rijdt veel minder fijn dan onze wagen Tip; ga naar een prenatal oid en probeer daar een paar buggys met kind uit.
Wij gaan ook binnenkort en we hebben besloten om toch de grote wagen (maxi cosi mura 3) mee te nemen. Het onderstel vergt de meeste ruimte, maar omdat we ook van plan zijn veel te wandelen met de kleine man, lijkt ons dit toch het meest praktische. We weten hoe de wagen werkt, hij kan ook op oneffen terrein goed rijden (wel handig op het Franse platteland ) en onze man slaapt er ook redelijk goed in. Een buggy kost toch weer extra geld en ik weet nu al dat ik hem daarna bijna niet meer zal gebruiken omdat de andere wagen altijd wandelklaar staat.
Wij hebben 5,5 jaar geleden een Prenatal buggy gekocht voor 45 euro (met wat kortingsbonnen). Hartstikke handig en dat ding heeft al 10x zijn geld opgebracht. Op vakantie doen wij alles met die paraplubuggy.
chicco lite way...kan volledig plat! wij hebben m mee gehad naar kreta toen onze dochter 9 maanden was...ze sliep er denk ik nog beter in dan in de bugaboo waarbij ze natuurlijk toch met beentjes gebogen blijven liggen...
Vond een buggy toch fijner dan een wandelwagen die zijn zo groot lomp. Bij mijn oudste had ik een mclaren heerlijk wagentje. Bij de jongste heb ik een simpeler gekocht bij bebel van 60 euro staat nu in de kelder als boodschappenwagen haha. Als hij nog goed was zou ik zeggen je mag hem gratis komen halen. Maar door de boodschappen is hij wat door gezakt.
Hahaha! Toch bedankt pnirmal! @iedereen: bedankt voor de reacties! Ik ga denk eens kijken voor een koelstra. Was zo om mij heen ook al een beetje aan het kijken en die zie je toch vrij vaak . @happyrabits: fijne vakantie!