Mn zoontje had een aantal dagen geleden een soort puistje net onder z'n bil, deze is nu een stuk groter geworden. Vind het een beetje een raar plekje! Heb ook geen idee wat er gebeurd is, maar heb dus alleen dat puistje gezien. Iemand enig idee? Hij is net zindelijk dus zit al meteen te denken het zal toch geen vieze bacterie van een wc bril zijn op de creche oid ;-p
Doet me denken aan ringworm. Is het een ronde kring met daar binnen een wondje/ beetje droog? Als je het googled zie je vergelijkbare foto's. Ringworm is een schimmelinfectie. Daar krijg je een zalfje voor van de ha. Bij de drogist kan je daktarin kopen, is waarschijnlijk hetzelfde als wat de ha zal voorschrijven. Ringworm is wel besmettelijk. Dus bij aanraking goed je handen wassen anders heb jij het straks ook ergens. En goed doorsmeren ook al is het weg (zker nog een week) anders komt het weer terug. Maar altijd handig om het even aan een ha te laten zien. Dan weet je het zeker. Ik herken het tegenwoordig wel goed. Mijn kinderen hebben het ook wel eens gehad.
Zou krentenbaard kunnen zijn, dat moet je wel snel behandelen met zalf, dus zou even langs de huisarts gaan. Is heel besmettelijk.
Gister of eergisteren leek het idd een soort kring in t midden te hebben, nu is het meer 1 wondje, soort schrale plek.. zal idd even naar de huisarts gaan, hopelijk kunnen we morgen middag terecht
Afspraak staat.. zoontje (2,5) begon nu al te huilen toen ie t woord dokter hoorde.. vind ie vreselijk! En zijn al heel lang niet geweest dus dat wordt nog wat... :-/
Het zou inderdaad krentenbaard kunnen zijn maar kan ook een schimmelinfectie zijn maar ik denk aan het eerste. Goed om even te laten kijken voordat het zich uitbreidt.
Ik denk ook krentebaard, mijn dochter heeft het nu ook. Begon ook klein. Ik dacht een opengekrabte muggenbult die was gaan ontsteken... twee dagen later had ze een hele lelijke plek. Ze heeft AB zalf ennu na 6 dagen ziet het er weer aardig uit.
Ok ik ben benieuwd. Het was geloof ik dit weekend dat hij dat puistje had zitten en gisteren was het dus zoals op de foto. Het is niet nog erger geworden na die foto maar toch vind ik het idd ook een vreemd plekje. Mn man zal zo ook op de creche zeggen dat we vanmiddag naar de dokter gaan. Gelukkig zit het op een plek dat hij gewoon kan blijven staan en niet op zon bedje hoeft te liggen want hij is echt als de dood voor de dokter :-/
Hier wel hoor, dochter had krentebaard onder haar arm en dat was echt geen probleem omdat het toch bedekt is met kleding (dan zitten ze er zelf ook niet zo makkelijk aan en is kans op besmetting al kleiner). Met AB-zalf was het hier ook al snel over.
Quote van GGD;'Iemand met krentenbaard kan gewoon naar dagverblijf, peuterspeelzaal school of werk. Iemand is al besmettelijk voor anderen voordat er verschijnselen optreden. De bacterie kan ook verspreid worden door iemand zonder klachten.'
Het is idd krentenbaard en het ziet er ook alweer wat erger uit dan gisteren (klein nieuw plekje ernaast, wat lijkt op een heel mini klein blaasje). Ik hoop echt dat het zich niet zal uitbreiden! Ab zalfje gekregen en morgen gaat hij ipv naar de creche naar een vriendin van ons voor de zekerheid .