Hallo ik was benieuwd wat jullie kindje draagt met slapen af en toe vindt ik het moeilijk inschatten, onze kleine man heeft het net als zijn papa heel snel warm. S' nachts heeft hij een dunne pyama aan zonder sokken, rompertje zonder mouw en dan in een dunne slaapzak en een dun dekentje ik voel altijd even als ik zelf naar bed ga en hij voelt dan gewoon aangenaam aan en s'morgens ook. overdag heeft hij het heel snel warm en bij zijn uitgebreide slaapje s'middags ( zijn kamertje ligt op het zuidoosten en heeft groot deel van de dag zon, maar het is er niet bloedheet ofzo. als hij gaat slapen doe ik wel altijd het raam dicht verder staat het altijd open. rolgordijn naar beneden en meneer leg ik meestal in alleen zijn romper soms met een t'shirtje , soms trapt hij zich bloot alleen in de slaapzak wil hij niet hij moet een dekentje hebben heeft iemand nog tips of kan ik het beter zo laten
Hoi, ik vond het ook lastig. Mijn dochtertje is dik 4 maanden en slaapt in een dunne slaapzak. Een romper zonder mouwen, een pyamajasje en sokjes. Blote billen dus. En een dunne deken. Overdag in de wandelwagenbak is al compact. Gewoon in haar kleertjes onder een dekentje. Meestal laat ze die wel over zich heen. En in de kamer is het anders toch aangenaam.
overdag en 's nachts alleen romper met lange mouwen, slaapzak met korte mouwen en afhankelijk van het weer een laken+deken of alleen een laken.
Mijn dochter slaapt s nachts in haar pyjama met sokjes onder een enkele deken met laken. Overdag slaapt ze met haar kleertjes aan onder diezelfde deken. Het ligt er wel aan wat voor kleertjes ze aan heeft, als het een strak broekje is gaat haar broekje uit. Ze wil niet in een slaapzak, schreeuwt moord en brand. Gelukkig kruipt ze niet onder de dekens vandaan.
toen mijn meisje 4 maanden was, was het wel winter. Dus een romper met lange mouw en een pyama shirt met lange mouw. Een duodeken (allebei de gedeelten) in een hoesje. En een luier en pyamabroekje. Geen sokjes, omdat als ze het wel warm kreeg de warmte niet kwijt kon. Ze had nog wel een dikke slaapzak met lange mouwen. Die 2 keer lange mouwen en slaapzak lijkt misschien wat veel, maar we hebben enkel glas en meisje heeft t/m 3 maanden met kruikjes in bed gelegen omdat ze zichzelf niet warm kon houden. Dit was ook allemaal op advies van HA. Nu lijkt mij een romper korte mouw en een t shirt lange mouw met broekje en een dunne slaapzak voldoende. Dat draagt mijn meisje nu ook. Overdag meestal alleen een romper korte mouw en dan in een dunne slaapzak.
Hier overdag romper zonder mouwen, shirtje lange mouwen aan. 's Nachts romper lange mouwen, pyjama en puckababy. Ze trapt haar dekens vaak ook nog af dus vandaar een romper met lange mouwen en de puckababy is erg dun. 'k Heb 't idee dat ze zo nog iets langer slaapt.
Als ie perse iets over zich heen wil, kan je ook alleen een lakentje over zijn slaapzak doen, en dan stevig instoppen. En als hij comfortabel aanvoelt doe je het goed! Dat is ook altijd mijn regel, gewoon even voelen in het nekje of hij normaal warm is.
Overdag gewoon in slaapzak ( tussen zomer en winter in) en een truitje wat ze aan heeft die dag. en dan een dubbele deken met lakentje eroverheen Snachts pyama truitje met lange romper en slaapzak (wel mauwloos) en dubbel dekentje en lakentje
Hmm kleed ik mijn dochter dan zo warm aan? Ze is nu bijna 12 weken en ze heeft overdag gewoon haar kleertjes aan, dus romper lange mouwen, shirtje lange mouwen, broek + sokken en dan dubbele deken + laken en 's nachts een boxpakje (met sokjes eraanvast), een slaapzakje (dun zonder mouwen) en dubbele deken + laken. Ze voelt eigenlijk altijd gewoon lekker aan (niet te warm en niet te koud).
Ryan heeft s'nachts hetzelfde aan als overdag; Romper korte mouwen, daarover een dun truitje en een dunne slaapzak. Daarover nog een deken. Verder geen sokjes of broekje. Dit had hij ook toen hij 4 maanden was. Als het warm is (zijn kamertje staat op het zuiden dus met warm weer is het gewoon echt warm op zijn kamer) dan heeft hij geen truitje aan.
Wendy06: ik kleed mijn zoontje ook zo aan. Als het 20 graden of warmer is, laat ik hem wel meestal alleen in een romper slapen onder deken+laken. De slaapzak gebruik ik nu regelmatig omdat hij ontzettend veel trappelt en ik bang ben dat hij zijn voetje tussen de spijlen trapt. maar daar doe ik de deken nog steeds over heen.
Overdag zijn romper, met truitje en een pyamabroekje en dan onder een dunne deken die standaard afgetrapt word. s'nachts heeft hij een zijden rompertje (tegen eczeem) en een dikke slaapzak zonder mouwen aan. Het is dan ongeveer 16 graden op zijn kamer. Mocht het echt kouder zijn dan doen we nog een pyamajasje er over heen. Hij heeft het snel warm, dus nooit sokjes aan, en ook bijna nooit een broekje, tenzij het dus echt koud is.
Hier overdag gewoon in zijn kleertjes, romper met lange mouwen en katoenen kleertjes en een dekentje. Hij slaapt sowieso niet veel overdag en om hem nu voor die paar mini dutjes te gaan verkleden vind ik onnodig. Voor het slapen gaan in de avond(nacht) rompertje met lange mouwen, pyamatje (broekje/truitje), sokjes slaapzakje en een dekentje. Heel soms nog een extra dekentje als ik hem hoor piepen dat die het koud heeft, voel paar keer of hij het niet te koud/warm heeft.
Boaz slaapt in de combisleeper, gewoon nog met fleecegedeelte er ook in. en lange mouwen. 'S nachts slaapt hij in rompertje+pyamabroek, overdag doe ik alleen zijn broekje uit.
Ons zoontje van 3 maanden gaat overdag in z'n kleertjes naar bed (meestal romper zonder mouwen, broekje en gewoon shirtje met lange mouwen). 's nachts ook romper zonder mouwen, pyjama shirtje met lange mouwen, en dan met blote benen en voeten in een slaapzak zonder mouwen. zowel overdag als 's nachts ligt ie onder een lakentje met dekentje. Hij slaapt sinds een maand met slaapzak, omdat hij zichzelf naar boven werkte, en dan 's nachts onder de deken vandaan kwam.