Wij gaan 2de kerstdag bij mijn schoonvader eten, iedereen neemt wat mee en maakt wat! Alleen het probleem is dat ik nu 39.1 wkn zwanger ben en niet echt meer veel zin heb om lang in de keuken te staan en al helemaal niet voor 10 man!!! Alleen het probleem: de zoon van mijn schoonvader's vriendin is een hele goede kok, werkt voor herman den blijker. en die maakt het 5/6/7/8 gangen 'diner' dus ik vind het een beetje raar om alleen met een doos ijs aan het komen zetten....! Als jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel haha Maar heb natuurlijk ook geen zin om uren in de keuken te staan overmorgen! Heeft iemand een idee wat ik kan maken, wat snel maar niet al te simpel is?! Ik wil smiddags al wel voorbereiden en dat mag echt max een uur duren, maar ik ben momenteel echt ideeenloos!! Iedereen zijn dus meer dan welkom!!
Ik zou dus echt voor wat makkelijks gaan. Haal anders lekker petit fours (schrijf je dat zo) bij de bakker. Leuk dat hij bij Herman den Blijker werkt, maar jij bent bijna 40 weken zwanger. Goed excuus lijkt me.
ja dat wel, maar voel me zo lullig als ik met iets heeeel makkelijks kom aan zetten terwijl hij zeker 3 uur in de keuken staat hahaha
niets van aan trekken ieder z'n vak toch! Als jij kok was had jij er ook begrip voor dat een ander kant en klaar in de winkel spullen koopt en dan helemaal als je hoogzwanger bent.
Zelf appelflappen maken (vind bijna iedereen lekker, is niet moeilijk en van tevoren thuis te maken) - bolletje (kaneel)ijs erbij, evt. wat poedersuiker (leuk figuurtje maken oid) en smullen maar Nog een fijn laatste stukje van je zwangerschap toegewenst trouwens!
Lijkt me niet zo handig, rauwe eieren in combi met zwangere vrouwen? Klinkt wel erg lekker!! edit: moet in de oven, ben een muts.... 8)
Maak je een warme vruchten crumble met ijs erbij. Makkelijk, zo klaar en lekker! Crumble maken: 200 gram zelfrijzend bakmeel, 150 gram bruine basterd suiker, 150 gram koude boter. Meng de ingrediënten tot een kruimelig deeg. Rode vruchten (bij AH te koop in vriezer) uit diepvries halen en in ovenschaal doen. Laten ontdooien. Crumble erover. Bak deze 30 minuten op 190 graden. En nog handiger, koop de mix ervoor Serveren met een bolletje ijs en toef slagroom
Een kaasplankje Maar uhh ik vind het enig dat die beste man zo geweldig kan koken maar dat betekent niet dat jij daar extra om moet buffelen natuurlijk. Ieder zijn vak en jouwe is het groeien van een mensje, beat that
Ik denk dat ik toch een kant en klare ijstaart had gekocht. Stel je voor: ben je zometeen hard aan het werk aan een mooi nagerecht en begint je bevalling. Heb je voor niets in de keuken gestaan. En iedereen maar lekker eten...
Ze zullen toch wel een beetje begrijpen dat je nu niet uren in de keuken gaat staan? Misschien kan je man/vriend iets maken? Of je helpen? Succes en hopelijk wordt het lekker smullen!!
nee nee ben er nog haha Ik heb ijs gekocht (vanille en choco) in een staaf, die snijd ik in reepjes en dat om en om en een wafeltje erop hihi is nog makkelijker!!!! Iedereen fijne feestdagen, en heel erg bedankt voor het meeleven en meedenken!!!!