Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, word er gek van! Wat ik wel weet is dat ze het op het kdv heeft 'opgelopen' Als Sasha iets niet zint, iets niet naar haar idee niet goed gaat-zit of staat, of als ze een koekje of fruit of eten krijgt wat mevrouw niet aanstaat, gooit ze ermee! Echt zo driftig gooien. Ze heeft aan tafel al een aantal keren d'r bord driftig op de grond geduwd, omdat ze vlees en groenten kreeg ipv aardappelen. Wat ik tot nu toe doe: Ik zeg dat dat niet mag, want dan gaat het stuk of word de grond vies-kan ze het niet meer eten. Ik pak d'r op en zet haar in de hoek voor een minuut. Dat vind ze echt niet cool. Normaal gesproken helpt dit wel en nog steeds, behalve voor het gooien. Dit is trouwens begonnen met dat ik net zwanger was en geen cent waard was. Heel erg moe, maar dat is nu over en aandacht krijgt ze echt meeeeer dan genoeg. Als ze gooit, kijkt ze me ook echt aan met zo'n hoofd van, lekker puh! Grrrrrrr :x Wie heeft hier ervaring mee? Of misschien wat tips? Alvast bedankt!
Mijn zoon kan ook zo gooien... vooral las hij boos is. Ik negeer het altijd dit is het enigste wat helpt nl. als ik er op in ga dan heeft hij er aandacht aan en gaat hij mij nog meer uitdagen. Meestal gooit hij met zijn knuffels als hem iets niet aanstaat, en schenk ik er geen aandacht aan dan is het ook heel snel weer gebeurt dat gooien... Als jezelf boos bent gooit je dan ook wel eens met spul? of kwak je het harder neer op het aanrecht o.i.d. ik was het niet van mijzelf bewust, maar een vriendin van mij attendeerde mij er op dat ik het zelf ook doe, ik kan dan net ff wat te hard een kopje op het aanrecht zetten o.i.d. of ik kwak wat op tafel, mijn zoon kopieerd dat gedrag dus van mij... nu ik er van bewust ben doe ik het niet meer en inm. is dat gooien van mijn zoon veel minder geworden. (denk ff een tip)
Mijn dochter doet het ook, ik zeg dan niks tegen haar en zet haar zo op haar strafstoel. Dan moet ze 1,5 minuut blijven zitten. Daarna krijg ik een kus (die geeft ze ook echt gemeend dan ) en dan is het weer goed. Tis weer even zo'n fase geloof ik
Heeft niks met het kdv te maken hoor, daar word t (ook) niet getolereerd. Heeft gewoon met de leeftijd te maken.
Dat negeren kreeg ik ook al als tip van een vriendin, misschien toch gaan proberen. Patries, ik weet dat het op het kdv niet getolereerd wordt, maar er was een jongetje daar, dat behoorlijk met alles aan het gooien was en eisde daar nogal de aandacht op. Vandaar dat ik bijna zeker weet dat ze van hem dat gedrag heeft gekopieerd. Zelf gooien met dingen, eigenlijk zo 1 2 3 kan ik me niet bedenken of ik dat doe. Zal er eens op letten, volgens mij niet, niet gooien in ieder geval. Misschien iets harder iets neerzetten, maar ik ga er eens op letten.